کد خبر 290337
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱

پس از بررسی‌های صورت گرفته در کمیته مزد کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران هزینه زندگی یک خانوار چهار نفره کارگری برای یک ماه اعلام شد.

به گزارش مشرق، کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران پس از تشکیل چهار جلسه و انجام تحقیقات گسترده در سطح استان با بررسی وضعیت معیشت خانوارهای کارگری، جمع‌بندی و اخذ میانگین از هزینه‌ خانواده‌های کارگری تمام نقاط استان، رقم حداقل سبد معیشت یک خانوار چهارنفره را 17.603.000 ریال اعلام کرد.
 
در بررسی جدول هزینه‌ یک خانوار چهارنفره کارگری، هزینه‌ خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر اساس 18 قلم کالای اساسی و قیمت میادین میوه و تره‌بار و مراجع رسمی تهیه شده است، همچنین هزینه مسکن که سهم 18 درصدی را پس از خوراکی‌ها در سبد هزینه خانوار به خود اختصاص داده با در نظر گرفتن میانگین هزینه‌های مسکن در تمام نقاط استان و بر فرض اینکه 50 درصد از کارگران صاحب خانه و 50 درصد دیگر مستاجر باشند، محاسبه شده است. .

هزینه زندگی خانوار چهار نفره در تهران چقدر است؟

عدم درج هزینه‌های مربوط به دخانیات، اثاثیه منزل، امور فرهنگی و تفریح، هتل و رستوران به منزله‌ نفی این‌گونه هزینه‌ها برای کارگران شریف کشور نیست و برابر بررسی کمیته مزد، هزینه‌های مذکور عمدتا از محل کاهش هزینه‌های خوراکی‌ها صورت می‌گیرد که خود نشانگر ضرورت توجه به این مساله است.
 
بر اساس مندرجات جدول، خوراکی‌ها با 47 درصد و ارتباطات با 3 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین سهم را در سبد هزینه یک خانوار چهارنفره کارگری داشته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    به خدا اگر اینقدر هم باشه خوبه خیلی بیشتر از این حرف ها لازمه
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    من که فقط ماهی یک میلیون هزینه اجاره خونه ام هستش(با احتساب پول رهن)
  • zahra ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    تازه یادتان رفته در هزینه ها بگنجانید و خیلی هم مهم است : هزینه های رفت و آمد معمولی یا همان صله رحم که چقدر یک زمانی اهمییت واقعی داشت الان فقط شعارش را میدهند . دیدار از بیمار در بیمارستان و یا منزل (هزینه گل یا شرینی ،آبمیوه ....رفت و آمد ) هزینه صله رحم و سرزدن یا از مسافرت امدن کسی یا مسافرت رفتن ، عروسی ، وضع حمل ، خریدن خونه یا ......لطفا" اینها را هم به حساب اون خانواده بدبخت نه کارگر بلکه حتی کارمند و مهندس و کارشناس بیارید ببینید چه میشود والله چی بگیم دیگه بمیریم بهتر ه تازندگی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس