کد خبر 269693
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵

پیش از این دیدار، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودرو خورشیدی هاوین (2) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار جمعی از مسوولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که بتوانم برای ارتقاء علمی جوانان ایران اسلامی تلاش خواهم کرد.

وی با تشکر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه های دولتی محدود بود.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه درخانواده ها، گفت: خانواده ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیرقابل تحقق می دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده ها زنده کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارایه تحلیلی از فضای انقلابی سال های اول و مخالفت با بخش خصوصی، گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسوولان نظام بود.

وی با تاکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند: شروع کنید که حتما مردم و خداوند کمک می کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می بالد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک های مردمی در شهرهای مختلف برای تاسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقاء کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست های اعضای هیات موسس و هیات امنا قرار گرفته است.

وی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود.

در آغاز این دیدار موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و محمد ذاکری، پژوهشگر نخبه مرکز تحقیقات مکاترونیک این واحد دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه ها، به بیان دغدغه های پژوهشگران برای توجه بیشتر مسوولان و جلوگیری از فرار مغزها پرداختند.

همچنین برگزیدگان تیم های مختلف لوح تقدیر خود را از دست رییس هیات موسس و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردند.

پیش از این دیدار، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودرو خورشیدی هاوین (2) و موتور سیکلت الکتریکی پاراکس رونمایی کرد.

درمراسم رونمایی از خودرو خورشیدی هاوین (2) حسن بهرامی، سرپرست تیم دانشجویی گفت: طراحی این خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز 11 ماه طول کشید.

وی افزود: این خودرو با حداکثر 160 کلیومتر بر ساعت و ذخیره شش ساعت کاری قابل رقابت با دانشگاه های برتر دنیا مثل میشیگان و MIT است.

بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریکا که سال 2014 برگزار می شود، شرکت می کند.

حسین زیارتی سرپرست تیم موتورسیکلت الکتریکی پاراکس نیز گفت: این موتور که برای کلاس RACE طراحی و ساخته شده ویژگی منحصر به فردی دارد.

وی گفت: بدنه آن که با یک تیم 12 نفره دانشجویی طراحی و ساخته شده، کاملا آئرودینامیک بوده و با فرمان پذیری بالا، 184 کیلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ کامل که 45 دقیقه طول می کشد، 200 کیلومتر را طی می کند که در چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین موفق و به کسب مقام نخست کشوری در مرحله ی طراحی و ساخت موتور سیکلت الکتریکی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • lion2007 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    شماکه خودتون آخرجناح بندی هستید بچه از بزرگترش یادمیگیره
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    این ژست حماسه اقتصادی اعتدالیون است! جالبه که موتورهایشون هم دارند اشرافی می شوند
  • محمد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    از آیت الله هاشمی رفسنجانی عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید...........
  • محسن ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جالبش اینجاست که این اقا دانشگاه تاسیس کرده و سالانه هزاران میلیارد درامد داره و میره تو جیبشون و از امکانات کشور استفاده میکنند و نمیذارن که زیر نظر دولت و نظام اداره بشه
  • دانشجو ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خیلی با ارفاق حجه الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس