کد خبر 283018
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

این در حالی است که قطعا در شرایطی که مردم نیازمند کمک هستند هلال احمر اولین نهاد و سازمانی است که باید وارد عمل شود تا به مردم کمک کند، در حال حاضر که علاوه بر مسئولان مختلف نیروهای نظامی و ارتش هم وارد میدان شده اند تا هر چه سریعتر کمک رسانی به مناطق برف‌زده صورت بگیرد جای تعجب دارد که رئیس سازمان هلال احمر به جای حضور در مناطق برف زده به سوئیس رفته.

به گزارش مشرق، بارش بیش از یک متر برف در نواحی شمالی ایران که در چند سال گذشته بی نظیر بوده است سبب شد تمام مردم شهرهای شمالی ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد. در روزهای گذشته با افت دمای هوا و افزایش بارش‌های برف تمامی جاده‌های منتهی به شهرهای شمالی ایران لغزنده شده و همین موضوع کار امداد رسانی را نیز تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.  
 
بارش‌های سنگین چند روز اخیر کشور به‌خصوص در شهرهای شمالی تجربه‌ای گران‌قیمت را برای همگان رقم زد که اگر مسئولان آن را جدی بگیرند، شاید بتوان در آینده از بروز بحران‌هایی که از یک مسئله طبیعی و ساده ایجاد می‌شوند، ‌جلوگیری کرد. اما این در حالی است که رئیس جمعیت هلال احمر به جای حضور در مناطق برف زده شمال کشور برای شرکت در یک نشست، به سوئیس سفر کرده است. از سوی دیگر نیز خبر می رسد که اگر شرایط جوی به همین منوال ادامه یابد، تهران نیز به شرایط بحرانی گاز خواهد رسید.  
 
افت فشار گاز در تهران
 
یک منبع آگاه در وزارت نفت از کاهش افت فشار گاز در تهران خبر داد و گفت: تهران نیز رفته رفته به شرایط بحرانی گاز نزدیک می شود و اگر سرمای هوا ادامه داشته باشد و بارش ها نیز کاهش نیابد، احتمالا طی روزهای آینده با کاهش شدید فشار گاز در تهران نیز مواجه خواهیم شد.  
 
این منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار «فردا» با اعلام هشدار به مردم مبنی بر صرفه جویی در مصرف گاز، اظهار داشت: مردم اگر درمصرف گار صرفه جویی نکنند، کاهش فشار گاز قطعی خواهد بود. چراکه طی روزهای اخیر مصرف بالا رفته و در 2 روز گذشته نزدیک به 110 میلیون متر مکعب از ذخیره گاز کشور نیز استفاده شده است.  
 
وی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: در حال حاضر شرکت گاز کشور صادرات گاز را نیز کمتر کرده است. اما در مجموع مشکل اصلی در میزان تولید گاز در ایران است. چراکه ما روزانه نزدیک به 560 میلیون متر مکعب تولید گاز داریم و این مقدار برای مصرف در کشور در فصل سرما بسیار پایین است.  
 
رئیس جمعیت هلال احمر در سوئیس
 
با توجه به وجود شرایط بحرانی در مناطق شمالی و احتمال ورود تهران به شرایط هشدار، شنیده می شود محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران برای شرکت در نشست فوق‌العاده هیات حاکمه فدراسیون جمعیت‌های هلال احمر روز گذشته عازم ژنو شده است. نشستی فوق‌العاده که هیات حاکمه فدراسیون جمعیت‌های بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر پنجم تا هفتم فوریه با حضور رئیس و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، رئیس کمیسیون مالی، نواب رئیس و رئیسان 20 جمعیت ملی برگزار می شود.

این در حالی است که قطعا در شرایطی که مردم نیازمند کمک هستند هلال احمر اولین نهاد و سازمانی است که باید وارد عمل شود تا به مردم کمک کند، در حال حاضر که علاوه بر مسئولان مختلف نیروهای نظامی و ارتش هم وارد میدان شده اند تا هر چه سریعتر کمک رسانی به مناطق برف‌زده صورت بگیرد جای تعجب دارد که رئیس سازمان هلال احمر به جای حضور در مناطق برف زده به سوئیس رفته است.
 
حالا قطعا این سوال برای افکار عمومی مطرح خواهد شد که نجات مردم در مناطق برف زده مهم‌تر است یا حضور در یک اجلاس در سوئیس و پاسخ این سوال بر عهده مسئولان دولت تدبیر و امید خواهد بود که چرا با توجه به وجود شرایط بحرانی در مناطق برف زده، رئیس هلال احمر این دولت باید این روزها را در ژنو بگذراند.  
 
مازندران و بحرانی که همچنان ادامه دارد
 
از مازندران نیز خبر می رسد که وضعیت مردم همچنان در شرایط بحرانی است. در این خصوص نماینده مردم آمل در گفتگو با خبرنگار «فردا» اظهار داشت: اینطور که مسئولان دولتی می گویند شرایط به حالت عادی برگشته نیست و خیلی از نقاط شمال کشور همچنان بدون برق و آب و گاز در حال گذران زندگی هستند و این شرایط را برای زندگی در این مناطق به شدت سخت کرده است.  
 
عزت الله یوسفیان ملا با بیان اینکه مردم در شمال کشور به شدت در عذاب هستند، گفت: گاز در بسیاری از شهرها قطع است و بعضی مناطق نیز از 2 روز پیش که گاز ندارند، همچنان با مشکل گاز سر و کار دارند. در بعضی از شهرها نیز مردم برای تهیه نان باید 20 کیلومتر پیاده روی کنند تا بتوانند نان تهیه کنند.  
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی اظهارات خود خطاب به مسئولان دولتی نیز عنوان کرد: مسئولان آنچه که واقعیت دارد را به مردم بگویند. وقتی می گویند مشکل گاز در شمال کشور برطرف شده مردم سایر استان ها نیز به این گمان که مشکل حل شده مصرف خود را بیشتر می کنند و همین سبب بروز مشکل در گازرسانی می شود. به همین دلیل از مسئولان می خواهیم تا واقعیت ها را انتقال دهند. 

از سوی دیگر نیز یکی از نمایندگان شمالی کشور در گفتگو با خبرنگار «فردا» ضمن تقدیر از دست اندرکاران رفع مشکلات استان مازندران، اظهار داشت: یک اشکالی که در حال حاضر به وجود آمده بی تدبیری مسئولان دولت در بحران گازی است. وزارت نفت در وضعیت گاز نوعی بی تدبیری به خرج داده و در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، ساری، قائمشهر و برخی شهرهای دیگر یا گاز ندارند یا فشار گاز آنها به شدت کم است.  
 
محمد دامادی، نماینده مردم ساری در بخش پایانی اظهارات خود افزود: مردم وضعیت خوبی ندارند و برق و آب وگاز قطع است. در شرایط عادی اگر چنین اتفاقی رخ دهد زندگی را مختل می کند چه برسد به حالا که با بارش برف و سرما نیز مواجه هستیم. در حال حاضر راه های اصلی باز شده اما بسیاری از راه های روستایی همچنان بسته است. فعلا آمار دقیقی درخصوص تلفات احتمالی وضعیت شمال کشور گزارش نشده اما به محض اینکه آماری به دست ما برسد، به رسانه ها اعلام خواهیم کرد. اما امیدواریم که اتفاقی برای هموطنان عزیزمان رخ ندهد. 

منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میترا1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    چقدر بخیلی مشرق ؟! اخه سوئیس خوبه ! حتما اقایانی که تازه از سوئیس و کوههای الپ اومدن اونقدر تعریف کردن که دهن فرهادی را هم اب انداختن ! مردم فقط واسه انتخابات خوبن ! روحانی متشکریم از تدبیرت ! متشکریم از امیدت ! متشکریم از سبدت ! متشکریم از پلمپت ! متشکریم از سوادت !!
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روجانی مچکریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس