کد خبر 27491
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹

امام جمعه اروميه در خاطرات خود از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي به روايت اهتمام شماري از افراد جهت ساخت ماشين ضد گلوله براي حفاظت از جان امام خميني(ره) مي پردازد.

به گزارش مشرق به نقل از رسا، حجت الاسلام غلامرضا حسني، امام جمعه اروميه که سوابق مبارزاتي فراواني در کارنامه وي ديده مي شود، در کتاب خاطرات وي که از سوي مرکز اسناد انقلاب اسلامي ايران به چاپ رسيده است، به بيان خاطره اي از روزهاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي و امام راحل مي پردازد و مي گويد: در اوايل بهمن ماه سال 57 که تشريف فرمايي امام خميني از پاريس به تهران مطرح شد و بختيار فرودگاه هاي کشور را بسته اعلام کرد، موضوع امنيت و حفاظت جان امام خميني، مورد بحث بود؛ من اعلام کردم به همراه تمام مسلحين خود آماده ام مسؤوليت حراست و حفاظت از جان معظم له را بر عهده بگيرم.

وي ادامه مي دهد: اين مطلب آن روزها از قول من به وسيله برخي از روزنامه هاي نوشته و منتشر شد؛ به دنبال آن دوستان مسلح هر کدام نسبت به ذوق و سليقه خود دست به کار شدند و خودشان را براي اين ماموريت بزرگ آماده مي ساختند.

يک روز شهيد آقا مهدي باکري که در آن ايام جزو مسلحين ما به شمارمي آمد، به همراه حاج موسي آقازاده آمدند و گفتند: ما طرحي براي حفاظت امام خميني داريم، پرسيدم: چيه؟ گفتند يک ماشين 6 چرخ، تدارک ديده ايم، طرح مان اين است که مي خواهيم اطراف آن را به اندازه يک متر و نيم با ورق آهن ضخيم به صورت دوجداره بالا بياوريم و وسط آهن را پر از سنگ و خاک نماييم که مانع از نفوذ گلوله بشود.

امام جمعه اروميه در ادامه بيان اين خاطره خود تصريح مي کند: طرح اگرچه يک پروژه ساده و ابتدايي بود، اما انصافا نشان از عمق عشق و علاقه و يک دنيا ارادت و اخلاص دوستان داشت؛ به آقا مهدي گفتم مسؤوليت راه اندازي اين طرح به عهده خودت است، پي گيري کن و به اتمام برسان.

او رفت و کار را به پايان رساند و آماده بهره برداري نمود؛ چون ورود رهبر کبير انقلاب اسلامي در روز 12 بهمن قطعي شد، ما در اروميه جهت عزيمت به تهران و شرکت در مراسم استقبال يک کاروان دويست نفري تشکيل داديم، البته دواطلب زياد بود، همه مي گفتند ما هم مي خواهم بياييم.

امام جمعه اروميه مي گويد: به ناچار در بين مسلحين قرعه کشي کرديم، از جمله يکي از اين قرعه ها به نام آقا مهدي درآمد، او نيز همان طرح ابتکاري خود را به همراه کاروان به تهران آورد؛ وقتي به تهران رسيديم من به قدري سرم شلوغ بود و شوق زيارت حضرت امام و آن سخنراني حماسي معظم له در بهشت زهرا همه چيز را تحت الشعاع قرار داده و ديگر نفهيدم سرنوشت آن ماشين چه شد.

گفتني است، حجت الاسلام حسني که سال 1306 در روستاي بزرگ آباد واقع در 30 کيلومتري شرق اروميه به دنيا آمد، يکي از روحانيان مبارز در آذربايجان است، زندگي نامه، فعاليت ها و مبارزات وي بخشي از تاريخ انقلاب اسلامي در آذربايجان را تشکيل مي دهد به طوري که انقلاب اسلامي در اين خطه بدون ياد و نامه ملا حسني معنا و مفهوم نخواهد داشت.

وي در خطه آذربايجان شخصيت منحصر به فردي شد و از اوايل دهه 40 نماز جمعه را در زادگاه خود اقامه کرد و در پوشش اين مراسم عبادي، مبارزات سياسي و انقلابي خود را سازماندهي و عمق بيشتري بخشيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس