کد خبر 278770
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱

محمدحسین مهدویان کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» از پایان مراحل تحقیق و نگارش مستند سردار «حاج احمد متوسلیان» و شهید «مهدی زین‌الدین» خبر داد.

گروه فرهنگی مشرق - محمدحسین مهدویان مستندساز و کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» در گفت‌وگو با فارس از تولید دو مستند از زندگانی سردار جاویدالاثر «حاج احمد متوسلیان» و سردار شهید «مهدی زین‌الدین» خبر داد.
 
وی افزود: در حال حاضر در مرحله تحقیق و نگارش برای یک فیلم بلند درباره زندگی حاج اجمد متوسلیان و شهید مهدی زین الدین هستیم اما اگر در روند تحقیقات به این نتیجه برسیم که سریال خروجی این پروژه باشد سریال خواهیم ساخت ولی به احتمال زیاد پروژه حاج احمد متوسلیان زودتر آماده خواهد شد.
 
مهدویان درباره موضوع این مستند تاکید کرد: بنابر این است از لحظه تولد تا لحظه شهادت این شهیدان بزرگوار به صورت بیوگرافی به تصویر کشیده شود.
 
این مستندساز خاطرنشان کرد: ما از آذر ماه سال گذشته تا به امروز هیچ کاری نکردیم و نتوانستیم کار جدیدی در تلویزیون آغاز کنیم و تلویزیون هم به خاطر مسائل مالی تمایل نداشت تا این تجربه را ادامه بدهد و بخاطر همین ما بیش از یک سال است که بیکار هستیم که در نتیجه این دو پروژه را با سازمان فرهنگی-رسانه‌ای اوج آغاز کردیم.
 
کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» ادامه داد: چون هنوز فیلمنامه آماده نشده خیلی درباره لوکیشن‌های فیلمبرداری صحبتی نشده است ولی در ذهن خودم این است که ماجراهای مفقو شدن حاج احمد متوسلیان در لبنان را به تصویر بکشم و می‌خواهم در تولید این مستند از تجربه‌‌های «آخرین روزهای زمستان» استفاده کنم و کاری جذاب‌تر از قبل تولید کنم البته یک فرقی هم با مستند قبلی دارد که تعریف ما از این دو پروژه فیلم تک قسمتی است که حالا باید ببینیم به امید خدا چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
مهدویان تاکید کرد: من یک ایده بلندی در ذهن خود دارم که اینکه یک پکیج سریال 90 دقیقه ای درباره قهرمانان ایران تولید کرد، مثلا به جای اینکه سرمایه مادی و انرژی بگذاریم تا درباره یک نفر کار کنیم درباره 15 تا از قهرمانان ملی کشورمان کار کنیم تا یک وجه حماسی داشته باشد. دوستان اصرار دارند که این دو پروژه سریال بشوند ولی اصرار خودم ین است که یک فیلم تک قسمتی تولید کنیم تا زمان داشته باشیم درباره افراد دیگر هم کار کنیم.
 
محمدحسین مهدویان در جدیدترین تجربه فیلمسازی خود قصد دارد از تولد سرداران شهید «حاج احمد متوسلیان» و «مهدی زین‌الدین» تا لحظه شهادت این شهدای بزرگوار را در قالب دو مستند بلند به تصویر بکشد که هم اکنون هم این دو پروژه در مراحل پایانی تحقیق و نگارش فیلمنامه به سر می‌برد که به گفته مهدویان قصد دارد که در این دو مستند هم مثل مستند «آخرین روزهای زمستان» با همان تیم فنی تولید قبلی کار کند.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس