عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این دیدار مساله‌ای نیست که بخواهیم به‌سادگی از کنار آن بگذریم، زیرا اینجا جمهوری اسلامی ایران است، نه افغانستان و اوکراین.

گروه سیاسی مشرق- امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به‌صورت جدی موضوع اقدامات توهین‌آمیز و ناقض امنیت ملی هیات پارلمان اروپایی را در دستور کار قرار می‌دهد. همانگونه که پیش‌تر نمایندگان از احضار وزرای امورخارجه و اطلاعات سخن می‌گفتند، احضار محمدجواد ظريف وزير امور خارجه و سيدمحمود علوي وزير اطلاعات در دستور كار قرار گرفت. این موضوع را ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است. آقامحمدی با اشاره به دیدار هیات پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی از فعالان فتنه گفت: این دیدار مساله‌ای نیست که بخواهیم به‌سادگی از کنار آن بگذریم، زیرا اینجا جمهوری اسلامی ایران است، نه افغانستان و اوکراین. چرا هیچ‌کسی مسؤولیت این دیدار را قبول نمی‌کند و مجلس و وزارت امور خارجه مسؤولیت را بر گردن دیگری می‌اندازند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات باید پاسخگوی این دیدار باشند، تصریح کرد: سوالات نمایندگان درباره این دیدار را فردا یکشنبه (امروز) تقدیم هیات‌رئیسه خواهیم کرد. آقامحمدی به فارس گفت: مجلس شورای اسلامی وزرای امور خارجه و اطلاعات را به خانه ملت احضار کرده و از آنها خواهد خواست پاسخگوی این دیدار باشند که اقدامات مربوط به این موضوع را فردا یکشنبه پیگیری خواهیم کرد. از هیات‌رئیسه مجلس هم خواهیم خواست ضمن دفاع از ساحت خانه ملت این موضوع را پیگیری کند که نقش برخی نمایندگان در این دیدار چه بوده است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به برخی دیدارهای مسؤولان با هیات پارلمانی اروپا نیز اشاره و تصریح کرد: برخی از این دیدارها با نهایت تحقیر انجام شد که باید از آن مقامات پرسید، مگر چه کسی با چه اعتباری به ایران سفر کرده که شما اینگونه طالب دیدار با آنها هستید.


دیدار ستوده و پناهی با هیئت اروپایی در سفارت یونان و اهدای جایزه از سوی کرونبرگ به ستوده


واقعیت را به مردم می‌گوییم


منصور حقیقت‌پور، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برخی در مجلس نیز باید نسبت به رفتار‌های توهین‌آمیز و ناقض امنیت ملی هیات اروپایی پاسخ دهند. به گزارش روزنامه "وطن امروز" حقیقت‌پور گفت: حتی اینکه برخی می‌گویند ما از اقدامات آنها بی‌اطلاع بودیم و نمی‌دانستیم قصد ملاقات با محکومان فتنه را داشته‌اند؛ این اصلا قابل قبول نیست. نهادهای نظارتی و امنیتی در جریان برنامه‌ها بوده‌اند و باید جلوی این اقدام آنها را می‌گرفتند. وی افزود: حتی اگر نمی‌دانستند حداقل انتظار این بود که ادامه سفر آنها را لغو می‌کردند تا هم اقتدار نظام در مراعات محدوده امنیت ملی خود را نشان بدهند و هم افکار عمومی از صداقت آنها مطمئن شوند. حقیقت‌پور به رفتار زشت تاریا کرونبرگ، رئیس این هیات در دیدار با حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: بالاخره وقتی آنها را راه بدهیم و همه نوع مجوزی به آنها بدهیم طبیعی است که آنها از همه چیز عبور می‌کنند و حتی بدیهی‌ترین اصول و آداب اخلاقی و دیپلماتیک را هم رعایت نمی‌کنند. وی همچنین درباره قاطعیت کمیسیون امنیت ملی در رسیدگی به این موضوع تا مشخص‌شدن واقعیت ماجرا تصریح کرد: مطمئنا هدف ما مشخص‌شدن واقعیات و اطلاع‌رسانی آن به مردم است.


شبکه خبر فیلمی از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در روز دوشنبه 25 آذر برگزار شد، پخش کرد که در این فیلم «تارجا کرونبرگ» رئیس این هیات اروپایی بر خلاف آداب دیپلماتیک هیچ احترامی برای آیت‌الله هاشمی قائل نشد!

سفیر یونان احضار شود

موضوع اقدام سفارت یونان در دعوت از مجرمان امنیتی فتنه 88 هم از نگاه نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی پنهان نمانده است. آنان خواستار احضار سفیر یونان به وزارت امور خارجه به دلیل فراهم کردن زمینه این دیدار هستند. محمدحسن آصفری در همین راستا با انتقاد از فراهم‌شدن زمینه دیدار هیات پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده (فعالان فتنه) خواستار مشخص‌شدن متولی این دیدار و پاسخگویی آنان شد. وی خطاب به وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دستگاه دیپلماسی باید سفیر یونان را به دلیل دخالت در امور داخلی کشورمان و فراهم‌کردن زمینه این دیدار احضار کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تاسف نسبت به اینکه وزارت امور خارجه تاکنون سفیر یونان در تهران را احضار نکرده است، اظهار داشت: اجازه سفارت یونان برای برگزاری این جلسه در این سفارتخانه نوعی اقدام برای براندازی محسوب می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: چنین اقداماتی آسیبی به اقتدار نظام وارد نمی‌کند اما باید به صورت جدی و قاطعانه پیگیری شود تا شاهد تکرار آن نباشیم.

نمی‌گذارند از 50 کیلومتری زندان‌هایشان عبور کنیم

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از مجوزهای داده شده به هیات پارلمان اروپایی گفت: آمریکایی‌ها دارند حقوق بشر را مرتب مطرح می‌کنند. آمدن هیات اروپایی به ایران را نباید ساده انگاشت. درخواست آنها این بود که با میرحسین و کروبی و ستوده ملاقات کنند و نماینده معترضان سال 88 را ببینند! دیدیم که رسما در سفارت یونان رفتند با دو فتنه‌گر ملاقات کردند و جایزه ساخاروف را که به براندازان می‌دهند در خاک جمهوری اسلامی ایران به آنان هدیه دادند، بعد هم با مقامات رسمی ما دیدار کردند و در آخر گفته مهم‌ترین دیدار ما با ستوده و پناهی بود، نه با مسؤولان رسمی کشور. پس معلوم است برای چه آمدند و رفتند؟ بذرپاش ادامه داد: این در حالی است که ما به عنوان هیات پارلمانی به کشوری می‌رویم فقط اجازه می‌دهند از 50 کیلومتری زندان گذر کنیم! حتی به وزیر امور خارجه ما اجازه ملاقات از محل نگهداری از جامعه معلولین آن کشور را نمی‌دهند!

به هر حال امروز مجلس مستقیما به موضوع رفتارهای خلاف امنیت ملی و توهین‌آمیز هیات پارلمان اروپایی ورود می‌کند. انتظار افکار عمومی شفاف‌سازی درباره واقعیت این موضوع است. مهم‌ترین سوال مطرح این است که «چه‌کسی یا جایگاهی مجوز ملاقات این هیات با مجرمان امنیتی فتنه 88 را صادر کرده است؟»


انتقادات نمایندگان در صحن علنی مجلس

انتقادات نسبت به دیدار هیات پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی از بازداشت شدگان فتنه سال 88 به جلسه علنی امروز مجلس هم کشیده شد و برخی نمایندگان خواستار موضع گیری مجلس و شفاف سازی نسبت به آن شدند.

ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد در تذکری به هیات رییسه گفت: گفته می‌شود که هیات پارلمانی اروپا برای سفر به ایران پیش شرط گذاشته بود که در صورت اجازه ملاقات با زندانیان به ایران خواهند آمد، باید مشخص شود چه کسی این شرط را پذیرفته است.

وی تصریح کرد: رییس هیات پارلمانی هم عنوان کرده بود که علت اصلی سفر به ایران ملاقات با این زندانیان و اهدای جایزه ساخاروف به میزان 500 میلیون یورو بوده است که به هریک از زندانیان داده شده است.

این بخش از سخنان نماینده خرم آباد با مزاح و تعجب رییس مجلس روبرو شد و گفت شما سطح را بالا گرفته‌اید. نماینده خرم آباد هم پاسخ داد، شاید 50 هزار یورو بوده باشد من را دچار شک و تردید کردید.

وی با بیان اینکه جایزه ساخاروف به نام ناراضی شوروی نامگذاری شده است، تاکید کرد: این جایزه به افرادی داده می شود که علیه سیستم حاکمیتی کشورشان مبارزه می کنند.

نماینده خرآباد با بیان اینکه هیچ کس مسئولیت این ملاقات را برعهده نمی‌گیرد، گفت: وزارت خارجه و مجلس هرکدام دیگری را مسئول معرفی می کنند، وزارت اطلاعات می گوید بی اطلاع بوده است، اگر بی هماهنگی بوده است چرا بعد از این ملاقات آنها را از کشور اخراج نکردید، چرا مسئولان کشور برای ملاقات با این هیات به ردیف شدند؟

در ادامه جلسه علنی علی لاریجانی رییس مجلس از کاظم جلالی خواست به عنوان مسئول دعوت کننده و پیگری کننده این سفر توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلالی: آقای جواد لاریجانی گفت این دو نفر دوران محکومیت خود را گذرانده‌اند و نمی‌توان مانع ملاقاتشان شد

به گزارش خبرآنلاین، جلالی با بیان اینکه آخرین سفر گروه پارلمانی ایران به پارلمان اروپا به 6 سال گذشته برمی‌گردد، گفت: بعد از آن سفر قرار بود هر ساله سفرهای رفت و برگشتی انجام شود که این کار صورت نگرفت. در پارلمان اروپا به دلیل اهمیت ایران یک گروه خاص روابط پارلمانی تشکیل شده است در حالیکه برای بیشتر کشورها این کار صورت نگرفته است و دیدارها به صورت منطقه ای انجام می شود.

وی افزود: در طول 6 سال گذشته هم هیات پارلمانی اروپا هربار برای سفر به ایران پیش شرط‌هایی را تعیین می کرد که آقای لاریجانی عنوان می‌کردند ما هیچ شرطی را نمی پذیریم ما هم این را به آنها اعلام می کردیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه این سفر قرار بود بهمن ماه سال گذشته انجام شود، گفت: هربار هم نمایندگان تندرو کنگره آمریکا و اسرائیل مانع این سفر می شدند، از سوی دیگر باید در نظر داشت که به خاطر خلایی که ما در اتحادیه اروپا داریم این اتحادیه به جولانگاه منافقان و اسرائیل علیه ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اعضای گروه روابط پارلمانی با ایران بیشترین علاقمندی را به ایران و فرهنگ ایرانی دارند، گفت: خانم کرونبرگ که ریاست این هیات را برعهده داشت، هربار که مریم رجوی در پارلمان اروپا حضور پیدا می کند مخالفت کرده و بیانیه می دهد.

جلالی در ادامه در تشریح هماهنگی های انجام شده قبل از این سفر، گفت: در جلسه ای که در سه شنبه قبل از این سفر داشتیم، آقای دلفی مدیر کل اروپای وزارت خارجه، دو نفر از وزارت اطلاعات و من و آقای بروجردی از مجلس حضور داشتیم. اما شورای عالی امنیت که مسئول اینگونه برنامه ها است نماینده ای را نفرستاده بود

وی ادامه داد: در این جلسه آقای دلفی مدیر کل غرب اروپا گفت اخیرا در جریان سفر سوسیالیست‌های اروپا به تهران به آقای محمدجواد لاریجانی دیدار کردند خواستار شدند در سفر پارلمان اروپا با ین دو نفر ملاقات شود. آقای دلفی گفتند که آقای لاریجانی با این ملاقات موافقت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس از مخالفان انجام چنین ملاقاتی بود، ادامه داد: ما به عنوان مجلس معتقد بودیم آنها به اندازه کافی سخنان اپوزیسیون نظام را شنیده اند و اینبار بهتر است سخنان ما را هم بشنود. با این وجود من با آقای جواد لاریجانی تماس گرفتم و نظر ایشان را پرسیدم.

وی اظهار داشت: ایشان از جایگاه مسئول حقوق بشر قوه قضاییه گفتند کسانی که در این کشور جرمی را مرتکب و محاکمه شدند و مدت مجازات خود را هم تمل کرده اند مشکلی برای این دیدار ندارند، ما چیزی برای پنهان کردند نداریم، این افراد هم آزاد هستند و نمی توانیم بگوییم ملاقات نداشته باشید، لذا ما به عنوان قوه قضاییه مخالفتی با این دیدار نداریم اما تابع تصمیمی هستیم که شما بگیرید.

جلالی گفت: بعد از آن ما گفتیم اگر قرار باشد جیزه ساخاروف به آنها داده شود، چه؟، آقای دلفی گفت امکان ندارد جایزه را بدهند چون باید رییس پارلمان اروپا و با تشریفات خاص این جایزه داده شود، لذا ما می گوییم جایزه را نمی دهند، بعد از آن حتی این را هم بررسی کردیم که اگر آینها در سفارتخانه ای با هم ملاقات کنند چه، که آقای بروجردی از وزارت اطلاعات خواستند تمیهدات لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در روز اول سفر این دیدار صورت گرفت، اظهار کرد: روز اول هر سفری معمولا در دست هیات سفر کننده است و آنها هم برخلاف عرف دیپلماتیک این کار را انجام دادند.

لاریجانی: در سطح پارلمان اروپا نبود که چنین رفتار سخیف و زشتی را انجام دهد

بعد از سخنان جلالی رییس مجلس نیز به بیان توضیحاتی پرداخت.


لاریجانی با بیان اینکه چیز پوشیده ای در این خصوص وجود ندارد، گفت: این درخواست سفر از مدت ها قبل مطرح بود و کار خوبی هم است و معتقدیم پارلمان ایران و اروپا باید با هم ارتباط و مذاکره داشته باشند. و این گفتگوها می تواند مفید هم باشد.

وی با بیان اینکه هیج شرطی برای این سفر گذاشته نشده بود، گفت: کاری که این هیات پارلمانی کرد سبک و بد بود، کسی که برای دیدن جایی می‌رود باید برنامه بدهد، اینکه پنهانی بروند و ملاقات کنند کار سخیف و بدی است عقل حکم می‌کرد که احترام رفتار دیپلماتیک خودشان را خودشان بکنند.

رییس مجلس در عین حال با انتقاد از ادبیات به کار رفته شده در این خصوص گفت:اما خودمان باید در عباراتی که به خرج می دهیم دقت کنیم، اینکه بگوییم مسئولان برای دیدار ردیف شدند، تحفیف مسئولان خودتان است. این دیدارها به طور طبیعی انجام می شود.

وی ادامه داد: این گفتگوها منافعی دارد و من این را غلط می دانم که نکات منفی را اینگونه برجسته کنیم، آنها کار غلطی کردند اما اینکه فوری برگشتند و مساله را علنی کردند یعنی دنبال هیاهو و کار تبلیغاتی هستند بنابراین باید مراقب باشید در دام آنها نیفتید، به اندازه ای که ارزش دارد بها بدهید و در دام آنها نیفتیم و هیزم آن را زیاد نکنید.

وی با تاکید برانیکه این رفتار در سطح پارلمان اروپا نبود، خاطرنشان کرد: این کار سخیفی بود که دزدی بروند و ملاقات کنند. با این وجود ما باید به دنبال هدف خودمان باشیم ما باید توجه داشته باشیم که از طریق درست برخورد کنیم. نباید هوش و حواس ها صرف اموری شود که آنها می خواهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • میترا1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خدا نکنه 2باره برگردیم به دوران اصلاحات !!!که غربیها بعضیا را گوش مخملی میدیدن !!
  • حجت ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    من اگه جای ایشان بودم پامو جوری رو هم می انداختم که کف کفشم رو بهش باشه. این جوری از صد تا دشنامم بدتر بود
  • حسین ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خود کرده را تدبیر نیست. جالبه. اونا که خودشون بدون هماهنگی و اطلاع مسئولیت قضایی و امنیتی نرفتن ستوده و پناهی را از زندان تحویل بگیرن ببرن سفارت یونان.!!! مجلسیها هیچ وقت تقصیر خودشون را توی مشکلات عهده دار نمیشن. اونا با دعوت کی اومدن ایران؟ سفر توریستی نیمده بودن که. معمولا این سفرها ساعت به ساعتش برنامه ریزی میشه حالا چطور آقایون میگن ما نمیدونستیم چی میخواسته بشه!!!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    آقایان نماینده! شما یا تا بحال متوجه نشده اید! یا شده اید و خود را به بیراهه میزنید! یا این چنگ زرگریتان با دولت فقط برای ساکت نگه داشتن ملت است! آقایان اگر نمیدانید من به شما مبگویم تا بدانید!!! موارد زیر جزو قراردا ژنو هستند: ۱. غنی ساز ی در ایران فقط تا سه و نیم درصد در سطح آزمایشگاهی آنهم در صورت توافق ۵+۱. تمام مراکز غنی سازی تعطیل و تمام سیتمها بر چیده خواهد شد (در فاز نهایی) ۲. حقوق بشر در ایران زیر نظر قرار خواهد گرفت. دیدار با پناهی و ستوده و زمزمه لغو حصر خانگی اصحاب فتنه در همین راستا و طبق فشار و توافق ژنو است! ۳. تولید و تحقیق موشکهای دور برد باید تعطیل شود بازدید از مراکز موشکی در همین راستاست! ۴. تحریمها کماکان ادامه خواهد داشت. فقط تحریم جدیدی تحت عنوان علیه فعالیت هسته ای صورت نخواهد گرفت و آنهم در صورت قانع شدن غرب از پایبندی کامل ایران به توافق ژنو. این مطلب همچنا درب را برای رب برای اعمال تحریمهای بیشتر تحت عنوان ادامه تحریمهای قبلی و فعلی باز میگذارد که بعنوان تحریم جدید ترجمه نمیشود. یعنی از حالا تا ۱۰۰ سال آینده آنها هر روز میتوانند تحریمی را که تا کنون نبوده اعمال کنند و بگویند این جدید نیست و امتداد همان تحریمهای قبلیست. علاوه بر این آنها همواره میتوانند تحریمهای بیشتر و جدیدتری تحت عنوان مبارزه با نقض حقوق بشر و ساخت موشک و دور زدن تحریمهای قبلی و ... اعمال کنند. زیرا عدم وضع چنین تحریمهایی در توافقنامه مورد بحص قرار نگرفته است. بنابراین این بازی برد برد برای غرب و باخت باخت برای ایران است! ایران با اجرای این توافقنامه پذیرفته که در صوت تخلف از این توافقنامه مجازاتهای تنبیهی سخت تری را از غرب دریافت کند و این به معنی عدم داشتن حق شکایت به مراجع بین المللی در صورت مورد حمله قرار گرفتن و باز گذاشتن دست سازمان ملل و شورای امنیت برای صدور مجوز حمله به ایرا طبق سندی که ایران خود پذیرفته تا در صورت عدم پایبندی به توافقنامه مورد مجازات شدیدتر قرار گیرد و این اجماع بین المللی را کاملا و بسادگی میسر میسازد. جالا دیگه واقعا یا بیدار شید یا بسه فیلم بازی کردن برای مردم! در ضمن وزارت امور خارجه سفیر یونان رو احضار کنه که چی؟ بهش بگن آقا چرا ما ازتون خواستیم تا ترتیب این ملاقات رو تو سفارتتون بدین و شما گفتین چشم؟؟؟!!! یا در غیر اینصورت اگر چنین همانگی صورت نگرفته برین در وزارت اطلاعات و امورخارجه خقوقدان رو گل بگیرید که نمیدونن خارجیها تو خونه شون گیکار میکنن! هر کاری میکنید بکنید ول خواهشا دیگه به شعور مردم توهین نکنید! تنها راه هم اینه که رسما اعلام بشه آقا ما یا میخوایم با غرب رابطه داشته باشیم به هر قیمتی که باشه! یا نه توافقنامه رو فبول نداریم و اجرا نمیکنیم به هر قیمتی که باشه! شتر سواری دولا دولا نمیشه! شتری بدین عظیمی به گلیم در نگنجد! کر و فر مه بگوید که من اندربن غبارم!!!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    جواب سؤالات شما، خط چهارم متن زيبايتان است.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    این امورات توسط وزارت خارجه تعیین تکلیف میشه
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس۱۱:۳۹ اینا که گفتی درست و مثبت ندادم چون اینا به وزارت خارجه مربوط میشه
  • مش قربون ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    عموجان بری بعضی ها که باد به دماغشان اوفتاده بود ای بی احترامیها لازم بود کار خدا بود ها بابا. از قدیم گفتند که هرکه با علی در افتاد ور افتاد.
  • اشکان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اینا همه با هم هستند... ملت فقط سر کارن.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اگه یک سگی گازت بگیره تو که نمیری اون سگ رو گاز بگیری. سگی کردن کار اون هاست. حالا اگه ما مثل سگ باشیم اون ها هم فیلمشو برمیدارن به دنیا نشون میدن میگن ببین این همون ایرانیه که میگفتیم فرهنگ ندارن.
  • محمد ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    دلم برای امام تنگ شده که بالای منبر برود و بگوید: انا لله و انا الیه راجعون حیثیت ما را فروختند. اماما! کجایی که ببینی سگان غربی به بزرگان ما بی احترامی میکنند و کسی جوابشان را نمیدهد.
  • lion2007 ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    انالله وانالیه راجعون کجاییدای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی ببینیددشمن کجاراهدف گرفته همونجا خواستشونه تزول الجبال و لا تزل عض على ناجذك اعرالله جمجمتك تد فى الارض قدمك و اعلم ان النصر من عندالله اگر كوه ها از جا كنده شوند تو استوار باش دندان ها را بر هم بفشار كاسه سرت را به خدا عاريت ده پاى بر زمين ميخكوب كن و بدان كه پيروزى از سوى خداست. ( هنگامى كه پرچم سپاه را در جنگ با اصحاب جمل به فرزند خود محمدبن حنفيه دادند) ( نهج البلاغه / خطبه ۱۱)
  • نفر ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    رئیس هیات اروپایی: برای پارلمان اروپایی این دو زندانی سیاسی نیستند، این دو برندگان جایزه ساخاروف هستند. ما با آنها درباره وضعیتشان، جایزه‌ای که برده‌اند و همچنین سوال‌هایی که از مقامات دارند صحبت کردیم.
  • نفر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    چرا وقتی که امیر قطر با دمپایی اومد به دیدن احمدی نزاد شما واکنشی نشون ندادید؟؟؟؟
  • شفق ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اینم عاقب خوش خدمتی به کدخدا
  • ایرانی مسلمان ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    چون این به اصطلاح بزرگان مردم رو ندیدن خدا هم انها رو کوچیک کرد م
  • ایرانی مسلمان ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    خدا رو شکر یکی فهمید کار از کجا خرابه
  • علي ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    دمت گرم با تحليلي كه كردي درست حرف دل مارو زدي اگراين جورپيش بره فكركنم دوربينها بعدازهسته اي بيارن توخونه هاي مردم هم نسب كنن رفت واومدخودمون هم زير نظربگيرن ماميخوايم گشنگي بخوريم ولي باج به شغال وكفتارها نديم بعضي ازماها ساده فكرميكنيم امريكا واروپا خودشون توي (گ) خودشون غرقن مثل شغالي كه توي دام افتيده ميخوان كاري برامابكنن همجنس بازاي كثيف بي شخصيت كشورعراق اولي افغانستان ترويج مذهب ودوفرقگي ميان شيعه وسني براي برادركشي وازبين بردن وكشتن مسلمانان باباخدا گواه ميخوان نسل مسلمون روبراندازن خداريشه كشورهاي غربي وآمريكا وخائنين داخلي كه برضدنظام كارمكنند روبكنه انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس