کد خبر 288188
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

دفتر نخست وزیر تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد یینگ لوک شیناواترا شهر بانکوک را ترک کرده و به هم اکنون به مکانی در ۱۵۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان نموده است.

به گزارش مشرق، رویترز؛ دفتر نخست وزیر تایلند در حالی از خروج وی از شهر بانکوک خبر داده که درگیری های خونین و خشونت بار بین مخالفان و طرفداران دولت در روزهای اخیر تشدید شده و انفجار بمب و شلیک گلوله در روزهای اخیر تعدادی قربانی گرفته است. روز گذشته انفجار بمب در شهر بانکوک منجر به کشته شدن یک زن و یک خواهر و برادر جوان شد.

بر اساس این گزارش دفتر نخست وزیر تایلند اشاره به مکان دقیق وی نکرده و مشخص هم نیست که شیناواترا از چه زمانی مسئولیت های خود را در خارج از شهر بانکوک انجام می داده است.

نخست وزیر تایلند آخرین بار سه شنبه گذشته در انظار عمومی ظاهر شده است و قصد دارد روز پنج شنبه آینده نیز در جلسه استماع دادگاه مفاسد اقتصادی شرکت کند. وزیر خارجه تایلند نیز اعلام کرد، نشست کابینه این کشور فردا سه شنبه برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد نشست کابینه تایلند نیز در خارج از شهر بانکوک برگزار می شود.

دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام کرده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد مالی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می کند.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد مالی در خارج از تایلند زندگی می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس