کد خبر 289418
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

هفت سازمان بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر، فیلم «شیار۱۴۳» ساخته نرگس آبیار را فیلم برگزیده خود اعلام کردند.

به گزارش مشرق، بنیاد شهید و امور ایثارگران جایزه اصلی خود شامل لوح تقدیر و تندیس را به تهیه کنندگان فیلم «شیار ۱۴۳» ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی به دلیل پرداختن به ارزش های دفاع مقدس و انتقال مفهوم انتظار مادران شهدا و شخصیت پردازی مناسب اهدا کرد.
 
همچنین این فیلم جایزه سازمان بسیج جامعه زنان کشور و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی (جشنواره روستا) را از آن خود کرد. 
 
هیات داوران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی (جشنواره روستا) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه جشنواره روستا را در بخش تجلی اراده ملی را نیز به کارگردان این فیلم اهدا کرد.
 
هیات داوران ستاد اقامه نماز هم جایزه اصلی خود را به نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» اهدا کرد.
 
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران جایزه ویژه این دوره از جشنواره را به علت تلاش برای تقویت ارزش های دینی و ملی در آثار سینمایی و توجه به برجستگی‌ها و زیبایی های تلاش ملت ایران در ۲۷ سال گذشته بویژه دوران دفاع مقدس و نمایشی اصیل و واقعی از فداکاری ها و از خودگذشتگی های مادران بزرگوار شهدا به این فیلم و کارگردانش داد.
 
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (پژوهشکده اندیشه دفاع وزارت دفاع) هم با توجه به محتوا و فرم (فنی و هنری)، فیلم «شیار ۱۴۳» را به عنوان اثری با بیشترین تطابق با معیارهای ساخت درونی قدرت ملی معرفی و جایزه خود را به کارگردان این فیلم نرگس آبیار تقدیم کرد.
 
معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اش را به نرگس آبیار، به خاطر کارگردانی فیلم «شیار ۱۴۳» اهدا کرد.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس