کد خبر 283400
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

افشای مکالمه تلفنی یک مقام وزارت خارجه آمریکا با سفیر این کشور در کی‌یف درباره نقش اتحادیه اروپا در بحران اوکراین خبر ساز شده است.

به گزارش مشرق، بی بی سی نوشت: انتشار مکالمه تلفنی میان «ویکتوریا نولاند»، از مقامات وزارت خارجه آمریکا با سفیر این کشور در اوکراین باعث یک رسوایی دیگر برای واشنگتن شده است.

در این مکالمه نولاند نسبت به اتحادیه اروپا از فحشی مصطلح در زبان عامیانه آمریکایی استفاده می‌کند.

در این مکالمه تلفنی، نولاند با به کار بردن یک لفظ رکیک در زبان عامیانه آمریکایی خطاب به اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند و همزمان نظر خود را درباره یکی از رهبران مخالفان دولت به صراحت اعلام می‌کند و به سفیر آمریکا در اوکراین می‌گوید نمی‌خواهد «ویتالی کلیتچکو»، از رهبران مخالفان در دولت آینده اوکراین نقشی داشته باشد.

انتشار این مکالمه در اینترنت پس از آن صورت گرفت که روسیه آمریکا را به دخالت در امور اوکراین متهم کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که ویکتوریا نولاند در پی افشای این مکالمه عذرخواهی کرده است.

در همین حال، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که به گمان او روسیه در افشای این مکالمه نقش داشته است چرا که نخستین بار یک مقام روسی به وجود این مکالمه اشاره کرده است.

از نوامبر 2013 که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین با برنامه دراز مدت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، به نفع ارتباطات نزدیکتر با روسیه، مخالفت کرد، این کشور صحنه تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس