کد خبر 270586
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

سخنگوی کاخ سفید اخبار نشریات و رسانه های امریکایی درباره تبعه آمریکایی که اداعا می‌‌شود در ایران ناپدید شده را رد کرد.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: کاخ سفید اخبار نشریات و رسانه های این کشور در رابطه با جزئیات ناپدید شدن روبر لونسون کارمند بازنشسته دفتر تحقیقات فدرال آمریکا " اف بی آی " که در سال 2007 در ایران ناپدید شد، تکذیب کرد.

جی کارنی سخنگوی رسمی کاخ سفید در این باره گفت: نشریات و رسانه های خبری آمریکا اخیراً مدعی شده اند، روبر لونسون کارمند بازنشسته دفتر تحقیقات فدرال آمریکا " اف بی آی "، زمانی که در ایران ناپدید شدند در خدمت سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا " بوده که این ادعاها کاملا بی پایه و اساس است.

سخنگوی رسمی کاخ سفید در این باره گفت: زمانی که روبر لونسون در ایران حضور داشته در خدمت هیچ نهاد دولتی آمریکا فعالیت نداشته است.

وی در ادامه گفت: من کاری به آن چه وی در ایران انجام داده بود ندارم، و حتی نمی دانم برای چه به ایران آمده بود وبه این مساله نمی پردازم، چرا که کماکان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی دربخش دیگری از سخنانش افزود: کسانی که چنین اخبار غیر مسئولانه را منتشر می کنند باید بدانند چنین اخباری می تواند جان این تبعه آمریکایی را در معرض خطر قراردهد.

وی در پایان افزود: از زمان ناپدید شدن این تبعه آمریکایی دولت آمریکا تلاش ها و پیگیری های خود را برای آزادی وی آغاز کرده و سیاست آمریکا در این زمینه این است که در زمان بازداشت یا ربوده شدن اتباع آمریکا به این شیوه برای آزادیشان تلاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس