وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اگر ایران به حمایت خود از نظام سوریه و حزب الله ادامه دهد، تحریم ها کاهش نمی یابد.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت: جان کری وزیر خارجه امریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان اعلام کرد در صورتی که ایران به حمایت خود از نظام سوریه و حزب الله ادامه دهد، تحریم ها کاهش نمی یابند.

جان کری گفت: آمریکا با توافق هسته ای اولیه یا ایران به امنیت بیشتری دست پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: اگر ایران به حمایت خود از دولت سوریه و حزب الله ادامه دهد، تحریم ها کاهش نمی یابد.

وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای موقت با ایران در جلسه استماع مجلس نمایندگان حضور پیدا کرده است، گفت: کری در مورد امتیازهای دریافت‌شده از سوی ایران هم گفت: در هفته‌های اخیر ارقام بسیار بزرگی را در رسانه‌ها شنیده، اما هیچ‌یک از این‌ها درست نیست و ایران تنها به 7 میلیارد دلار از درآمدهای خود دسترسی پیدا می‌کند.

وی بار دیگر تأکید کرد که باید در نظر داشت که تحریم‌ها یک هدف نیستند، بلکه ابزاری هستند برای آنکه ایران را به میز مذاکره بیاورند.

کری با بیان اینکه در حال حاضر فرصتی برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه هسته‌ای به وجود آمده، گفت: اکنون 2 راه وجود دارد، یکی حل مسالمت‌آمیز و رفع نگرانی‌های بین‌المللی و راه دوم ادامه تخاصم که ممکن است به درگیری بیانجامد، که این راه تبعاتی دارد. وی همچنین تصریح کرد که نگران افزایش تحریم‌های جدید علیه ایران، «اتحاد میان اعضای 1+5» را از بین ببرد. وی تأکید کرد که اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، کنگره می‌تواند در عرض یک هفته تحریم‌های جدیدی وضع کند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه تحریم‌ها خود هدف نبوده بلکه تنها برای تحت فشار قرار دادن ایران وضع شده، به نمایندگان کنگره یادآوری کرد که 6 ماه به زودی سپری می‌شود و در آن زمان می‌توان فهمید که آیا می‌توان به توافق جامع دست یافت یا نه.

کری تصریح کرد که آمریکا همچنان به اجرای دقیق و قاطعانه تحریم‌ها ادامه می‌دهد. وی به همه شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی هشدار داد که هرگونه اقدامی در راستای نقض تحریم‌ها می‌تواند برای آن‌ها تبعات داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    بخواب بابا
  • حسن ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    زرشک!! آنچه را که از راه جنگ و کشتار بدست نیاورده اند می خواهند در اتاق هتلهای شیک و گرم و نرم ژنو بدست بیاورند!! قبلاً پاسخ را دریافت کرده اید!! هم از حزب الله و هم از سوریه!!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    یواش یواش اقدامات اضافی در توافقنامه شروع شد
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اگه اين دولت عزيزه بهش ميگن؛‌عزيزم ديگه چي مي خاي؟
  • حسین ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    مساله هسته ای بهانه است... حتی اگر قید فناوری هسته ای را بزنیم، به بهانه نقض حقوق بشر تحریم میشویم؛ به خاطر حمایت از مقاومت و تهدید اسرائیل تحریم خواهیم شد؛ به خاطر موشکهای دوربرد تحریم میشویم... غرب فقط به دنبال آن است که ملت ایران، سپر بیاندازند... برای ما تنها مقاومت رمز پیروزی خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس