کد خبر 281754
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

دبیر انجمن خودروسازان از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر سر عرضه خودروهای با استاندارد یورو ۴ از تیر ۹۳ و همچنین شرط جدید پلیس برای شماره‌گذاری خودروهای با مدل ۹۳ خبر داد.

به گزارش مشرق ،دبیر انجمن خودروسازان گفت: پلیس امسال برای خودروسازان شرطی گذاشته که بر اساس آن، تنها خودروهای با استاندارد یورو 4 امکان عرضه با مدل 93 را دارند.
 
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه توزیع بنزین یورو 4 در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال رایزنی با پلیس هستیم تا شرط شماره‌گذاری خودروها با مدل 93 برطرف شود.
 
وی اظهار داشت: طبق اعلام پلیس، خودروهایی که از اول بهمن ماه با استاندارد یورو 4 عرضه شوند، می‌توانند دارای مدل 93 باشند.
 
نعمت‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر بنزین یورو 4 در همه جایگاه‌های سوخت تهران توزیع نمی‌شود، افزود: هم اکنون 10 تا 12 نوع خودروی داخلی با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به پژو 206، تندر 90، مگان، تیبا، تیانا و خودروهای تولیدی بر روی پلت‌فرم ایکس 100 اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از تولیدات سمند و پژو پارس نیز با استاندارد یورو 4 عرضه می‌شوند، گفت: تمام محصولات کرمان موتور، مدیران خودرو، بم خودرو و راین خودرو نیز با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه می‌شوند.
 
* توافق محیط زیست با مهلت جدید خودروسازان
 
وی از توافق جدید خودروسازان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد عرضه خودروهای با استاندارد یورو 4 خبر داد و گفت: طبق این توافق، همه خودروها از ابتدای تیر 93 با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه خواهند شد.
 
به گفته وی، تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 با وابستگی به کشورهای دیگر همراه است و تغییرات لازم برای اعمال استاندارد یورو 4 زمان‌بر است و اجرای این کار نیازمند تأمین قطعات و تغییرات عمده در تولید است.  
 
دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: طبق مصوبه دولت، 6 ماه قبل از عرضه خودرو با استاندارد یورو 4 باید سوخت با این استاندارد در کشور توزیع سراسری شود.
 
* کارشکنی دولتی، مانع تولید و صادرات تندر شد
 
وی در ادامه در خصوص موضوع مطرح شده از سوی رئیس جمهور مبنی بر واگذاری مالکیت شرکت‌های خودروساز ایرانی به طرف‌های خارجی نیز گفت: این واگذاری‌ می‌تواند اثر مثبتی بر صنعت خودرو داشته باشد، همانطور که حضور رنو در ایران و مشارکت آن با خودروسازان ایرانی باعث ارتقای صنعت قطعه‌سازی و افزایش کیفیت خودروها شد.
 
نعمت‌بخش با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت، افزایش ساخت داخل خودروها است، گفت: خودروسازان خارجی برای حفظ منافع خود باید میزان ساخت داخل خودروها را افزایش دهند چرا که با رشد ساخت داخل، تعرفه واردات قطعات نیز کاهش خواهد یافت و با رقابتی شدن کیفیت خودروها، امکان رشد صادرات خودرو نیز فراهم می‌شود.
 
وی در واکنش به این موضوع که صادرات تندر 90 عملی نشد، گفت: دلیل این مسأله، کارشکنی برخی افراد در دولت قبل بود که باعث کاهش تولید و عدم صادرات تندر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس