کد خبر 283468
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان گفت: به این آقایان عرض می‌کنم که سخنان آمریکایی‎ها به ویژه در این دو روز اخیر غرور ملی ما را جریحه‌دار کرد و قطعا باید دولت موضعی روشن و محکم در برابر این جریان تندرو آمریکایی بگیرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع طلاب و ائمه جماعات حوزه علمیه که در تالار اماکن متبرکه حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به روند شکل گیری جمهوری اسلامی نگاه می‌کنیم این تحولات را بیشتر شبیه معجزه می بینیم که عوامل نامرئی در آن نقش داشتند که البته عوامل  مادی و غیرمعنوی هم در آن دخالت داشت.
 
وی تصریح کرد: ورود امام خمینی (ره) در فضای آن روز که فضای حکومت شاه بود و عوامل و وابستگان آن رژیم در ایران فعالیت داشتند و سازمان امنیت و ساواک هم فعال بود، اما امام(ره) بی‌اعتنا به همه این مسائل راهی ایران شدند و اگر عوامل غیر مادی نبود این اتفاق رخ نمی‌داد و این اتفاق نیز می‌تواند به معجزه قرن تبدیل شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان از گسترش تفکر امام می‌ترسیدند بیان کرد: مهم‌ترین امتیاز امام خمینی(ره) ایمان، تقوا، اخلاق قدرت و شهامت بود و دشمنان وی را با همه خصوصیات می‌شناختند، از نخستین روزهای مبارزه امام(ره) نشانه تحول در جامعه سیاسی و عمومی کشور احساس می‌شد، ترس دشمنان از گسترش تفکر امام راحل در منطقه بوده و امروز می‌بینیم تفکر امام نه تنها در منطقه بلکه در کل جامعه بشری تاثیر گذاشته است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امروز جهان دچار تحول اصولی شده است، بیان کرد: همه شعارها و حرکت‌های اخیر نشانگر بیداری اسلامی است در صورتی که این زمینه در قبل از انقلاب اسلامی دیده نمی‌شد.
 
وی تصریح کرد: مقامات غربی اعتراف کردند مذاکرات ژنو 2 به خاطر عدم حضور ایران به ناکامی و شکست انجامید که این نشانه قدرت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است، همچنین نشانگر برداشت صحیح امام(ره) از اسلام و تشیع بوده که این قدرت را برای ما به وجود آورده است.
 
واعظ طبسی افزود: نیروهای بسیجی ما، سبک مبارزه را در آن شرایط به نیروهای سوری آموزش دادند تا این که سوری‌ها توانستند به سوریه سر و سامان دهند و مخالفانی که حاضر به صحبت نبودند امروز مواضعشان در برابر بشار اسد تغییر کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان گفت: امروز آمریکا می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که ما با مذاکره مخالف نیستیم اما آمریکایی‌ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند نه برای حصول نتیجه و این سخن به حق رهبر معظم انقلاب دارد امروز خودش را نشان می‌دهد.
 
واعظ طبسی با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر این که ما به شما اعتماد نداریم، خاطرنشان کرد: شما به ما اعتماد ندارید؟ رهبر انقلاب اسلامی با این جایگاه جهانی تاکید می‌کنند که ساختن بمب هسته‌ای را جایز نمی‌دانیم، آن وقت می‌گوئید ما به شما اعتماد نداریم؟
 
وی با اشاره به این که تاکنون از دولت جدید دفاع نکرده است، اظهار کرد: بعضی مواقع بعضی از نمایندگان موضع تند و شتاب‌زده‌ای می‌گیرند در صورتی که نظام ما نظامی باقدرت است که در راس آن یک عالم دینی برخوردار از ایمان، علم و تقوا وجود دارد و از انحرافات جلوگیری می‌کند و ما باید به دولت محترم که تنها 6 ماه شروع به کار کرده است فرصت بیشتری بدهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی خطاب به رئیس جمهوری، گفت: حجت‌الاسلام روحانی، من تیم مذاکره کننده شما را به خوبی می‌شناسم و آقای ظریف از دیپلمات‌های قوی و باایمان کشور است و در سفر به مشهد درخواست خادم افتخاری کرد و تا زمانی که حکم آن را نگرفت از مشهد خارج نشد.
 
واعظ طبسی تصریح کرد: آقای عراقچی نیز شخصی معتقد به رهبری و نظام اسلامی است، اما من به این آقایان عرض می‌کنم که سخنان آمریکایی‎ها در این مدت غرور ما را جریحه‌دار کرده و دولت باید موضع محکمی در خصوص این جریانات تندرو آمریکایی بگیرد.
 
وی افزود: به این آقایان عرض می‌کنم که سخنان آمریکایی‎ها به ویژه در این دو روز اخیر غرور ملی ما را جریحه‌دار کرد و قطعا باید دولت موضعی روشن و محکم در برابر این جریان تندرو آمریکایی بگیرد.
 
وی با اشاره به تحریف‌های صورت گرفته در این چند سال، بیان کرد: برخی از جریان‌ها امروز روایت‌ها را تحریف می‌کنند و عالم را جاهل و جاهل را عالم، مبارز را غیر مبارز و غیر مبارز را مبارز و غیر انقلابی را هم به جای انقلابی جا می‌زنند و اکنون اجازه ندهید، تفکر جریان‌های ظاهرنما و ظاهر ساز و متملق که نشان می‌دهند اهل ولایت هستند، در حوزه رسوخ پیدا کند.
 
واعظ طبسی با اشاره به این که جریانی در حوزه، نظام اسلامی را به این شکل قبول ندارد، بیان کرد: در این جریان کسانی هستند که می‌گفتند هر پرچمی که به نام دین و برای مبارزه با جریان طاغوت قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) بلند شود، شکست خواهد خورد و با این که در ظاهر علاقه مند به ولایت اما در اصل سکولار و بی دین به معنای واقعی هستند این جریان توهین به مقامات عالی رتبه نظام کم نکرده اند و ضروری است تا با شناخت درست، فریب این جریانات سکولار را نخورد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با اشاره به اینکه بعضی‌ها در تلاشند اسلام را غیرسیاسی نشان دهند، گفت: اگر اسلام سیاسی نباشد امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قدرت جهان و قدرتی فوق‌العاده شناخته نمی‌شد و قدرت‌های استکباری بدانند تا نظامی اسلامی باشد نظام اسرائیل هیچ وقت احساس امنیت نمی‌کند.
 
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در حوزه باید محور فقه و اصول باشد و در کنار آنها علوم قرآنی و سیره اهل بیت(ع) نیز قرار گیرد؛ البته بنده با تدریس فلسفه در حوزه مخالف نبودم و نیستم اما نکته قابل توجه اینجاست که مهم در تدریس فلسفه در حوزه این است که توسط چه کسی و در چه زمانی این کار انجام می‌گیرد.
 
واعظ طبسی خاطرنشان کرد: امروز خیلی گلایه‌ها از برخی سازمان‌ها و مراکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داریم اما باید وضعیت امروز کشور را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کرد و بعد نتیجه گرفت البته این نظام اسلامی کاملترین و بهترین نظام موجود در جهان است.
 
وی با برشمردن امتیازات حکومت و نظام اسلامی، افزود: امام راحل و آنچه این انقلاب آورده او برای ما و ملت ایران و جامعه اسلامی و بشری محسوب می شود، از جمله امتیازات حکومت اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    حالشونو میگیرم اساسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس