کد خبر 281859
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در راه بازگشت از ژنو گفت، با ردّ درخواست امریکایی‌ها برای انجام مذاکرات مستقیم میان طرفین، اعلام کردیم که این امر تنها با عذرخواهی جان کری وزیر امور خارجه امریکا از اظهاراتش در کنفرانس ممکن خواهد بود.

به گزارش مشرق، ولید المعلم در هنگام بازگشت به دمشق در هواپیما گفت: طرف مقابل گمان می کرد که دولت انتقالی یا دولت آینده برخلاف قانون اساسی کنونی، اختیارات رئیس جمهور را کاهش خواهد داد. این در حالی است که توهمی بیش نیست و آنها قبل از اینکه بار دیگر به ژنو برگردند باید این توهم را از ذهنشان پاک کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نوشت: ولید المعلم با اشاره به دعوت اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، از طرفین برای بازگشت به ژنو در دهم فوریه جاری گفت: این موضوع نیاز به تصمیم گیری دارد و ما منتظر تصمیم رهبری کشور در این باره است و در صورتی که به ما مأموریت بازگشت به مذاکرات داده شود، به آن بازخواهیم گشت و تا آخرین مرحله آماده حضور در مذاکرات  آن هستیم.

ولید المعلم گفت: غرب در حالی از ما می خواهد در مذاکرات ژنو حضور یابیم که تحریم هایی را علیه مردم سوریه وضع کرده است.

المعلم با اشاره به برخورد دوگانه جامعه جهانی تحت سلطه امریکا با سوریه، گفت: ما این دوگانگی را به شدت محکوم می کنیم و آن را مردود می دانیم و بر این باوریم که سازمان ملل در زمینه دعوت ایران و مخالفان داخلی به این کنفرانس کوتاهی کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    کاش ظریف هم انقدر شجاع بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس