کد خبر 290190
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که هرگز جنگی بین روسیه و اوکراین رخ نخواهد داد و مسکو درصدد بازگرداندن «یانوکوویچ» به قدرت نیست و مردم اوکراین باید خود رئیس‌جمهور مورد نظرشان را انتخاب کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ایتارتاس» وشت: "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در برنامه تلویزیونی «یکشنبه شب با والنتینا» اعلام کرد که این کشور هرگز با اوکراین جنگ نخواهد کرد.
 
وی تاکید کرد که روسیه طرحی برای بازگرداندن بازگرداندن قدرت در اوکراین بدست ویکتور یانوکوویچ ندارد و این مسئله ای است که باید ملت اوکراین در مورد آن تصمیم بگیرند.
 
این مقام بلندپایه افزود: ملت اوکراین باید تصمیم بگیرند که چه کسی را می خواهند بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند و این مسئله باید از طریق برگزاری انتخاباتی کاملا شفاف و قانونی صورت بگیرد.
 
ماتوینکو همچنین تاکید کرد: روسیه نمی‌تواند با افرادی که در حال حاضر قدرت در اوکراین را بدست گرفته اند، مذاکره کند و صبر خواهد کرد تا دولتی قانونی در این کشور بر سر کار آید. این کشور فعلا حکومت قانونی ندارد و مسئله اعطای اعتبار مالی روسیه به اوکراین نیز تا زمان مشخص شدن این مسئله مسکوت باقی خواهد ماند.
 
ضمن اینکه "ویتالی یارما" معاون اول نخست وزیر موقت اوکراین اعلام کرد که مقامات کی یف در حال بررسی امکان بستن مرزهای دولتی بین اوکراین و روسیه هستند.
 
وی افزود: مسئله بستن مرزها با روسیه و برقراری کنترل شدید اتباع روسی که وارد خاک اوکراین خواهند شد، در حال بررسی است و بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yaser ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    میدونستم روسیه بی عرضه اس ولی فکرشو نمیکردم تا این حد مونگول باشن.الان برام ثابت شد که تنها دلیل باقی ماندن اسد ایرانه نه روسیه یا چین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس