کد خبر 27013
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳

سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با برگزاري نمايشگاه ?هفت هنر، هفت هنرمند? يکشنبه 10 بهمن ماه در خانه هنرمندان ايران آغاز مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، "هفت هنر، هفت هنرمند" يکي از بخش‌هاي جنبي سومين جشنواره تجسمي فجر است که در تجليل از هفت هنرمند در هفت رشته برگزار مي‌شود.

نمايشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند" با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديرکل هنرهاي تجسمي و هنرمندان روز يکشنبه در خانه هنرمندان افتتاح مي‌شود و آغازگر سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر است.

در اين بخش 30 اثر خوشنويسي با موضوع اشعار شاعران و آيات قرآن از جليل رسولي که مروري بر آثار اين هنرمند است در گالري مميز خانه هنرمندان ايران نمايش داده مي‌شود.

در بخش کاريکاتور "هفت هنر، هفت هنرمند" 40 اثر با مضامين سياسي انقلاب اسلامي و مضامين اجتماعي، از آثار بهمن عبدي در فاصله سال‌هاي 1356 تا 1389 در گالري ميرميران خانه هنرمندان ارائه مي‌شود.

محمدعلي رجبي، هنرمند نگارگر نيز در اين بخش شش اثر نگارگري خود مانند آثاري با مضمون شاهنامه و شهيد و اثر معراج شهيد را به همراه آثار پژوهشي در زمينه هنر و نگارگري در گالري نامي خانه هنرمندان به نمايش مي‌گذارد.

20 اثر نقاشي غلامعلي طاهري با الهام از عاشورا نيز در "هفت هنر، هفت هنرمند" ارائه مي‌شود.

در بخش پوستر 23 پوستر از محمد خزائي، که مروري بر آثار اين هنرمند است در نمايشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند" ارائه خواهد شد.

بخش سفال و سراميک "هفت هنر، هفت هنرمند" به نمايشگاه آثار نقش برجسته و حجمي و چيدمان منيژه آرمين اختصاص دارد که 15 اثر در اين بخش به نمايش در مي‌آيد.

در رشته عکاسي "هفت هنر، هفت هنرمند" 20 عکس مستند و خبري از جمله عکس‌هايي از جنگ و ربودن هواپيمايي کويت از علي فريدوني ارائه مي‌شود.

آثار نقاشي، عکاسي، پوستر و سفال و سراميک "هفت هنر، هفت هنرمند" در گالري‌هاي چهارفصل خانه هنرمندان ارائه مي‌شود.

با توجه به اينکه سومين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با ايام پاياني ماه صفر همزمان شده است، "بخش هفت هنر، هفت هنرمند" 10 بهمن در خانه هنرمندان آغازگذر جشنواره است و افتتاحيه اصلي جشنواره در موزه هنرهاي معاصر تهران، مؤسسه صبا، فرهنگسراي نياوران، مرکز فرهنگي، هنري انقلاب اسلامي و موزه فلسطين، 23 استان، جزيره کيش و هفت کشور ميزبان جشنواره 17 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس