کد خبر 282230
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عملیات‌های نفس‌گیر امدادگران برای کمک به محبوس شدگان برف و کولاک را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حسین درخشان در تشریح جزئیات عملیات‌های برف و کولاک در کشور گفت: در پی برف و کولاک شدید در استان مازندران، امدادگران جمعیت هلال احمر این استان نسبت به امدادرسانی به 420 نفر از افراد گرفتار در محورهای مواصلاتی مرزن آباد، کلاردشت و حتی خیابان‌های درون شهری امداد رسانی کردند.

وی با بیان اینکه بر اثر برف و کولاک شدید از شب گذشته تا کنون امدادگران علاوه بر امدادرسانی به افراد محبوس شده در برف، رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک در دستور کار خود قرار داده‌اند گفت: همچنین امدادگران نسبت به امدادرسانی به 968 آسیب دیده برف و کولاک در محورهای مواصلاتی شهرستان نور و مناطق شهری اقدام کردند.

درخشان از قطع برق شهر تنکابن در پی بارش برف و کولاک شدید خبر داد و گفت: امدادگران نسبت به امدادرسانی و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی به مردم شهرستان تنکابن اقدام کرده و به 200 نفر امدادرسانی کردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بارش برف و یخ زدگی سطح معابر فریدون کنار در استان مازندران گفت: همچنین امدادگران نسبت به ارائه خدمات امدادی به 140 نفر از مردم این منطقه اقدام کردند.

درخشان با اشاره به مسدود شدن راه‌های مواصلاتی رامسر و در راه ماندن مسافران گفت: امدادگران علاوه بر امدادرسانی به 940 آسیب دیده رامسری نسبت به اسکان اضطراری 45نفر اقدام کردند.

درخشان همچنین از عملیات 13 ساعته نجات گران هلال احمری برای نجات مسافران یک دستگاه مینی بوس حامل 15 نفر مسافر که در برف و کولاک و مه شدید گرفتار شده بود خبر داد و گفت: امدادگران شهرستان شبستر در یک عملیات 13 ساعته توانستند جان 15 مسافر این مینی بوس را از یخ زدگی نجات دهند.

وی همچنین از نجات جان یک مادر باردار در روستای فندقلو در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این روستا که در محور میانه – بستان ‌آباد قرار دارد در محاصره برف قرار داشت و به دلیل نامساعد بودن حال عمومی این زن باردار احتمال مرگ این مادر و نوزاد وجود داشت که بلافاصله امدادگران در عملیاتی این مادر باردار را از روستای فندقلو به بیمارستان بقیه الله میانه منتقل کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس