کد خبر 271780
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی از اختصاص 1.5 تا دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان هوایی خبر داد و گفت: در صورت برطرف شدن تحریم‌ها نیمی از هواپیماهای زمین‌گیر فعال می‌شوند.

به گزارش مشرق، علی محمد نوریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پنج درصد از بودجه صندوق توسعه ملی که به نوسازی ناوگان هوایی اختصاص داده شده، رقم خوبی است و البته غیر از صندوق، خطوط اعتباری نیز از چین، روسیه و کشور‌های دیگر داریم و امکان استفاده از تهاتر نفت نیز برای انجام برخی از اقدامات در حوزه هوایی وجود دارد.

وی گفت: اگر شرایط سیاسی بهتر شود، بسیاری از شرکت‌ها این آمادگی را دارند که به کشورمان وسایل حمل‌ و نقلی ارائه دهند و در مقابل نفت از ما دریافت کنند.

قائم مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی با تاکید بر این‌که اقدامات و برنامه‌های بسیار مهم و اثر‌بخشی را برای فعالیت بهتر ایرلاین‌ها در نظر داریم، گفت: جلساتی در این رابطه با بانک‌های کارگزار برگزار کردیم و در رابطه با تضمین‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی باید برای دریافت تسهیلات ارائه دهند نیز گفت‌وگو‌هایی انجام شده که به دنبال این اقدامات، تسهیلاتی در اختیار ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند شرایط ناوگان خود را بهبود بخشند.

فعال شدن نیمی از هواپیماهای زمین‌گیر در صورت برطرف شدن تحریم‌ها

نوریان با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با دریافت تسهیلات در زمینه‌ فعال‌ کردن هواپیماهای زمین‌گیر یا خریداری ناوگان هوایی جدید اقدام کنند، افزود: در صورت برطرف شدن تحریم‌ها می‌توان امیدوار بود که از حدود 105 هواپیمای زمین‌گیر، بیش از نیمی از آنها فعال و وارد ناوگان هوایی شوند.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان این‌که همه شرکت‌های هواپیمایی مشکلات مالی دارند اما موضوع مهم‌تر ممنوعیت ورود قطعات هواپیما است، ابراز امیدواری کرد به زودی این ممنوعیت برطرف شود که در صورت برطرف شدن این موانع به عنوان دولت به ایرلاین‌ها کمک می‌کنیم تا فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و سعی می‌کنیم ایمنی به عنوان اصل اول در صنعت هوایی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس