خبر شليک موفقيت آميز و بسيار دقيق موشک بالستيک خليج فارس بر ضد اهداف دريايي بازتاب قابل توجهي در رسانه هاي خارجي داشت.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در نشست خبري از توليد انبوه جديدترين موشک بالستيک و هوشمند سپاه ضد اهداف دريايي خبر داد و گفت: دشمن توانايي ردگيري و خنثي کردن اين موشک را نخواهد داشت.

سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه نيز ويژگي‌ها و مشخصات اين موشک را که به نام "خليج فارس " نام گذاري شده است، ‌به شرح زير عنوان کرد:

موشک هوشمند و بالستيک "خليج فارس " يک موشک مافوق صوت و کشتي‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌هاي قبلي اين است که ديگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتي زير صوت و به صورت کروز عمل مي‌کردند اما "خليج فارس " با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيک از سطح زمين شليک شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي‌تواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

بر همين اساس رسانه‌هاي خارجي به بازتاب گسترده اين خبر پرداختند.

خبرگزاري شينهوا به نقل از سردار جعفري اعلام کرد که ايران به توليد گسترده موشک خواهد پرداخت.

خبرگزاري آمريکايي يونايتدپرس اينترنشنال نيز در خبري از طرح‌هاي موشکي ايران خبر داد و نوشت که ايران از ماهواره‌هاي جديد هم رونمايي کرده است.

خبرگزاري انگليسي رويترز نيز در گزارشي نوشت ايران فناوري ماهواره‌اي و موشکي جديد خود را در روز دوشنبه به نمايش گذاشت.

پايگاه خبري "بي ان او نيوز " نيز اعلام کرد که ايران موشک‌هاي ضد کشتي و چهار مدل ماهواره را رونمايي کرده است.

"ان دي تي وي " ديگر رسانه‌اي است که از آزمايش موشک مافوق صوت ايران در پايگاه خود خبر داد و نوشت: سپاه پاسداران قدرتمند ايران يک موشک مافوق صوت سطح به دريا را روز دوشنبه آزمايش کرد. اين موشک که خليج فارس نام دارد قادر است اهداف را در 300 کيلومتري بزند و کلاهکي حاوي 650 کيلوگرم ماده منفجره دارد.

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نيز نوشت: سپاه ايران موشک بالستيک مافوق صوت سطح به درياي خود را که قادر به زدن اهداف در فاصله 300 کيلومتري است، آزمايش کرد.

لحظه برخورد موشک خليج فارس به هدف دريايي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسلم عباسی مقدم ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    درود بر غیور مردان ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس