کد خبر 287967
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

پنج نویسنده کودک و نوجوان با انتشار نامه ای خواستار خرید کتاب به عنوان عیدی توسط خانواده های ایرانی برای کودکان و نوجوانان شدند.

رحماندوست:به بچه ها کتاب عیدی بدهید
گروه فرهنگی مشرق - پنج نویسنده شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان شامل هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، پرویز کلانتری، افسانه شعبان نژاد و علی اصغر سیدآبادی با انتشار نامه‌ای از خانواده‌های ایرانی خواسته اند که در خرید‌های سال نو به موضوع خرید کتاب برای کودکان و هدیه دادن آن به عنوان عیدی سال نو توجه نشان دهند.

در متن این نامه آمده است: پایه هر نوع پیشرفتی، آموزش است و آموختن بدون «سواد خواندن» ممکن نیست. طبق آزمون‌های جهانی متاسفانه بچه‌های ایرانی از نظر سواد خواندن در میان کودکان جهان در رتبه‌های پایینی قرار دارند.

پژوهش‌های بین‌المللی نشان داده است، خواندن کتاب‌های شعر و داستان برای کودکان، سواد خواندن را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد و باعث زیادشدن توانایی در کسب علوم و حتی پیشرفت تحصیلی می‌شود. بنابراین نقطه آغاز پیشرفت در کشور عزیزمان ایران، قفسه‌های کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های کودکان است.

ماه اسفند، ماه خرید عیدی است و خانواده‌های ایرانی بنابه سنتی کهن در روز عید به کودکان خود، عیدی می‌دهند. ما پیشنهاد می‌کنیم، عید سال ۱۳۹۳ به کودکانمان کتاب هم عیدی بدهیم و ضمن کمک به رشد فرزندانمان در پیشرفت کشور عزیزمان نیز سهیم شویم.

علی اصغر سیدآبادی درباره انتشار این نامه به خبرنگار مهر گفت: این ایده‌ای بود که به نظر جمع دوستان رسید و البته اذعان داریم که شاید ایده نابی هم نباشد اما به هر حال پیشنهاد ما به شمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد اهالی ادبیات کودک و نوجوان با اظهار نظر خود درباره مثبت یا منفی بودن این اتفاق به ایجاد یک جریان فرهنگی حول ادبیات کودک و نوجوان در ایران کمک کنند.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس