کد خبر 271067
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

پهپاد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با حضور مسئولان این دانشگاه و طراحان آن رونمایی شد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی والی پور دبیر و مدیر هوش مصنوعی پروژه  پهپاد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه مراحل ساخت و عملیاتی کردن پهپاد این دانشگاه دو سال به طول انجامیده است، گفت: از مشخصات برجسته این پهپاد می‌توان به ابعاد 137 در 125 سانتی متر و وزن تقریبی 7/3 کیلوگرم و برد 18 کیلومتر، قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری به صورت زنده، مخابره اطلاعات بر روی زمین، قابلیت کنترل از راه دور، قابلیت تصمیم گیری خودکار، طراحی چندمنظوره، آمادگی برای انجام ماموریت های مختلف و حمل بار اضافه بر وزن خود اشاره کرد.



این پرنده از سیستم‌های چتر، ارابه فرود، ارسال تصویر، پردازش تصویر، دوربین های هوایی و دید در شب و خلبان خودکار برای مدیریت پرواز استفاده می‌کند.



زمینه‌های استفاده و کاربرد این پهپاد شناسایی و امکان استفاده از آن در مناطق با شرایط جوی مختلف، کاربرد در کنترل ترافیک شهری، عکسبرداری و نقشه برداری به صورت دوبعدی و سه بعدی، شناسایی مناطق مورد حریق در جنگل ها و اطلاع رسانی موقعت آن به ایستگاه زمینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    چه بي خوديه
  • مجید ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    آخی دید در شب داره !!! نیروهای مسلح دارن بال بال داشتن تکنولوژی دید تو شب میزنن بعد این دانشگاه به تنهایی این توانایی کسب کرده عجیبه واقعا !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس