کد خبر 281839
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲

وزیرخارجه اسبق انگلیس خواستار عادی شدن هر چه سریعتر روابط دیپلماتیک تهران-لندن شد و صهیونیست‌ها را مهم ترین مخالفان توافق هسته ای دائمی ایران و غرب دانست.

به گزارش مشرق، جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس در گفتگویی با فایننشال تایمز خواستار عادی شدن روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس شد.

استراو در این گفتگو گفت: دولت باید به سختی برای عادی سازی روابط تلاش کند و آن را در اولویت دستور کار خود قرار دهد. البته ممکن است به جای چند ماه، چند هفته طول بکشد اما شخصا امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری میلادی این اتفاق بیفتد.

جک استراو،گفت: وزارت خارجه باید در اولین زمان ممکن سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.

استراو گفت: دولت باید به سختی برای عادی سازی روابط تلاش کند و آن را در اولویت دستور کار خود قرار دهد. البته ممکن است به جای چند هفته،  چند ماه طول بکشد اما  امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری میلادی این اتفاق بیفتد.

وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرده است کاردار غیر مقیم به مذاکرات خود با ایران درباره موضوعاتی از جمله شرایط لازم بزرای بازگشایی سفارت مذاکره می کند.

استراو از جمله شخصیت های انگلیسی است  که برای برقراری روابط نزدیک تر با ایران تلاش زیادی کرده است. به گفته وی پس از سفر به ایران بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده که روحانی یک شریک قابل اعتماد برای مذاکره است.

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: دولت جدید ایران روی مساله اقتصاد متمرکز است و علی رغم برخی مخالفت های داخلی این تضمینی برای امکان دستیابی به توافق هسته ای است.

جک استراو  اسرائیلی ها را آشکارترین تهدید علیه توافق هسته ای دائمی با ایران خواند. به گفته این سیاستمدار انگلیسی لابی آیپک و نتانیاهو بسیار قدرتمند هستن دو اگر توافق هسته ای را به شکست بکشانند، چشم اندازی پیش رو خواهد بود که مطلوب آنها نیست و آن ایران تندرو تر است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس