کد خبر 289563
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در سال گذشته میزان موفقیت در اجرای رزمایش‌های الی بیت‌المقدس 82.5 درصد بود، گفت: امسال موفقیت این رزمایش‌ها ۱۰ درصد بیش از سال گذشته بوده است.

به گزارش مشرق، سردار نصرت الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری سلسله رزمایش‌های «الی بیت‌المقدس» اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۱ به دستور فرماندهی معظم کل قوا در جهت تقویت توان رزمی بسیج گردان‌های واکنش سریع بیت المقدس را راه‌اندازی و آموزش‌های رزمی لازم را برای ارتقای توان نرم، سخت و نیمه سخت را برای جلوگیری از تهدیدات سخت شروع کردیم.

وی افزود: در ادامه این آموزش‌ها با تاکتیک‌های دفاع از کوی و برزن و پدافند غیر عامل، رزمایش امداد و نجات در سطح تمام گردان‌ها و در سطح گردانی انجام شد.

سردار سیف اضافه کرد: بعد از آموزش‌ها برای آزمودن این گردان‌ها، رزمایش‌هایی در نظر گرفته شد. این رزمایش‌ها در سال ۹۱ با رمز «محمد رسول الله(ص)» آغاز و در سال ۹۲ با ظرفیت ۲ برابر در حال برگزاری است.

معاون عملیات سازمان بسیج اذعان کرد: در دور دوم رزمایش‌ها، امروز با انجام ۶ رزمایش در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قم و تهران مجموعا بسیجیان ۲۸ استان رزمایش‌های خود را به اتمام می‌رسانند.

وی با بیان اینکه داورانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه و سازمان بسیج مستضعفین در این رزمایش‌ها حضور دارند و با توجه به معایب، محاسن و تمرینات تاکتیکی، رزمایش‌ها را نمره‌گذاری می‌کنند، افزود: در سال گذشته میزان موفقیت در اجرای رزمایشات الی بیت المقدس 82.5 درصد بود و امسال با دریافت گزارش‌هایی که از استان‌های مختلف به دست ما رسیده است، موفقیت این رزمایش‌ها ۱۰درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

سیف در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته سلسله رزمایش های الی بیت‌المقدس به صورت استانی برگزار شد، ولی امسال به دلیل جهش بسیار عالی در طرح‌ریزی و اجرا، این رزمایش‌ها به صورت همزمان در کل نواحی استان‌ها، بین ۴ تا ۶ استان و تحت فرماندهی قرارگاه امام هادی(ع) بدون هیچ گونه حادثه‌ای برگزار شده که به نوبه خود جهش بسیار خوبی در جهت اجرای این رزمایش‌ها به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس