روزنامه مصری الیوم السابع اسنادی را فاش کرده که حاکی از طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه کشورهای عربی است.

 به گزارش مشرق، روزنامه مصری «الیوم السابع» نوشت: اسنادی را فاش کرده که حاکی از طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه چند کشور عربی است.

بر اساس این گزارش «تمیم بن حمد» امیر قطر و «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی که به حمایت از اسرائیل معروف است در 30 می سال 2011 که آن زمان شیخ تمیم هنوز ولیعهد قطر بوده در دوحه دیدارهای محرمانه‌ای داشته‌‌اند که در آن توافقی بر کنار گذاشتن «معمر قذافی» و تقسیم مصر به کشورهای کوچک تر حاصل شده است.

این طرح در دهه هشتاد میلادی توسط آمریکایی‌ها تحت عنوان «خاورمیانه جدید» که در آن اسرائیل محوریت داشته باشد و کشورهای عربی تجزیه شده‌ باشند مطرح شده بود که امروز تحت عنوان «سایکس پیکو جدید» ارائه شده است.

طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه کشورهای عربی+سند

طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه کشورهای عربی+سند
طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه کشورهای عربی+سند

طرح مشترک آمریکا و قطر برای تجزیه کشورهای عربی+سند

بر اساس این اسناد این دیدارها در دیوان امیری قطر در دوحه برگزارش شده و در آن توافق شده که حکومت‌های برخی کشورهای عربی سرنگون شود و قطر با کمک‌های چند میلیارد دلاری خود این اهداف را محقق کند و ولیعهد قطر نیز از آمریکا خواسته همزمان با ناآرامی‌ها در لیبی حملات نظامی علیه این کشور را افزایش دهد و کمک‌ها به جنبش حماس نیز برای اعمال فشار به منظور سازش میان اسرائیل و فلسطین کم شود.

این اسناد گزارش می‌دهند که قطر 3 تا 5 میلیارد دلار برای تجزیه مصر هزینه کرده و دوحه را به سومین کشور بعد از بریتانیا و آمریکا در سرمایه گذاری در مصر از 1/7/2013 تا 31/12 همان سال تبدیل کرده است.

دوحه همچنین در یمن، لیبی و تونس سرمایه گذاری کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس