رئیس یکی از احزاب آلمانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران با انتقاد از تعطیلی جشنواره ضدصهیونیستی «افق‌نو» نوشت: حقیقت تلخی که وجود دارد این است که ایران در قبال به دست آوردن تعهد تعداد کمی کشور، دوستی‌هایی را که طی سال‌های گذشته به دست آورده، به راحتی از دست می‌‌دهد.

به گزارش مشرق، «کریستفر هورستل»، یکی از میهمانان ویژه جشنواره «افق نو» و رئیس حزب «مرکز جدید» در نامه‌ای سرگشاده درباره کاستی‌های موجود در وزارت امور خارجه ایران و کم‌لطفی‌ دولت جدید نسبت به کنفرانس «افق نو»، خطاب به «حسن روحانی»، ریاست‌جمهوری کشورمان نوشت: تعدادی از دشمنان قدیمی ایران تاحدودی در وضعیت بدی قرار گرفتند، آنچنان‌که مستقیما به پای میز مذاکره آمدند.آن‌ها پس از انجام مذاکرات احساس امنیت می‌کنند زیرا به نظر می‌رسد که ایران با آن گام‌های نخست مثبتی که نسبت به آن‌ها برداشت، نشان داد که دیگر در بهترین وضعیت قرار ندارد.آنچه کشورهای غربی به طور آشکار به دنبال آن هستند، رسیدن به مجموعه‌ای جدید از تعهدات بحث‌برانگیز در رابطه با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.ولی اکنون آن‌ها فراتر رفته‌اند: آن‌ها به دنبال متوقف کردن کامل غنی‌سازی اورانیم و دسترسی کامل به خواسته‌هایشان هستند که بخشی از رفتارهای‌ غیرتمندانه همیشگی‌شان است، آن‌ها اسلحه حمل می‌کنند و مذاکرات را به سبک گانگستری خود ضمانت می‌کنند، آن‌ها به دنبال صدمه زدن به پول رایج ایران و تجارت جهانی این کشورند و به طور همزمان با قلدری، تهدید و حتی ترور،دیگر کشور‌ها را نیز به خود هم سو خواهند کرد.هیچ‌کدام از این مذاکرات، کمپانی‌های آمریکایی را از شکستن توافقات خود با ایران بازنمی‌دارد، در نتیجه کمپانی‌های رقیب نیز از کشورهای ضعیف‌تر کناره می‌گیرند. پیش از این در گذشته، ایران صد‌ها بار متعهد شده و به دور از هرگونه نگرانی، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه هرگونه بازرسی در تجهیزات نظامی خود را داده است و همچنین اطلاعات مربوط به دانشمندان خود را در اختیار آن‌ها قرار داده در حالی‌که بعد‌ها شاهد آن بودیم که این دانشمندان به طرز ظالمانه‌ای، توسط قاتلان حرفه‌ای تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی در خیابان‌های ایران به قتل رسیدند.

هورستل در بخش دیگری از نامه اش به حجت الاسلام روحانی آورده است: جناب رئیس‌جمهور، شما همواره با اعتقاد راسخ مبلغ و مروج آزادی بیان بوده‌اید، سیاستمداران ایرانی همواره در بسیاری موقعیت‌‌ها بسیار خلاقانه عمل می‌کنند، حال چرا در این مورد تا این‌ حد خشک و غیر‌منعطف عمل کرده‌اید؟ این را به عنوان پیشنهادی متواضعانه از من بپذیرید، آیا خوب نخواهد بود که جشنواره «افق نو» را با یک تغییر نام ادامه دهیم و همچنان میهمانان را داشته باشیم که درباره اعتماد جهانی، برقراری صلح و آشتی و ثبات (در دنیا) با یکدیگر به گفتگو بنشینند؟
وی در ادامه افزوده است:در سال‌های اخیر اسرائیل بار‌ها ایران را تهدید به حمله کرده و حتی آشکارا دولت‌های غربی را مرعوب ساخته است. چرا رهبران سیاست خارجی ایران با وجود اینکه همواره به دنبال توسعه صلح بوده‌اند، از این فرصت طلایی که رژیم صهیونیستی با فریادهای غیرقابل توجیه «جنگ، جنگ‌»‌اش خود را به انزوا کشانده، برای رساندن حقیقت به سرمنزل مقصود استفاده نمی‌کنند؟ آیا مجموعه‌ای از جشنواره‌های هدفمندی (از جنس افق نو) نمی‌تواند جریان را عوض کند؟در صورتی که اعضاء سیاست خارجی ایران حقیقتا به آنچه میهمانان ممکن است بگویند، علاقه‌مند هستند، اگر آنچه در کنفرانس ارائه می‌شود به نظر می‌رسد که چندان مطلوب و دلپذیر به نظر نمی‌رسد، پس چرا میهمانان جشنواره را در گروه‌های کوچکتر و تک تک براساس علایق دو طرفه دعوت نمی‌کنید تا بدینوسیله از هرگونه تبلیغات ناخواسته نیز جلوگیر‌ی شود؟در اینجا سوالات زیادی مطرح می‌شود، آیا واقعا افق نو به اندازه کافی تمایلات ضد صهیونیستی، تنفر از آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌شان در گروه «1+5» در بحث گفتگوهای هسته‌ای وجود نداشت؟ در حالی‌ که تمامی میهمانان غربی این کنفرانس با آگاهی تمام با سیاست‌های مستبدانه دولت‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران و غیره مخالفت می‌کنند.آیا بر رهبران ایران روشن نیست که همین مدعوین(کنفرانس افق نو)، هسته اصلی انتقادات و اعتراضات ضد جنگ، ضد استثمار و ضد فسادی هستند که در کشورهای غربی جریان دارد؟ برخی از آنها برای جلب نظر بخشی از جامعه خود، به اندازه کافی نفوذ دارند.آیا در صورتی‌که ایران فرصتی را که برای نفوذ در کشورهای غربی در نتیجه تلاش‌های خود طی 30 سال گذشته به دست آورده، از دست دهد، مقامات سیاست خارجه ایران مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند؟
رئیس حزب «مرکز جدید» آلمان در بخش دیگری از نامه اش خطاب به حسن روحانی نوشته است: حقیقت تلخی که وجود دارد این است؛ ایران در قبال به دست آوردن تعهد تعداد کمی کشور، دوستی‌هایی را که طی گذشته با سخاوتمندی‌های خود به دست آورده، به راحتی از دست می‌‌دهد. لطفا اجازه دهید که به برخی نکات اشاره کنم: به نظر می‌رسد مقامات رده بالای ایران در امور خارجه به نوعی، در زمینه استراتژی دیپلماسی عمومی مدرن و تاکتیک‌های مربوط به آن، به خوبی آموزش ندیده باشند. حقیقت این است که کشورهای غربی در زمینه تبلیغات بسیار توانمندند، سرمایه‌گذاری‌‌ها باعث نمی‌شود که آن‌ها در روش‌هایشان، تربیت نیروهای‌شان و یا استراتژی‌هایشان تجدید نظر کنند. برخی از سفرای ایران در کشورهای غرب در انجام وظایف خود، قصور کرده و در این مسیر موارد مبهم و مشکوک زیادی به چشم می‌خورد: آن‌ها برای جلب حمایت‌ و دوستی برای کشورشان، تلاش صادقانه نمی‌کنند. برخی از فعالان طرفدار ایران که در این زمینه خوشنام‌ترند، از رفتارهای سفارت مربوطه خود و همچنین وزارت امور خارجه ایران رنج می‌برند. برخی از نیروهای مطبوعاتی ایران غیرحرفه‌ای، بی‌انگیزه و بی‌طرف به نظر می‌رسند. فلسفه‌های مدرن همچون خدمت کردن در چینش ساختار کلی سفارت‌های ایران در برخی از کشورهای غربی به چشم نمی‌خورد.
وی افزود: یک توضیح ممکن برای کاستی‌های موجود وجود دارد که چندان در آرام نمودن خواننده مؤثر نیست؛ مقامات عالی ایران در وزارتخانه‌ مربوطه از نفوذشان برای حمایت از دیگر اعضاء هم‌جناح، هم‌شهری و دوستانشان سوء استفاده می‌نمایند. به نظر من بخشی از مشکلات موجود به این خاطر است که وزارت خارجه ایران با استفاده از نیروی غیر زبده به خود صدمه وارد کرده است. با وجود همه رویدادهای ناگواری که در گذشته در بخش امورخارجه به وجود آمد، مقامات توانمند بخش فرهنگ تمام تلاش خود را در بهبود مشکلات انجام دادند، ولی مشخص است که آن‌ها برش لازم را نداشته‌اند.چگونه ممکن است که ایران و دیگر کشورهای مورد خشم دولت‌های غربی، اثبات کرده‌اند که قادر به سرمایه‌گذاری بر استراتژی‌های مفید نیستند، در حالی‌که آژانس‌های کشورهای غرب، مصرانه، برای تخریب کشورهای دیگر از بنیان، به عنوان بخشی از استراتژی‌های مستبدانه خود، میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. آیا ممکن است که متواضعانه پیشنهاد کنم که در حوزه وزارت فرهنگ ایران سرمایه‌گذاری لازم شود و به طور هدفمندی، رویکردی نظام‌مند برای نزدیکی به دوستان اثبات شده‌ و هم‌پیمانان‌تان در کشورهای غربی اتخاذ شود. این تنها تلاش کوچکی در برابر تلاش عظیم آژانس‌های غربی است. چرا از دشمنان یاد نمی‌گیرید؟ چرا از ارتش ایران یاد نمی‌گیرید؟ آیا می‌توانم خاضعانه اضافه کنم، که این جنگ مدرن، یک کارایی بالا، هوشمندانه و صلح‌طلبانه لازم دارد، ما اینجا (در غرب) مدت زیادی است که منتظر نشانه‌‌های خروج ایران از تاریکی هستیم. یک کنفرانس کوچک نمی‌تواند موج عظیمی برای یک شروع جدید باشد ولی آیا حتی این جریان کوچک نمی‌تواند نجات یابد؟آیا می‌توانم متواضعانه اضافه کنم: آنهایی که با تعطیلی کنفرانس افق نو مخالفند،‌ تندرو‌ها نیستند، این تنها تبلیغات آمریکاست، آنچنان‌که می‌توانید در مقاله‌ای که لینک آن را در پایان گذاشته‌ام، ببینید که آمده است: طرفداران کنفرانس افق نو بسیار مدرن، هوشیار بوده و امروزه حامیان تاثیرگذار ارزش‌های ایرانی هستند.آن ارزش‌‌ها همان دلیلی است که من را همچنان در طرفداری از ایران فعال نگاه داشت، این همان چیزی است که امروزه به شدت مورد درخواست حزب‌های سیاسی آلمان جدید است.
کریستوفر هورستل در پایان نامه‌اش خطاب به حسن روحانی تصریح کرده است: زمانی‌که مذاکره‌‌کنندگان ایرانی پای میز مذاکره نشستند، موفقیت آن‌ها در این مذاکرات به شدت تحت تاثیر نواقصی که ذکر کردم، کاهش یافت.ولی اکنون زمانی است که کوتاهی و تأخیر در اصلاحات ممکن است هزینه‌های زیادی را به ایران تحمیل کند به خصوص با حذف کنفرانس «افق نو» و هرگونه فعالیت دیگر ایران در میان عموم مردم غرب.

*فارس



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    یعنی خاک بر سر ما که اون ها هر کسی که به مقدساتمون توهین میکنه رو حمایت میکنند اما اینجا فقط باج میدهیم
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    میلیارد میلیارد خرج همایش های مفت بی بازده میشه بعد یه همایش به این مهمی لغو میشه ! واقعا چرا?
  • عرفان ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اقای روحانی من به عنوان یک ایرانی تذکرات آقای هورستل را به جنابعالی بسیار درست و دلسوزانه و درخواست بجا و مشفقانه ایشان را درخواست خود ومردم ایران میدانم وخدمتتان عرض میکنم که :وای اگر قافله سالار به بیراهه رود /باهمه بار گرانی که به دوش من و توست/
  • حسین ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا فاجعه هست اگر همچین چیزی صحت داشته باشه. ما پای میز مذاکره با آمریکا نشستیم نه با رژیم صهیونیستی همه جای دنیا حتّی در اروپا انسانهای آزاده وجود دارند و چقدر بد عمل شده که صدای اینها هم درومده و ناامید شدند. خداییش این بنده خدا با اینکه آلمانی‌ هست و غیر مسلمان از بسیاری از مسئولین فعلی‌ ما انقلابی تر و دلسوزتر بوده نسبت به نظام!
  • محسن ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    یه مفت خور کمتر! پر رو آمده دنبال بقیه پولش!
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    متاسفم برات اقاي روحاني
  • غلام زيوي ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    زود گول نخوريد اين فرد و حزب دست راستيش دست پخت خود صيهونيست ها است ،
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مگر ندیدید رییس جمهور در سفر به نیویرک از دیدار با رهبران آمریکای لاتین و یا یهودیان ضد صهیونیسم خودداری کرد؟
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    انها انقلابي اند و ما ايراني، انقلابي، اسلامي و با اين حال يكي از ننگهاي الي الابد دولت تدبير، همين تعطيلي جشنواره است!
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای روحانی واقعا متاسفم چشمتون رو به روی حقایق نبندید
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    چرا از دشمنان یاد نمی‌گیرید؟ اگه رئیس جمهور محترم به همین جمله کمی التفات کنند کافیه
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    هیهات من ظله
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    چنین دوستانی نباشند بهتره
  • حمید ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای روحانی تعطیلی کنفرانس افق نو، معادل چندین گل به خودی است. لطفا هوشیار باشید و از این اقدامات زیرساختی غافل نشوید. برگ های برنده ما در آینده، در گرو حیات این گونه اجتماعات روشنگرانه ی بین المللی است
  • مهدی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خیلی جالب بود این المانی فهمید که شما در ازای به دست اوردن تعهد تعداد کمی کشور، دوستان خودتون رو از دست میدید خیلی جالب بود.
  • حمید ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای روحانی تعطیلی کنفرانس افق نو، معادل چندین گل به خودی است. لطفا هوشیار باشید و از این اقدامات زیرساختی غافل نشوید. برگ های برنده ما در آینده، در گرو حیات این گونه اجتماعات روشنگرانه ی بین المللی است
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    فقط مونده بود نئو نازی ها برای ما مشفقانه دلسوزی كنند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آره هیتلر هم همینجوری بود !!!!!!!!!!!
  • امیر خان ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ما نباید از آرمان های انقلاب و امام خمینی دست بکشیم . این کنفرانس افق نو واقعا یکی از بهترین کارهایی بوده که ما در حوزه سینمای جهان شروع کردیم . وقتی آمریکا این همه فیلم علیه ایران می سازد ، و ما توانایی ساخت و انتشار فیلم های در مقابله با آن را نداریم ، تنها راه برگزاری این چنین کنفرانس هایی می باشد ... راه شهدا را باید ادامه داد ...
  • بوالفضول ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خب مسلم است كه عربزدگان كشور ما به هيچ وجه اجازه نخواهند داد كه كام اربابانشان با برگزاري چنين جشنواره هايي كه راهي نو براي انسان دربند امپراتوري رسانه اي يهود جهاني . ايجاد مي كند موافقت كنند !!! اگر موافقت كنند جاي تعجب دارد !!!
  • محمدجواد ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای روحانی و آقای ظریف و تمام ... از هیبت پوشالی غرب. ما انقلابمان را صادر خواهیم کرد. هیچ کس نمی تواند ترمز انقلاب روح الله را بکشد. شما اگر جلوی این بیداری جهانی بایستی از قطار انقلاب جا خواهی ماند. امروزه نمی توان صدایی را خفه کرد.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا را شکر که یک غریبه به ایشان تذکر دادند. اگر یک ایرانی دلسوز این حفها را بزند به افراطی گری و حزب بازی متهم می شود.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دوستان گفتند، اما ایشان قبول نکرد امیدوارم آلمانی ها بگن قبول کنن بالاخره المانی که از ایرانی بهتره...؟!! مگه نه!!!!
  • نورا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    انچه از دل براید بر دل نشیند مهم ابنه که ادم قدرت تشخیص داشته باشد
  • karbala ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ما به بچه هاي انقلاب خودمان بيشتر از غير خودي ها اعتماد داريم. حتماً صلاح و مصلحتي بوده. البته انتقاد و پيشنهاد هر انساني روي كره زمين را بايد شنيد و بررسي كرد.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خداییش این بنده خدا با اینکه آلمانی‌ هست و غیر مسلمان از بسیاری از مسئولین فعلی‌ ما انقلابی تر و دلسوزتر بوده نسبت به نظام!
  • لیلا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    کجای کاری بالا بش گفتن نئونازی ! این جماعت هرکی مخالفشون باشه زودی یه برچسپ میزنن بهش
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    هیهات من الذله صحیح است.
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    نمی دانیم با کارهایی که روحانی کرد حمایت هواداران انقلاب اسلامی را از دست دادیم و دلشان را شکستیم و تازه اعتماد دشمنان سابق! - مانند آمریکا - را هم به دست نیاوردیم!
  • مهدی90085 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر به اسراییل بمب هم میزدی به اندازه این جشنواره کار ساز نبود راستی برای حذف این جشنواره چقدر جایزه گذاشته بودند اگر مجانی این کار روکرده باشید ضرر کردید
  • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    برو آمووووو خودتی ! خواسته هندونه زیر بغلمون بزاره ؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    شما چقدر راجع به این جشنواره تحقیق کردی و میشناسی این آقا رو که نظر میدی؟
  • میترا1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اخه بچه را باید تربیت کرد و یه چیزایی را بهش یاد داد !
  • سيد قاسم ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    افسار طلايي محافظه كاران بردهان آزادي بيان يكي از اعضاي كابينه گفته بود ماهم انرژي هسته اي مي خواهيم و هم آزادي بيان. متاسفانه اين آزادي در بيان فقط بايد از دهان عده اي روشنفكر تازه به دوران رسيده و بشدت محافظه كار متمايل به غرب زده شود كه يك وقط به پر قباي غربي ها برنخورد و ان ها فكر نكنند كه ما با آنها دشمنيم و هميشه دست پايين تر رابگيريم كه آنها از ما بيشتر ميفهمند در صورتي كه الان دها فيلم ضدايراني ساخته مي شود و بشدت به ايران انتقاد ميشود و هنوز تبليغات منفي آنها در رسانه هايشان برضد ايران ادامه دارد ومقامات رسمي آنها مارا تهديد ميكنند اما مابايد افسار طلائي محافظه كاران را بردهانمان تحمل كنيم
  • هادی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    کاش بعضی ها اینقدر که با اوباما و اسراییل راحت و مهربان هستند، با هموطنان خودشان مهربانی می کردند. نه اینکه هر گونه انتقاد را سرکوب کنند و در عوض در ازای فحش و توهین و تهدید وحشی های غربی از باهوش و مؤدب بودن آنها سخن بگویند و به خاطر رضایت اسراییل کنفرانس ضد اسراییلی را تعطیل کنند.
  • هادی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    وای بر ما که دولت مردان و مسئولان سیاست خارجه ما جهان را در 2 قطبی موهوم صهیونیستی و نازی تقسیم بندی می کنند و از ترس نخوردن انگ نازی بودن از معدود رسانه های افراطی صهیونیست، در زمین بازی صهیونیست قرار می گیرند.
  • هادی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    کاش بعضی ها اینقدر که با اوباما و اسراییل راحت و مهربان هستند، با هموطنان خودشان مهربانی می کردند. نه اینکه هر گونه انتقاد را سرکوب کنند و در عوض در ازای فحش و توهین و تهدید وحشی های غربی از باهوش و مؤدب بودن آنها سخن بگویند و به خاطر رضایت اسراییل کنفرانس ضد اسراییلی را تعطیل کنند.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آخه لات چاله میدونی! تو چی از فرهنگ میفهمی؟ مفت خور اونایی ان که تو این شرایط اقتصادی میرن تو بهترین هتل نیویورک... افتاد؟؟
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آره راست میگی... چنین دوستانی نباشن بهتره... دوستانی مثل اوباما و نتانیاهو و جان کری بیشتر دلسوز ماان
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مگر غلام حلقه بگوش برای خدماتش مزد می گیرد؟
  • lion2007 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    میشه لیست نئونازیهاروبرام ایمیل کنی ویا اطلاعاتی که اثبات کنه این آقا نئونازی بوده! میدونی نئونازیها ضدمسلموناوایرانیا هستن میدونستی؟!
  • hamedahwaz ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا یواشتر ... محمد جواد ظریف بهمه شاکی میشه ها !!! میدونی خو لبخندای ظریف مال اون ور آبی هاست به ما که برسه عصبانی میشه
  • lion2007 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مابااین عقب نشینی به دوستانمان گفتیم روماایرانیها حساب نکنیدوبه دشمنامونم گفتیم خیلی هم ما قوی نیستیم به شعارهامون توجه نکنید
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ای بابا
  • ایلیا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    هی هی هییییییی یعنی حتی اینام فهمیدن چی کرده این وزارت خارجه و دولت کریمه متدبر!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    طرفداران کنفرانس افق نو بسیار مدرن، هوشیار بوده و امروزه حامیان تاثیرگذار ارزش‌های ایرانی هستند خوب ما که به اینا نیاز نداریم ما فقط یه مشت وحشی نیاز داریم که بهمون فحش بدن و زمینه رو تو افکار عمومی کشورهاشون برای اقدامات ضد ایرانی مهیا کنن
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    هورستل جان الان دارن تدبیر میکنن...تدبیرشون اینه با گنده لاتای محل مثل امریکا،انگلیس،فرانسه،آلمان و چندتا بچه بی ادب و زورگو دیگه دوست بشن تا دیگه کسی بهش زور نگه...آخه اونا دوستای ما هستن!!!!!!!!!!!نمیشه که ناراحتشون کنیم...دیپلماسی اجازه نمیده جلو زورگویی ها وایسیم...اصن سیاست ما تو دولت تقصیر و ناامیدی ببخشید تدبیر و امید!!! اینه که امریکا از دستمون ناراحت نشه...گناه داره آخه...دلش میشکنه خب!!!!!!
  • حسین ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اولا اجازه بدن که در مورد ابعاد مخالفت هیتلر با یهود تحقیق کنیم یا حداقل دانشمندای خودشون تو این راه تحقیق کنن و مثل اون دانشمند و استاد دانشگاه لهستانی اون‌ها را نکشن! نکته بعد اینکه هیتلر هیچ اشاره‌ای به صهیونیسم نداشته و در مورد جنگ جهانی‌ دوم چیزی که منطق و عقل تایید می‌کنن اینه که سود حد اکثری اون و در حقیقت تنها سود اون برای صهیونیستها بود چون: ۱-یهودیهhی صهیونیست در حاشیه امنی‌ که در آمریکا داشتند و صنایع نظامی و دیگر صنایع تونستن تولیداتشون به مقدار وسیع به اروپا و دیگر کشورها بفروشن و اگر جنگ نبود به هیچ وجه همچین بازار و موفقیتی نداشتند. ۲-در اثر جنگ اکثر صنایع کشورهای اروپایی‌ نابود شد و بهترین موقعییت برای صهیونیست‌های پولدار بود (که با فروش محصولاتشون به اروپا در طول جنگ سرمایه عظیمی‌ به هم زده بودند) که بعد جنگ از آمریکا خارج بشن و در اروپا سرمایه گذاری کنن و صنایع باقی‌ مانده را با کمترین قیمت صاحب بشن و سرمایه خودشون را هزاران برابر کنن و الان بعد از سالها میبینیم که صاحبان صنایع و سرمایه اینها هستند و نسبتا همه چیز را در اروپا صاحب شدند ۳-با مطرح کردن مظلومیت یهود و داستانهای هولوکاست و از این مسائل زمینه را برای دولت آرمانی‌ خودشون و تصاحب قدس شریف را شروع کردند. پس هیچوقت نگید هیتلر کاری بر خلاف منافع صهیونیسم انجام داد که ۱۰۰% خلاف این ثابت شده
  • حسین ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید ایشان تحصیل کرده و صاحب نظر و عقایدش هیچ سنخیتی با نئو نازی و این اراجیف نداره ،به هر حال صهیونیستها تمام دفأعشون در انگ و تهمت زدنه و چیز عجیبی‌ نیست که به ایشان هم تهمت و افترا ببندند
  • سامی ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    از خود طالب زاده شنیدم که وزارت خارجه نذاشت!
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خاک بر سر چنین تدبیر و امیدی. همون افراط بهتر بود.
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    آلمان بهترین متحد ایران خواهد شد. به زودی
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    جمهوری اسلامی قرار بوده نه شرقی نه غربی باشه ولی حالا هم شرقی و هم غربی چون یه مشت سیاستمدار پر حرف و بی مغز داره کاش یک کم عقل داشتن یا حداقل به حرفهای رهبری گوش میدادن البته اون هم عقل میخواهد که خبری نیست به قول بچه ها عقل نه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس