کد خبر 269653
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشریح راهکارهای چابک‌سازی وزارت دفاع، گفت:بودجه دفاعی در سال 92 متناسب با نیاز‌های کشور نبود.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت،  عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره پیشرفت صنایع دفاعی کشور، گفت: علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که ایران اتخاذ شده، دانشمندان جوانان کشور نشان دادند فشارها بر کشور تاثیری نداشته و همچنان  در مسیر موفقیت و پیشرفت گام برمی‌دارند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دکترین دفاعی و بازدارندگی کشور بر مبنای ایستادگی و مقاومت طرح‌ریزی شده بنابراین سلاح‌ها و تجهیزاتی همچون موشک‌های دور برد و بالستیک با قدرت نقطه‌زنی، هدایت موشک‌ها با لیزر و پهپادها و تجهیزات دفاعی دیگری ساخته و به مرحله تولید رسید.

وی با تاکید براینکه بودجه دفاعی کشور باید متناسب با نیازمندی‌های  دفاعی کشور باشد، گفت: در لایحه بودجه سال 92، رقم در نظر گرفته شده برای انجام طرح‌های تحقیقاتی دفاعی، متناسب با طرح‌های دفاعی کشور نبود، در تمام جهان این مرسوم است که بودجه دفاعی کشور را رقمی بالا در نظر می‌گیرند از این‌رو دولت، کمیسیون تلفیق ونمایندگان مجلس در لایحه بودجه‌ای 93 که روند بررسی آن به زودی آغاز می شود باید عنایت ویژه‌ای به بودجه دفاعی کشور داشته باشند.

منصوری آرانی، با بیان اینکه باید در بحث دفاعی کشور به سمت چابک‌سازی وزارت دفاع حرکت کنیم، افزود: توسعه کمی و کیفی، ورود به نسل چهارم فناوری‌های دفاعی و استفاده از سرباز حرفه‌ای در مجموعه نیروهای مسلح می‌تواند در چابک ‌سازی و انعطاف بیشتر وزارت دفاع در برابر تهدیدات موثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیام دستاوردهای دفاعی ایران به کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید به این باور برسند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای منطقه نیست و تنها از توان دفاعی خود در چارچوب دکترین بازدارندگی و در مقابل تهدیدات استفاده می‌کند واز سوی دیگر پیام دستاوردهای دفاعی کشور به رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام نابخردانه از سوی این رژیم جعلی را قطعا در نطفه خفه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اخباراستان کاشان ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام بسیار گزارش خبری عالی بود .از خبرنگار محترم و سایت خوبتان تقدیر مینماییم . منتظر خبرهای خوب شما از دکتر منصوری نماینده محبوب کاشان هستیم. موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس