کد خبر 28383
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، شهرداري تهران تقريبا اواسط آذر ماه سال 85 تصميم گرفت پروژه بهسازي و ترميم پياده روهاي شهر تهران را آغاز کند؛ اين پروژه در نخستين مرحله با بهسازي و مناسب سازي پياده روي خيابان وليعصر(عج) از ميدان راه آهن تا ميدان تجريش به عنوان طولاني ترين پياده راه پايتخت آغاز شد.
اما از زمان زمين خوردن کلنگ اين پروژه جنجال‌ها و بحث‌هاي بسياري بوجود آمد؛ يکي از حاشيه‌هاي جنجال برانگيز اين پروژه هزينه اجراي آن بود، هزينه ساخت پياده روي خيابان وليعصر(عج) که در ابتدا 15ميليارد عنوان شده بود کم کم به 17ميليارد، بعد از گذشت يک سال به 20 ميليارد و در نهايت به 25 ميليارد تومان رسيد.
اما اين بحث‌ها زماني اوج گرفت که واعظي آشتياني، يکي از اعضاي شوراي شهر تهران، به عملکرد شهرداري در اين پروژه اعتراض کرد و ميزان هزينه اين پروژه را حدود 100 ميليارد تومان اعلام کرد.
اين موضوع باعث شد تا اختلاف ميان شوراي شهر و شهرداري شدت بگيرد تا اينکه شوراي شهر تهران از شهرداري خواست صورت دقيق هزينه‌ها و نحوه واگذاري اين پروژه به پيمانکاران و همچنين خريد سنگ‌هاي گران قيمت پياده روهاي تهران را به شوراي شهر ارائه کند.
"در مقابل هر ريال از هزينه پياده ر و سازي خيابان وليعصر(عج) جوابگو هستم" اين بخشي از گفته ملاصالحي مدير عامل وقت سازمان زيباسازي شهر تهران بود.
زماني که بحث‌ هزينه‌هاي اين پروژه از سوي رسانه‌ها برجسته شد، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران تاکيد کرد: در مقابل هر ريال پروژه پياده رو سازي خيابان وليعصر(عج) جوابگو هستم و ريالي از اعتبار اين پروژه فاقد توجيه اقتصادي نيست.
وي که براي دفاع از طرح پياده روسازي خيابان وليعصر (عج) در شوراي شهر تهران حضور يافته بود با تاکيد بر اين که حتي اگر يک مورد براي اجراي طرح مذکور ابهام وجود دارد حاضر به پاسخگويي هستم، گفت: سوء تفاهم پيش آمده با اعضاي شوراي شهر تهران بيشتر نتيجه «پروپاگانداي» رسانه‌اي است!
?ملاصالحي همچينين تاکيد کرد: هزار مترمربع سنگفرش در پياده رو خيابان وليعصر نصب شده که برابر با استانداردهاي روز پياده‌روسازي در دنيا است.
حالا 3 سال از عمر سنگفرش‌هاي جديد خيابان وليعصر(عج) مي‌گذرد، اگر اين روزها گذرتان به اين خيابان افتاده باشد حتما در چاله‌هاي کوچک و بزرگ اين پياده رو گرفتار شده‌ايد.
اين که چرا تنها دو زمستان باعث شده تا جنس سنگ‌هاي به کار رفته در اين خيابان تغيير شکل داده و مانند ساير پياده روهاي شهر دچار آسيب شود- آنهم در زمستان‌هايي که بنابر گزارشهاي سازمان هواشناسي زمستانهاي پربارشي براي تهران نبود‌ه‌اند- سوالي است که به پاسخ مديران شهري پايتخت نياز دارد.


 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس