کد خبر 281351
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

معاون وزیر خارجه سوریه با استقبال از موضع جدید ترکیه، تاکید کرد که عربستان روند مذاکرات ژنو را تخریب می‌کند.

به گزارش مشرق؛ فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری المیادین ضمن تاکید بر ادامه گفت‌و‌گوها تصریح کرد: ایران با وجود غیبت ظاهری در کنفرانس ژنو 2 ،در قلب این گفت‌و‌گوها حضور دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: اگر کنفرانس ژنو 2 شکست بخورد مسئولیت آن با ائتلاف معارضان خواهد بود و تاکید کرد که عربستان تمام امکانات را برای نابودی دولت سوریه فراهم کرده است.

مقداد گفت: عربستان جریان مذاکرات ژنو 2 را تخریب و فتوای ریختن خون ملت سوریه را صادر می‌کند و این کشور با تصمیم مستقیم مقامات خود از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند و مسئله حمایت از گروه‌های مسلح را رد نکرده است.

وی گفت: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان در سفر به روسیه که 15 روز طول کشید، شکست خورد ولی به اسرائیل رفت و در این سفر موفق بود.

مقداد همچنین گفت که سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان اخیرا مخفیانه از اسرائیل دیدار کرده است.

وی همچنین از موضع جدید ترکیه در قبال بحران سوریه استقبال کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنیم که اردوغان و اطرافیان وی بعد از 3 سال فهمیدند شیو‌ه‌ای که در پیش گرفته‌اند قبل از اینکه برای سوریه ویرانگر باشد ترکیه را تخریب خواهد کرد.

مقداد گفت: ما به معارضان ملی اعتقاد داریم و بر اهمیت حضور آنها در مذاکرات آینده تاکید داریم و افزود اگر سعی کنیم که به دمشق برگردیم و در آنجا گفت‌و‌گو کنیم بهتر خواهد بود و آمریکا نباید در این گفت‌و‌گوها هیچ نقشی داشته باشد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد دو گروه مذاکره کننده در ژنو 2 مسئله هیئت حکومت انتقالی را بحث خواهند کرد ولی این صندوق‌های رای خواهند بود که رئیس جمهور آینده را مشخص خواهد کرد.

مقداد تصریح کرد که «رابرت فورد» سفیر آمیرکا در سوریه احتمالا رهبر داعش و اخوان المسلمین در این کشور است و تاکید کرد رابرت فورد در مورد پرونده سوریه شکست سختی را متحمل شد و این شخص عنصری نامطلوب در سوریه است.

معاون وزیر خارجه سوریه فاش کرد برخی از کشورهای اروپایی در سطح سیاسی و امنیتی با دمشق تماس برقرار و تمایل خود را برای بازگشت به دمشق اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس