اسرائیل هرگز چتر امنیتی خود را برای کشورهای خلیج فارس ایجاد نخواهد کرد، اشتیاق مقطعی تل آویو به همگرایی با عرب ها علاوه بر پیشبرد روند عادی سازی، تحمیل عواقب ناشی از حمله احتمالی محدود به تاسیسات اتمی ایران است، چرا که تل آویو می داند به تنهایی نمی‌تواند ایران را شکست دهد.

گروه بین الملل مشرق - پروژه غربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله سناریوهای تاریکخانه سیاست خارجی مشترک آمریکا و اسرائیل است. در حالی که برخی تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه یکی از اهداف غرب در امضای توافق هسته ای موقت بین تهران با 1+5 و انتشار شایعات در باب مذاکرات دوجانبه و محرمانه تهران با واشنگتن را تحت فشار گذاشتن رژیم های عربی به تعامل با اسرائیل می دانند، به نظر می رسد این سناریو جواب داد و ره صد ساله تلاش های عادی سازی روابط رژیم های وابسته خلیجی با رژیم صهیونیستی که البته پیشتر نیز به صورت غیرعلنی دنبال می شد، را به سطح آب سیاست منطقه ای این کشورها راه داده است.

به لطف وادادگی رژیم های عربی و تاثیرپذیری آنها از دامهای فریبکارانه غربی، روابط این رژیم ها با اسرائیل از حالت رکود به رقابت بین رژیم های عربی تبدیل شده است، دیگر هیچ رسانه ای نیست که از ابعاد ائتلاف امنیتی عربستان سعودی و اسرائیل برای دو هدف اساسی براندازی دولت سوریه و تضعیف نفوذ ایران در منطقه سخن نگوید، دولت اردن در اقدامی بی شرمانه به امضای توافقنامه ای با اسرائیل تن داده که بر اساس مفاد آن دسترسی اسرائیل به منابع بیشتری از آب های آزاد منطقه ای از طریق احداث 4 کانال از دریای سرخ به سمت بحر المیت فراهم می شود.

بحرین از  طریق رابط های اروپایی خود از سر گیری روابط با اسرائیل را از سر گرفته و سفر گاه و بیگاه مقامات قطری به سرزمین های اشغالی نیز دیگر عادی شده است. تردد مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره نیز به بهانه هماهنگی های امنیتی برای مقابله با تروریست های مستقر در صحرای سینا و با هدف اصلی لیدری استمرار روند حکومت نظامیان بر این کشور همچنان دنبال می شود.

در همین راستا شیمون پرز رئیس رژیم ‌صهیونیستی اخیرا در  نشست مجمع امنیتی کشورهای خلیج با حضور وزیران خارجه این کشورها، اعضای اتحادیه عرب و برخی دیگر از کشورهای عربی که جمعا بالغ بر 29 کشور می شد، به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد. نشستی که پسر پادشاه عربستان هم یکی از حاضران آن بوده است. در این نشست که میزبانی و هماهنگی آن بر عهده امارات بود، نه تنها هیچ وزیری سالن را ترک نکرد، بلکه در پایان سخنرانی به گرمی پرز را تشویق کردند.



هر دم از این باغ بری می رسد...

کسانی که تحرکات دیپلماتیک عربی در فرانسه را دنبال می کنند؛ از شنیدن خبر بازدید ناصر البلوشی سفیر بحرین در فرانسه از یادبود موهوم هولوکاست در شهر درانسی در حومه پاریس شگفت زده نشدند؛ چرا که وی تنها برای همگرایی با لابی اسرائیل به این سمت انتخاب شده است.

سفیر بحرین تنها سفیر از میان سفرای عربی نیست که در پایتخت فرانسه روابط خوبی با محافل صهیونیستی برگزار کرده است، اما اولین مقام عربی است که جسارت انجام بازدید از بنای یادبود هولوکاست را به خود داده است؛ بنایی که حتی نصب آن در میان فرانسوی ها نیز هیاهوی گسترده و شکاف عمیق میان مخالفان و موافقان نظریه هولوکاست ایجاد کرد. مخالفان هولوکاست می گویند که حتی در صورت صحت وقوع هولوکاست، در جنگ جهانی دوم میلیون ها انسان از مسیحی و مسلمان و یهودی و مذاهب دیگر در کل جهان کشته شدند و نیازی به برتری دادن قومیتی خاص بر دیگران نیست.



البلوشی در بازدید خود از بنای یادبود موهوم هولوکاست که در سپتامبر 2012 در این منطقه نصب شده است، گفت: وظیفه ما تلاش برای مبارزه با هر نوع عدم تسامح و نفرت است. وی افزود بحرین کشوری اسلامی است که توانسته است با دیگر جوامع دینی همزیستی داشته باشد!
ادعاهای این سفیر بحرینی درباره همزیستی با ادیان دیگر در حالی مطرح شده که رژیم بحرین مساجد و عبادتگاه های این کشور را به بهانه انتصاب به یک جریان خاص مذهبی تخریب و تظاهرات مسالمت آمیز برای درخواست آزادی و دموکراسی را سرکوب می کند.

ناصر البلوشی از زمان رسیدن به پاریس به دنبال همگرایی با لابی های نفوذ اسرائیل در فرانسه بود، وی اولین ارتباط را با برنارد هنری لوی نویسنده افراط گرای لیکودی برقرار کرد، لوی به صورت تقریبا مستمر به منزل سفیر فرانسه در بحرین تردد دارد تا مواضع خود را با این کشور در برابر ایران هماهنگ کند. برنار هنری لوی موتور محرک حمله غرب به لیبی و عامل اصلی اسرائیل در فرانسه است که روابط نزدیکی نیز با قطر و بحرین ترتیب داده است.

رژیم بحرین که دست خود را به خون شهروندان خود در تظاهرات مسالمت آمیز برای اصلاحات اساسی و دریافت حداقل حقوق اساسی خود آلوده کرده است، همگرایی با اسرائیل را بهترین راه برای جلوگیری از شکست در مبارزه با ملت بحرین می داند.

ناصر البلوشی هرگز از صحبت در مورد خطر قریب الوقوع ایران برای امنیت خلیج و حتی امنیت اسرائیل دست برنداشته است، وی از فعالترین سفرای عرب در فرانسه است که از زمان انقلاب مردمی در بحرین سفارت خود را به اتاق عملیات تبلیغاتی برای تخریب وجهه انقلاب در میان کشورهای اروپایی و ممانعت از هر نوع اعتراض غربی به سرکوب مردم در تظاهرات مسالمت آمیز تبدیل کرده است.

پایگاه خبری العهد به نقل از برخی روزنامه نگاران فرانسوی نوشت که وی در اظهاراتی تصریح کرده کشورهای خلیجی از جمله عربستان سعودی و قطر و امارات متحده عربی بهترین مناسبات را با طرف اسرائیلی برپا کرده اند و الان نوبت به بحرین به عنوان میزبان بزرگترین ناوگان دریایی آمریکا درخاورماینه است تا با نزدیکتر کردن مناسبات خود با اسرائیل گام های بلندی برای اتهام زنی به ایران، حزب الله لبنان و عراق برای سرپوش گذاشتن بر سرکوبگری های خود علیه مطالبات مسالمت آمیز شهروندان بردارد.

مناسبات بین سفیر بحرین در فرانسه با لابی اسرائیلی در این کشور از زمان دیدار سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولیعهد بحرین از فرانسه صورت گرفت که در ژولای سال 2011 انجام شد، وی در جریان دیدار با نیکولا سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه با کریف رئیس شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه دیدار کرد، این دیدار که با حضور سفیر بحرین انجام شد، مقدمات آشنایی کریف با البلوشی از طریق هنری لوی را فراهم کرد.



ائتلاف با اسرائیل ساده ترین راه برای خودکشی رژیم های عربی

ائتلاف خلیجی- اسرائیلی که بر اساس نظریه "دشمن دشمن من دوست من است" در حال شکل‌گیری است؛ در سایه آرامش نسبی عرب ها از افول موج بیداری اسلامی تشدید شده است، سران رژیم های عربی که از انحراف و سرگشتگی انقلاب های مردمی آسوده خاطر شده و فکر می کنند اوضاع نابسامان کشورهای انقلابی عامل اصلی بازدارنده در برابر خیزش آینده احتمالی خواهد بود، فارغ از واکنش های احتمالی افکار عمومی موج فزاینده عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را در دستور کار قرار داده اند، آنها به این نکته بی توجه هستند که عادی سازی روابط با اسرائیل خط قرمز امت اسلام است و گرفتار آمدن در این باتلاق شیب فروپاشی پایه های لرزان حاکمیت آنها را تندتر خواهد کرد.

عبدالباری عطوان در این رابطه می نویسد: منطقه عربی در آستانه تغییرات فراگیر قرار دارد؛ مرحله ای که عنوان اصلی آن رسیدن غرب و آمریکا به این اعتقاد است که اسرائیل سربار امنیتی و اخلاقی بزرگی برای آنهاست که باید از آن خلاصی یافت و باید از انجام جنگ ها در منطقه برای حمایت از این رژیم دست برداشت. عرب‌ها باید از غربی ها درس بگیرند، آنها باهوش تر از اروپایی ها و آمریکایی ها یا نزدیکتر از آنها به اسرائیل نیستند، آنها باید از به دوش کشیدن این بار و فریب خوردن در برابر سخنان فریبنده اسرائیلی‌ها دوری کنند.

اسرائیل هرگز چتر امنیتی خود را برای کشورهای خلیجی ایجاد نخواهد کرد، اشتیاق مقطعی تل آویو به همگرایی با عرب ها علاوه بر پیشبرد روند عادی سازی، تحمیل عواقب ناشی از حمله احتمالی محدود به تاسیسات اتمی ایران است، چرا که تل آویو می داند به تنهایی نمی‌تواند ایران را شکست دهد. ساده ترین ارزیابی ها نشان می دهد در صورت مشارکت رژیم های عربی در چنین حمله ای ایران وکنش های انتقام جویانه خود علیه تاسیسات راهبردی این کشورها را آغاز خواهد کرد، در این صورت می توان گفت رژیم های عربی با استحکام بخشیدن به ائتلاف خود با اسرائیل وارد دوراهی خواهند شد که ورود در هر کدام از مسیرها شکست و خفت و خواری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

شکست اسرائیل، رژیم های عربی را به دشمن ایران تبدیل خواهد کرد و پیروزی اسرائیل در این جنگ نیز باعث تقویت اسرائیل به عنوان رژیم متجاوز منطقه خواهد بود، رژیمی که هرگز به معاهدات خود پایبند نبوده و ساختار داخلی آن اجازه ائتلاف راهبردی با عرب ها را نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    واقعا برای مشرق متاسفم. این چه مقاله ایه . صدبار به جای خلیج فارس , واژه چعلی خلیج رو استفاده کردی
  • محمد ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    لعنت بر رژیم حرام زاده صهیونیستی، سگ حار منطقه
  • پریسا ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    لعنت که جای خود دارد . این ایران است که باید تا میتواند قدرتمند تر و قدرتمندتر شود که به لطف خدا شده و بیشتر هم خواهد شد چاره کار ما این است . درود بر سپاه جاودان ما .
  • محمد ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    "پیروزی اسرائیل در این جنگ...." این جمله پاراگراف آخر برای ما قابل درک نیست....مال این صحبتها نیستند این جماعت مگر یادمون رفته که: فَإِنَّ حِزْبَ‏اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    «کشورهای خلیجی» یعنی چی !!! لطفا تصحیح کنید .
  • احمد ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    متن باید اصلاح بشه مشرق خلیج فارس نه خلیج خجالت بکش ازتو بعیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس