رئيس جمهور که صبح امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجليل از خانواده شهداي رسانه شرکت کرده بود، با نقبي به پيام‌هاي بازرگاني که اين روزها از شبکه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌شوند، بر اهميت تبليغات در تغيير و شکل‌دهي افکار عمومي تاکيد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، محمود احمدي‌نژاد در نشست صبح امروز (16مرداد ماه) گفت: شب گذشته در تلويزيون آگهي‌اي در وسط سريال «زيرهشت» منتشر شد که البته گويي حواس‌شان نبود؛ تبليغ تلفن همراه بود و تبليغ مي‌کرد که شما به کشورهاي مختلف مي‌رويد مي‌توانيد با استفاده از اين تلفن با داخل ارتباط برقرار کنيد. وقتي که اسم کشورهاي آفريقايي و عربي را مي‌گفت چهره‌ يک مرد سوار بر شتر و در بيابان را پخش مي‌کرد ولي وقتي که اسم کشورهاي اروپايي را آورد، هواپيما و برج و اين‌ها را پخش کرد. با زدن اين مثال مي‌خواستم بگويم که چقدر آنها با تبليغات سعي مي‌کنند ذهنيت‌ها و افکار عمومي را شکل دهند.
رئيس جمهور همچنين در بخشي از سخنانش با بيان اين‌که بسياري از شبکه‌هاي خارجي براي تاثيرگذاري بر ذهن ملت‌ها ايجاد شده‌است، گفت: ما بايد از کار رسانه‌اي حداکثر استفاده را بکنيم؛ البته ما نمي‌توانيم خبر غيرواقعي را منتشر کنيم و از نظر اخلاقي نيز اين حق را نداريم. ما در نقطه مقابل آنها قرار داريم. ما فکر مي‌کنيم که بايد خبر درست باشد، اميدآفرين و اميدبخش باشد و به نفع ملت‌ها باشد و فکر مي‌کنيم که اگر انسان‌ها اميدوار باشند زودتر بساط ظلم جمع مي‌شود و اگر مردم مايوس باشند کاري نمي‌توان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس