شورای اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی امروز (چهارشنبه) نشست فوق‌العاده‌ای به منظور بررسی تحرکات عربی جهت مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه روسیا الیوم نوشت: نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی به ریاست لیبی امروز با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و راهکارهای مقابله با آن برگزار می‌شود.

«محمد صبیح» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در این باره گفت که این نشست بنا به درخواست فلسطین و حمایت جمهوری عربی مصر و با توجه به وضعیت خطرناک شهر قدس و خطراتی که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند، تشکیل می‌شود به خصوص اینکه اخیرا نیز تعدادی از نیروهای امنیتی و سیاسی و یهودیان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران و فلسطینیان حاضر در آن را مورد حمله قرار داده‌اند.

وی طی اظهاراتی مطبوعاتی در مقر اتحادیه عرب، تصریح کرد: این تجاوزات در راستای تجاوزات مکرر روزمره علیه مسجد الاقصی و مقدسات آن صورت می‌گیرد و در کنار این تجاوزات، سخن گفتن از تقسیم‌بندی مسجد الاقصی و قرار دادن دوربین و ابزارهای جاسوسی در داخل آن و نیز بازداشت نمازگزاران در چارچوب سیاست گسترده صهیونیست‌ها برای نابودی مسجد الاقصی انجام می‌شود.

وی اشاره کرد که این تجاوزات در حالی صورت می‌گیرد که ما در سالروز کشتار حرم ابراهیمی در سال 1994 توسط «باروخ گولدشتاین» و قتل نمازگزاران در حین نماز صبح قرار داریم. 

صبیح، کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل را مسئول بازدارندگی اسرائیل دانست و تاکید کرد که ما در برابر قضیه‌ای هستیم که به صلح، امنیت و ثبات منطقه لطمه وارد می‌کند و اگر افرادی سعی کنند منطقه را به آتش بکشند، مسئولیت آن بر گردن شورای امنیت و «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح دیروز سه شنبه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و به سمت نمازگزاران فلسطینی حاضر در آن، گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک و تعدادی از جوانان را به بهانه پرتاب ترقه به سمت نیروهای پلیس اسرائیل، بازداشت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آره. دور هم می‌شینن به چای یا قهوه می‌خورن اگه فرصت شد یه قلیون هم می‌کشن. بعد به ریش مردم فلسطین می‌خندن و بلند میشن میرن پی کار خودشون. من به بی‌غیرتی اینا کم دیده‌م. 65 ساله که وضعشون همینه! 65 سال!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس