کد خبر 286663
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اولویت‌های کاری این کمیته را بیان کرد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده در مورد فعالیت کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و معرفی اعضای جدید آن، اظهار داشت: اصلاح اساسنامه فدراسیون، انتشار آیین‌نامه انضباطی جدید، تغییر قوانین نقل‌وانتقالات و آیین‌نامه کمیته داوران 4 اولویت کاری پیش روی این کمیته است.

وی افزود: به استناد اساسنامه، این کمیته دارای یک رئیس است و معاون او باید دارای تحصیلات حقوقی باشد که برای این سمت اکبر ایمان‌پور با مدرک دکترای حقوق خصوصی انتخاب شد. همچنین مهدی قدمی با تجربه نوشتن اساسنامه کمیته ملی المپیک و حسین اکبری یزدی که با من در تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال همکاری داشته و محمود حبیبی با تحصیلات حقوق خصوصی دیگر اعضای این کمیته را تشکیل می دهند.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه این کمیته تدوین مقررات برای فوتبال است و در حال حاضر ما آیین‌نامه کمیته اخلاق را پیش رو داریم که با بازگشت نبی از برزیل این آیین‌نامه منتشر خواهد شد.

نصیرزاده تصریح کرد: آیین‌نامه کمیته انضباطی را هم به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که تا سال‌ها از تغییر بی‌نیاز باشد و با هماهنگی سازمان لیگ آیین‌نامه نقل‌وانتقالات را که در اردیبهشت 92 به تصویب رسیده دستخوش تغییراتی کردیم تا در آن تفاوت بازیکن آماتور از حرفه‌ای مشخص شود.

وی همچنین با اشاره به تعارض چند بند آیین‌نامه کمیته داوران با اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تغییرات ایجاد شده در این آیین‌نامه تا 2 هفته دیگر نهایی می‌شود. ضمن آنکه در تغییرات جدید اساسنامه فدراسیون قرار است پست نایب رئیسی را برای کمیته فوتسال در نظر بگیریم و شرح وظایف بیشتری هم برای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شود.

نصیرزاده درباره اینکه آیین‌نامه نقل‌وانتقالات بازیکنان از اردیبهشت 92 تاکنون چه اندازه عملیاتی شده است به تسنیم گفت: 80 درصد برنامه‌های ما عمل شده اما در اجرا متوجه کاستی‌هایی شدیم و تغییراتی را ایجاد کردیم به همین دلیل هم آیین‌نامه نقل‌وانتقالات را از 10 صفحه به 70-80 صفحه افزایش دادیم. با این آیین‌نامه دیگر اختیار قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها است و فدراسیون نقشی ندارد.

وی از همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه تعویض اساسنامه تیپ فیفا خبر داد و تصریح کرد: از میان 46 کشور آسیایی تنها ایران و کره جنوبی نظرات خود را برای تصویب نهایی اساسنامه فیفا اعلام کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس