کد خبر 281598
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

تصویب طرح مصونیت مخالفان بازداشت شده در پارلمان اوکراین موجب شده تا پلیس این کشور به مخالفان 15 روز فرصت بدهد تا اقدام به ترک خیایان ها کنند.

به گزارش  مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: پارلمان اوکراین با یکی دیگر از خواسته های مخالفان مبنی بر مصونیت دادن به معترضان بازداشت شده موافقت و اعلام کرد که معترضان باید ظرف 15 روز اقدام به خالی کردن خیابان ها کنند.

انتظار می رود که این اقدام پارلمان عاملی مثبت برای پیگیری مذاکرات میان رئیس جمهور و مخالفان برای پایان دان به بحرانی باشد که از اواخر نوامبر سال گذشته آغاز شده است.

از سوی دیگر  سرويس امنيتی اوکراين دیروز جمعه از آغاز تحقيقات جنايی در مورد تلاش مخالفان برای قبضه قدرت در اين کشور خبر داد. رئيس اداره تحقيقات سرويس امنيتی اوکراين گفت که بازگشايی اين پرونده پس از بررسی کامپيوترهای يکی از احزاب مخالف دولت اين کشور در ماه دسامبر سال گذشته انجام شده است.

روز پنجشنبه نیز اعلام شد که مخالفان  فقط تا پایان هفته آتی فرصت دارند تا گزینه مورد نظر خود برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کنند. گویا قرار است ظرف 60 روز آینده انتخابات پارلمانی اوکریان برگزار شود.

پیشتر "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکرین برای فرونشاندن اعتراضات، به "آرسنی یاتسنیکو" وزیر سابق اقتصاد و رهبر حزب سرزمین پدری، پیشنهاد داده تا با در دست گرفتن پست نخست وزیری به اعتراضات خود پایان دهد. بر اساس این گزارش، "ویتالی کلیتسچکو" قهرمان سابق مشت زنی نیز در صورت قبول پیشنهاد یانوکویچ به عنوان معاون نخست وزیر معرفی می شود.

اما معترضان اعلام کرده اند فقط با استعفای یانوکوویچ تظاهرات را پایان خواهند داد. در جریان اعتراضات اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور به شمار می رود، بیش از 500 هزار معترض در خیابانهای کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواستار کنار رفتن دولت شدند. اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر 2013 (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق گفتگوها با اتحادیه اروپا آغاز شد. اروپایی ها معتقدند تصميم کی يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس