رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه تهران گفت: با انتشار زندگی نامه و سبک زندگی شهدای قرآنی در کتاب «سوره های سرخ» سعی در معرفی و شناساندن سبک زندگی قرآنی شهدا داشته ایم.

به گزارش مشرق، رحیم قربانی در خصوص جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گفت: این جشنواره همه ساله با هدف شناسایی نخبگان قرآنی دانشجو و بسیجی، در سراسر کشور برگزار می شود و امسال یازدهمین دوره آن در رشته های قرائت، مدیحه سرایی، تواشیح، سخن وري، دعاخواني و دكلمه خواني، در سه مرحله دانشگاهی، استانی و نهایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) نقش مهمی در این دوره جشنواره ایفا کرد، افزود: یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی که به نام امام حسن عسگری(ع) نام گذاری شده بود با همکاری بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد که سپاه محمد رسول‌الله(ص) نقش مهمی را در اسکان شرکت کنندگان در مسابقات و برگزاری جشنواره داشت.

رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به اهمیت پرداختن به سبک زندگی قرآنی، گفت: توجه به سبک زندگی قرآنی از ابتدای تأسیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) جزء اولویت های اصلی این سازمان بوده است، بر همین اساس بیش از 200 کارگاه آموزشی با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان بسیجیان را در 23 ناحیه مقاومت بسیج استان تهران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره سوره های سرخ از دیگر برنامه های ما در جهت ترویج سبک زندگی قرآنی بود، در این یادواره با معرفی 205 شهید قرآنی تهران و انتشار زندگی نامه و سبک زندگی این عزیزان در کتاب «سوره های سرخ» سعی در معرفی و شناساندن سبک زندگی قرآنی شهدا داشته ایم.

قربانی طرح واژه های آسمانی را از دیگر فعالیت های سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) دانست و گفت: انس بیشتر انسان با قرآن کریم زمانی صورت می گیرد که فرد بتواند به راحتی آیات را ترجمه کند، در تحقیقاتی که متوجه این موضوع شدیم که بیشترین بخش آیات قرآن کریم را کلمات پرتکرار تشکیل داده اند و بر همین اساس 600 کلمه را مشخص کردیم که معتقدیم با فراگیری این کلمات می توان بیش از 80 درصد آیات قرآن کریم را به راحتی ترجمه کرد.

رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه طرح واژه های آسمانی به صورت آزمون در نواحی بسیج اجرا می شوند، افزود: بسیجیان با شرکت در چهار مرحله آزمون، در این طرح حضور پیدا می کنند و در آخرین آزمون اگر بتوانند 70 درصد نمره را کسب کنند، گواهی طرح واژه های آسمانی برایشان صادر می گردد و مطمعنا اگر پشتکار خوبی داشته باشند در عرض یک ماه می توانند بر معنی آیه های قرآن کریم مسلط شوند.
منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس