کد خبر 279025
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تولید مناسبی که امسال وجود دارد، بعید می‌دانم واردات میوه برای شب عید امسال انجام شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در خصوص تامین نیاز میوه شب عید گفت: تولید مرکبات داخل خیلی خوب و امسال، سال‌آور است. ذخیره‌سازی هم مناسب است و بعید می‌دانم واردات انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا مجوزی برای واردات صادر کردید، گفت: صدور مجوز واردات به عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست و با توجه به قیمت ارز واردات میوه برای صادرکنندگان هم به صرفه نیست.

حجتی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت نهایی اجرای قانون انتزاع گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هفته گذشته به وزارت جهاد برگشت و تغییر و تحولات واگذاری سیاست‌های واردات و صادرات محصولات کشاورزی نیز در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بودجه آب در بخش کشاورزی گفت: هنوز بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و نهایی نشده است، اما با توجه به اهمیت بخش آب امیدوارم نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این بخش و کلا کشاورزی که تامین‌‌کننده کشاورزی داشته باشد.

حجتی در مورد استخدام 10 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی که قرار است تا پایان سال انجام شود، نیز گفت: استخدام فارغ‌التحصیلان کشاورزی شروع شده و در حال انجام است.

وی در پاسخ به اینکه تفاهم‌نامه سه جانبه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان چه تاثیری می‌تواند در بخش کشاورزی داشته باشد، گفت: این تفاهم‌نامه نگرانی‌های جدی غذا در سطح جهانی و کشور و آسیب‌پذیری منابع پایه از نظر اقلیم، بحران آب را برطرف کند.

وی ادامه داد: نیاز روزافزون به غذا نیازمند این است که کشاورزی از حالت سنتی خارج شود و کشاورزی علمی و اقتصادی باشد، بنابراین علوم باید به مزرعه‌ منتقل شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدوارم با وجود شرکت‌های دانش بنیان و تسهیلاتی و پشتیبانی که معاونت فناوری ریاست جمهوری می‌کند و پشتیبانی که بانک کشاورزی انجام می‌‌دهد، تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس