معاون وزير دفاع و مدير عامل شرکت صنايع الکترونيک ايران(صاايران) از پرتاب ماهواره فجر در آينده نزديک خبر داد و تاکيد کرد که اين ماهواره آمادگي پرتاب دارد و کارهاي تاييد نهايي براي پرتاب انجام شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا،  دکتر ابراهيم محمودزاده با اشاره رونمايي از چهار ماهواره ملي فجر ، رصد ، امير کبير 1 و ظفر گفت: در بين ماهواره هايي که امروز رونمايي شد، توليد ماهواره فجر بر عهده شرکت صنايع الکترونيک ايران(صاايران) بوده که اين ماهواره آمادگي پرتاب دارد.
وي تاکيد کرد: کارهاي تاييد نهايي براي پرتاب اين ماهواره انجام شده و بزودي اين ماهواره بر اساس زمان بندي سازمان هوا و فضا وزارت دفاع پرتاب مي شود.
معاون وزير دفاع با تاکيد بر اين که ماهواره فجر ماهواره اي کامل شده و آماده پرتاب است گفت: وزن اين ماهواره 50 کيلوگرم و داراي ويژگي هاي بارزي است.
محمودزاده با بيان اين که ماهواره اميد نيز از توليدات اين شرکت بود، اظهار داشت که فرق ماهواره فجر با ماهواره اميد در اين است که در ماهواره فجر سلول هاي خورشيدي به کار رفته است که عمر آن را به يکسال و نيم رسانده است.
وي با بيان اين که اين ماهواره داراي جي پي اس است گفت: جي پي اس، موقعيت ماهواره را هر لحظه در فضا مشخص مي کند و اين موقعيت يابي مي تواند کاربري هاي مختلفي از جمله علمي و عملياتي داشته باشد.
مدير عامل شرکت صنايع الکترونيک ايران(صاايران) از ديگر ويژگي هاي اين ماهواره را مانور مداري و همچنين قابليت تصويربرداري دانست.
محمودزاده با تاکيد بر اين که در پرتاب ماهواره ايران ظرفيت جديدي را براي قرار دادن ماهواره در فضا ايجاد کرده است اظهار داشت ماهواره طلوع نيز که از ديگر توليدات شرکت صنايع الکترويک ايران(صا ايران) است، 100 کيلو وزن دارد و بسيار حرفه اي و توانمند مي باشد در سال آينده پرتاب خواهد شد.
وي افزود: در آن زمان مي توانيم بگوييم که سه يا چهار پله صعود کرده ايم.

چهار ماهواره ملي فجر ، رصد ، امير کبير 1 و ظفر امروز با حضور رييس‌جمهوري در نمايشگاه توانمندي‌ها و دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هوافضا ، رونمايي شد.
ماهواره فجر اولين ماهواره بومي جمهوري اسلامي ايران است که ماموريت مانور مداري دارد، اين ماهواره از زيرسامانه پيشرانش گاز سرد براي انتقال مداري استفاده مي کند.
علاوه بر زير سامانه پيشرانش گاز سرد،ماهواره فجر از رانشگر پالس پلاسمايي که يک رانشگر الکتريکي با ضربه ويژه بسيار بالا است به عنوان محموله فرعي بهره گيري مي کند اين رانشگر جديد باعث دوران ماهواره حول مرکز جرم خواهد شد همچنين به منظور اهداف نقشه برداري اين ماهواره از يک محموله دوربين نيز استفاده مي کند که اين ماهوراه را بعنوان اولين ماهواره بومي سنجشي کشور در فضا ثبت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس