خبرهایی منتشر شد درباره اینکه انتظامی در تخصیص یارانه مطبوعات، سهم بسیار ویژه‌ای به روزنامه‌های وابسته به موسسه «توسعه مکتب خبر ایرانیان» اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، پس از حضور حسین انتظامی در وزارت ارشاد به عنوان معاونت مطبوعاتی، خبرهایی منتشر شد درباره اینکه انتظامی در تخصیص یارانه مطبوعات، سهم بسیار ویژه‌ای به روزنامه‌های وابسته به موسسه «توسعه مکتب خبر ایرانیان» که در آگهی رسمی این شرکت نام انتظامی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره درج شده، اختصاص داده است. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از تخصیص یارانه به نشریات، روزنامه استانی خبر جنوب و روزنامه خبر ورزشی جمعا 20 درصد مبلغ کل یارانه مطبوعات را در اختیار گرفتند.
درحالی که روزنامه‌هاي استاني آذري‌زبان، نشريات مازندران و گيلان،‌ نشريات خوزستان، اصفهان، خراسان رضوي و شمالي و جنوبي و نشريات ديگر استان‌ها براي هر 6 ماه، هر کدام 10 تا 20 ميليون تومان يارانه دريافت می‌کنند؛ روزنامه استاني «خبر جنوب» با حداكثر تيراژ 30000 نسخه، يارانه 634ميليون توماني دريافت کرده است. اين در حالي است که مبالغ اختصاص داده شده به اکثر نشريات در فهرست اعلام شده وزارت ارشاد بسيار ناچيز است. جدا از نحوه محاسبه کمک‌هاي اعلام شده که حتما فرمول خاصي براي خود دارد، آنچه شائبه‌ها را بيشتر مي‌کند ارتباط صاحب امتياز اين روزنامه، غلامحسين واحدي پور تبريزي و آقاي حسين انتظامي، معاون محترم مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شرکت «توسعه مکتب خبر ايرانيان» است که در ذيل آگهي رسمي تاسيس اين شرکت نام اين دو نفر آورده مي‌شود.

جالب‌تر آنکه در شناسنامه روزنامه خبر جنوب مشخصات صاحب امتياز به صورت کامل آورده نشده است و تنها به ذکر نام حسين واحدي پور اکتفا شده در حالي که تا مدتي قبل در اسناد اداري معاونت مطبوعاتي صاحب امتياز شرکت توسعه مکتب خبر ايرانيان ثبت شده است. آيا مضحك نيست روزنامه سراسري و كثيرالانتشار اطلاعات 300 ميليون تومان، روزنامه سراسري و كثيرالانتشار كيهان 340 ميليون تومان، روزنامه «وطن امروز» 900هزار تومان(!) و در مقابل روزنامه خبر جنوب كه فقط در 3 استان جنوب كشور با تيراژ 30 هزار نسخه توزيع مي‌شود، به دليل شراكت مدير آن با معاون مطبوعاتي در شرکت مطبوعاتي «توسعه مكتب خبر ايرانيان» به اندازه مجموع دو روزنامه اطلاعات و كيهان يارانه بگيرد؟ اين در حالي است که يارانه ديگر نشريات سه استان جنوبي کشور نيز بسيار ناچيز است.
عجيب است كه آقاي معاون مطبوعاتي به روزنامه «خبر ورزشي» كه خودش شريك و مديرعامل شركت صاحب امتياز آن (توسعه مكتب خبر ايرانيان) است، هم در جايي ديگر 465 ميليون يعني بيش از همه روزنامه هاي معتبر و كثير‌الانتشار كشور يارانه داده است.
اين در واقع به اين معناست كه آقاي معاون وزير محترم در 100 روز اول فعاليتش، از مجموع 5 ميليارد تومان يارانه مطبوعاتي کشور که حدود 5/2 ميليارد تومان آن متعلق به بيش از 800 نشريه استاني است، مبلغ 1ميليارد تومان را براي دو روزنامه استاني شركت «توسعه مكتب خبر ايرانيان» که خودش مديرعامل آن است، كنار گذاشته است! البته از يارانه ساير نشريات مسؤولان اين شركت يعني روزنامه سياسي «خبر» و خبرگزاري «خبر آنلاين» هنوز اطلاعاتي به دست نيامده است. چرا معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در برابر اعتراض رسانه ها سکوت کرده و هيچ پاسخي در اين باره نمي دهد؟


*وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس