با ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، دهها چهره دانشگاهی ایرلندی به پویش تحریم نهادهای اسرائیلی پیوستند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر انجمن مطالعات آمریکا از تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیلی خبر داده است. پنج هزار عضو این موسسه اعلام کرده اند موسسات اسرائیلی که به اشغالگری نامشروع کمک می کنند شامل این تحریم ها خواهند بود.
براساس گزارش موسسه «دانشگاهیان برای فلسطین»، بیش از صد و بیست استاد دانشگاه ایرلند خواستار تحریم نهادهای اسرائیلی شده اند. آنان گفته اند تا زمانی که اسرائیل حقوق فلسطینی ها را به رسمیت نشناسد، این روند ادامه خواهد داشت.
انتظار می رود با افزایش اطلاع رسانی ها درباره پویش دانشگاهیان علیه فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی، بر این شمار افزوده شود.
تجاوزات اسرائیل فقط با واکنش دانشگاه ها روبرو نشده است؛ دو موسسه مالی عمده انتقال وجه را برای شرکت های اسرائیلی که در ساخت و ساز شهرک ها شرکت دارند، تحریم کرده اند.
اتحادیه اروپا نیز هر گونه کمک مالی به شرکت های اسرائیلی را که شهرک های غیر قانونی حضور دارند، ممنوع کرده است.
این در حالی است که آمریکا، مهم ترین متحد تل آویو نیز هشدار داده است در صورت شکست گفتگوها با مقامات فلسطینی، انزوا و تحریم های بیشتری متوجه این رژیم خواهد بود.
پل لارودی از جنبش فلسطین آزاد گفت اسرائیل در حال حاضر در حال از دست دادن کنترل خود در دولت آمریکاست. افزون بر این، دولت آمریکا نیز می بایست به نظر اکثریت مردم آمریکا و جهان احترام بگذارد و کم کم، با توجه به پرهزینه بودن حمایت از اسرائیل برای سیاست خارجی این کشور، از اسرائیل دست بر می دارد.
برخی مقامات اسرائیلی خشم خود را از افزایش تحریم ها اعلام کرده اند؛ مقامات وزارت امور خارجه این رژیم نیز اذعان کرده اند تا زمانی که فعالیت های شهرک سازی ادامه داشته باشد، که قادر به متوقف کردن موج تحریم ها نیستند و برخی دیگر از مقامات این رژیم خواسته اند فرصت گفتگو با فلسطینی ها را مغتنم بشمارد تا موج تحریم های دانشگاهی و اقتصادی علیه تل آویو را متوقف کنند.
لارودی معتقد است علت تخاصمی بودن اسرائیل علیه فلسطینی ها و غصب زمین های آنان نیز همین است. آنان درک کرده اند که زمان محدود است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس