کد خبر 288468
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

منابع نظامی عراق اعلام کردند بعد از پایان ضرب الاجل ارتش به میانجیگران برای پایان دادن به بحران الانبار، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و عناصر مسلح در شرق شهر فلوجه رخ داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «اسکای نیوز» نوشت: منابع نظامی اعلام کردند بعد از پایان ضرب‌الاجل داده شده از سوی ارتش عراق به میانجیگران برای پایان دادن به بحران استان سنی‌نشین الانبار که عناصر مسلح بر بخش اعظمی از آن سیطره یافته‌اند، بین نیروهای ارتش این و این عناصر شورشی درگیری‌های شدیدی صورت گرفت.

این درگیری‌ها نزدیک روستای «البو حاتم» در مسیر منطقه عامریه فلوجه صورت گرفت.

عشایر شهر فلوجه به ارتش این کشور درخصوص حمله به این شهر، بعد از پایان ضرب‌الاجل سه‌روزه (عصر دوشنبه)، هشدار داده‌ بودند.

نیروهای ارتش و پلیس راه‌های اصلی و فرعی بین الرمادی و فلوجه، دو شهر اصلی استان الانبار را بسته‌اند.

«محمد عسگری» مشاور نظامی وزارت دفاع عراق اعلام کرد نیروهای ارتش و پلیس راه‌های اصلی و فرعی بین الرمادی و فلوجه را مسدود و ایست‌های بازرسی و نظارت بر پل‌ها و معابر ایجاد کرده‌اند.

عشایر فلوجه در حالی به ارتش عراق هشدار دادند که عسگری اعلام کرد وزارت دفاع تاکنون واکنشی رسمی مقامات محلی الانبار را درخصوص نتایج مثبت مذاکرات بین شیوخ عشایر فلوجه و گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» دریافت نکرده است.

براساس این گزارش، حکومت محلی سه پیشنهاد را به منظور حل مسالمت‌آمز بحران فلوجه مطرح کرده‌اند که با استقبال دولت مرکزی عراق و حمایت عشایر فلوجه مواجه شده است اما گروه تروریستی داعشم با هرگونه پیشنهادی شدیداً مخالفت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس