رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور با اشاره به اینکه دو سوم از نمازهای جمعه‌ کشور در مکان‌های نامناسب اقامه می‌شود، گفت: این نماز جمعه‌ها در اماکنی اقامه می‌شود که برای نماز جمعه ساخته نشده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مصلای شهر دابودشت با تاکید بر اینکه باید جوانان به سوی کار خیر هدایت شوند، اظهار داشت: ساختن خانه آخرت در دنیای امروز صورت می‌گیرد و کاری نیست که به وارثان واگذار شود.

وی با بیان اینکه مردم به صدقه جاریه روی آورند، افزود: انسان به طور طبیعی تمایل به ماندگاری دارد و در وقف و صدقه جاریه مانند ساختن مسجد و بیمارستان تا زمانی که آن مکان پایدار باشد فرد اهدا کننده نیز از موهبت‌ها و ثواب آن بهره می‌برد.

تقوی با تاکید بر اینکه 760 نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود، اظهار داشت: به همین میزان نیز ائمه جمعه در کشور وجود دارد که این تعداد به غیر از ائمه اهل سنت است.

وی با اشاره به اینکه دو سوم از نمازهای جمعه‌ کشور در مکان‌های نامناسب اقامه می‌شود، گفت: این نمازهای جمعه‌ در اماکنی اقامه می‌شود که برای نماز جمعه ساخته نشده ‌و این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: امروز برخی نمازهای جمعه در سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و خیابان‌ها اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه از ساختن سالن‌های ورزشی و پارک‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: مومنان نیز جایی برای عبادت می‌خواهند که باید به عنوان شهروند برای آنها نیز تدارک دیده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان خوبی در کشور داریم اما زمانی که کار به دیانت می‌شود بذل و بخشش ندارند، یادآور شد: باید به همان میزان که زمین برای ساختن اماکن دیگر اهدا یا در نظر گرفته می‌شود برای ساختن مصلا نیز دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز در این زمینه باید کمک‌کار مسئولین باشند از خیران خواست در این زمینه اهدای زمین را برای امور خیر مانند مصلا در نظر بگیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس