اصلاح‌طلبان نسبت به حادثه قطع گاز در مناطق شمالی کشور درسال 1386 با بزرگنمایی مشکلات ایجادشده برای مردم واکنش نشان دادند.

گروه اقتصادی مشرق -جریان اصلاح‌طلب نسبت به حادثه قطع گاز در مناطق شمالی کشور در سال 1386 با بزرگنمایی هر چه تمام‌تر نسبت به مشکلات ایجادشده برای مردم واکنش نشان داد اما از وضعیت هفته گذشته در همان مناطق که شدت فاجعه و خسارت آن نسبت به سال 1386 بسیار بیشتر بود، با بی‌محلی عبور کردند.

هشتم دی‌ماه سال 1386 هم‌زمان با شدت گرفتن موج سرما در کشور، به ناگاه کشور ترکمنستان بدون اطلاع قبلی، صادرات گاز به ایران را متوقف کرد.

از آنجا که مناطق شمالی کشور خصوصا مازندران و گیلان از طریق گاز وارداتی از ترکمنستان تامین می‌شدند، اقدام غیراخلاقی ترکمنستان سبب قطعی گاز در استان مازندران و افت فشار در برخی مناطق دیگر کشور شد.

البته بعدها احمدی‌نژاد افشا کرد که این اقدام ترکمنستان نتیجه توطئه‌ای بود که با تماس یک آقازاده با مسئولان ترکمنستان، رقم خورده بود.

با این حال، در روزهایی که مناطق شمالی کشور با قطع گاز مواجه بودند، رسانه‌های اصلاح‌طلب با ادعای دلسوزی برای مردم، محشری به پا کرده بودند و بزرگنمایی، حوادث مذکور را به مهمترین سوژه خبری خود برای تخریب دولت وقت قرار داده بودند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب به تدریج خط انتقادات خود را متوجه شخص رئیس‌جمهور کردند و سوءتدبیر وی را عامل قطع گاز در مازندران خواندند.

در هر صورت، با همت نیروهای سخت‌کوش وزارت نفت، با اتصال گاز از شبکه سراسری کشور به خطوط لوله استان مازندران، مشکل گاز این منطقه حل شد.

مقایسه عملکرد جریان اصلاح‌طلب در ماجرای دی‌ماه سال 1386 با مواضع آنها نسبت به حوادث تلخ هفته گذشته در استان مازندران که علاوه بر قطع گاز، با قطع آب و برق و کمبود نان و آب نیز همراه بود و مردم در سرمای طاقت فرسا حتی از امکانات اولیه رفاهی هم محروم شدند، ماهیت واقعی این جریان در مورد دلسوزی برای مردم را بیش از گذشته مشخص می‌سازد: هرگاه دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بر سر کار باشد، مشکلات مردم سانسور می‌شود اما اگر دولت از جریان رقیب باشد، اصلاح‌طلبان کوچک‌ترین مشکل در هر نقطه از کشور را بزرگنمایی کرده و به بی‌تدبیری دولت نسبت می‌دهد.

در این گزارش، صرفا به مقایسه عملکرد دو روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد و اعتماد پرداخته‌ شده است. در حالی که در مقطع زمانی سال 1386 شاهد انتشار ده‌ها مطلب درباره قطع گاز در کشور بودیم، این دو روزنامه نسبت به حوادث تلخ هفته گذشته در مازندران با بی‌تفاوتی آشکار عبور کردند. تنها اخباری نیز که این دو نشریه از حوادث مازندران منتشر کردند، انعکاس اظهارات مقامات دولتی بود.

روزنامه آفتاب یزد :

{$sepehr_album_9480}

روزنامه اعتماد:

{$sepehr_album_9481}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پویا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خب شما هم که همینجوری هستین این روزا !! این وسط بیچاره مردم که مثل بچه یتیم ها باید شاهد دعوای مسئولین باشن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    دستتون درد نكنه حال كردم كه دست نفاق رو رو كرديد
  • ما ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    ما اینجور نبودیم و نیستیم تیتر کیهان و روزنامه ها را در این چند روز ببین .شما هر وقت محکوم میشوید با بیان اینکه شما هم اینطوری هستید حمله میکنید اگر کارتون درسته دفاع کنید و اگر اشتباهه عذر خواهی
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    هرچند که نباید منکر سوء تدبیر های شدید احمدی نژاد شد اما این اصلاح طلبان فقط به درد قمپوز در کردن میخورن.
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خیلی عالی بود! ما چند بار در سال 76 و 88 از فراموش شدن تاریخ ضربه خوردیم. در سال 76 کسانی مدعی دفاع از آزادی شدند که در دهه 60 آن کار دیگر می کردند و اگر دلسوزان انقلاب هم جلوشون می ایستادند به آمریکایی و غیره بودن متهمشان می کردند. ای کاش از این جور خبرها که عین واقعیت هست بیشتر و اثرگذارتر مطرح می شد تا هزینه حزب بادی ها و نون به نرخ روز خورها بالا می رفت و دیگه کسی نتونه روی فراموشی تاریخ حساب باز کنه!
  • سیدمهدی موسوی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    قرآن کریم و هرگاه به ایشان گفته شود در زمین گناه نکنید می گویند همانا ما اصلاح طلبیم !!!
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اینو یکی می خواد به خودتون بگه در مورد سبد کالا!
  • گمنام ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    به جای این بحث ها برید سراغ مردم که نونو ندارن ولی این اصلاح طلبا هم شورشو در آوردن وقتی که یکی از خودشون رو کار کشور تو امن و امان هست ولی روزی که یه اصول گرا بیاد رو کار.....
  • سبحان ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 0
    آقا شما میگید ما با این شاگردان رسانه ای یهود چیکار کنیم مشرق نامردی اگه چاپ نکنی اینا شرف ندارن آبرو داری براشون نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس