کد خبر 287310
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

نایب رئیس نمایندگی حزب‌الله لبنان در ایران گفت: ما درحزب‌الله لبنان می‌گوئیم هر چیزی که داریم و به دست می‌آوریم از مدرسه امام خمینی (ره) است.

 به گزارش مشرق، محمدعلی یاسین شامگاه پنج‌شنبه درهمایش پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام اظهار کرد: ما قبول نمی‌کنیم که تکفیری‌ها اسلام را نابود کنند و جنگ در سوریه جنگ اسلام با تکفیری‌ها است که هیچ تفاوتی با جنگ با کفار ندارد.

وی بیان کرد:جوانان لبنانی با توکل بر خدا توانستند اسرائیل را در سال 2000 میلادی شکست دهند و این نخستین شکست در تاریخ اسرائیل بود.

وی با بیان این‌که پیروزی لبنان در این جنگ تنها به دلیل رهبری امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: بعد از این جنگ نیز لبنان به راه خود ادامه داد زیرا می‌دانست اسرائیل بیکار نمی‌نشیند.

نایب رئیس نمایندگی حزب‌الله لبنان در ایران با اشاره به جنگ 33 روزه اسرائیل در لبنان، بیان کرد: در این جنگ تمام رسانه‌های دنیا بر علیه لبنان بود.

یاسین اظهارکرد: در همین موقع بود که نامه‌ای از امام خامنه‌ای به دست سیدحسن نصرالله رسید که در آن نوشته بود به خدا توکل کنید و بدانید در این جنگ پیروز می‌شود.

وی با بیان این‌که این حرف امام یک باور بیشتر به بچه‌های لبنان داد، گفت: با همه زحمت‌ها و شهدایی که در این جنگ دادیم پیروزی خود را به چشم دیدیم و اسرائیل نیز اعتراف کرد که شکست خورده است.

نایب رئیس نمایندگی حزب‌الله لبنان در ایران افزود: بعد از این جنگ بازهم به کار خود ادامه دادیم چون می‌دانستیم اسرائیل ساکت نمی‌ماند و به همین دلیل بچه‌های حزب‌الله خود را برای جنگ دیگر آماده می‌کردند.

یاسین با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله، گفت: ایشان می‌گفتند این جنگ که می‌آید آخرین جنگ ما با اسرائیل است و به نفع بچه‌های مدرسه امام خمینی (ره) است.

وی افزود: در همان زمان که ما خود را برای جنگ آماده می‌کردیم اتفاقاتی در سوریه افتاد که از همان ابتدا معلوم بود این جنگ یک جنگ سیاسی نیست.

یاسین گفت: بعد از جنگ در القصیر مردم سوریه بین گروه‌های مبارز و تکفیری‌ها تفاوت قائل شدند و اکنون نیز در بسیاری از شهرهای سوریه ارتش مبارز با تکفیری‌ها می‌جنگد و در همین اواخر 3 هزار و 500 نفر در این جنگ‌ها کشته شدند.

وی با بیان این‌که جنگ در سوریه جنگی تاریخی است، تصریح کرد: این جنگ همانند جنگی است که در کربلا اتفاق افتاد با این تفاوت که ما اکنون قبول نمی‌کنیم که حضرت زینب (س) دوباره اسیر شود و تکفیری‌ها قبور مبارک ما را تخریب کنند.

نایب رئیس نمایندگی حزب‌الله لبنان در ایران گفت: ما قبول نمی‌کنیم که تکفیری‌ها اسلام را نابود کنند و جنگ در سوریه جنگ اسلام با تکفیری‌ها است که هیچ تفاوتی با جنگ با کفار ندارد.

نایب رئیس نمایندگی حزب‌الله لبنان در ایران با اشاره به این‌که گروه‌های مبارز در سوریه اعلام کردند که بعد از تصرف سوریه و بیرون کردن بشار اسد نوبت لبنان است، اظهارکرد: ما نیز از امام خامنه‌ای این تکلیف را گرفتیم که به سوریه برویم قبل از آن‌که آن‌ها به جنگ ما بیایند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زتده باد ایران و ایرانی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    زنده باد حزب الله
  • زتده باد ایران و ایرانی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    زنده باد حزب الله
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    القدس لنا، والحق لنا، النصر لنا، نحن الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس