مرکز پژوهشهای مجلس نتایج نظرسنجی از 319 تشکل اقتصادی کشور را منتشر کرد که بر اساس آن 63 درصد از این تشکل‌ها اعلام کرده‌اند فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید با شیب ملایم و تدریجی اجرا شود، در عین حال 33 درصد با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نتایج ارزیابی 319 تشکل اقتصادی سراسر کشور از مولفه‌های ملی محیط کسب و کار در ایران توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد. بر اساس پاسخ 319 تشکل اقتصادی از سراسر کشور به پرسشنامه تهیه شده به ترتیب سه مولفه «بی‌ثباتی در قیمت مواد اولیه»، «مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌ها» و «اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان» در بهار 1392 مجموعا بدتر از بقیه مولفه‌های موثر بر اداره بنگاه‌ها در این فصل ارزیابی شده‌اند.
همچنین مولفه‌های «ضعف زیرساخت‌های تامین برق»، «ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل» و «تعرفه پایین کالاهای وارداتی و رقابت غیرمنصفانه کالاهای رقیب خارجی در بازار» نسبت به سایر مولفه‌ها در بهار1392، بهتر ارزیابی شده‌اند.
بر اساس میانگین ارزیابی‌های کل پایش‌های گذشته از پاییز 1389 تا بهار 1392، تشکل‌های اقتصادی استان‌های بوشهر، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی به ترتیب با میانگین ارزیابی 7، 83/6 ، 76/6 و 76/6 مجموعا ارزیابی بدتر و تشکل‌های اقتصادی استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان و یزد به ترتیب با میانگین ارزیابی 5/19، 35/5، 74/5 و 80/5 مجموعا ارزیابی بهتری نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مولفه‌های محیط کسب و کار ارائه کرده‌اند.
در پرسشنامه مربوط به این مطالعه، دو سوال درباره مهم‌‌ترین مسائل روز کسب و کار ایران پرسیده شد که برآیند پاسخ 319 تشکل اقتصادی مشارکت کننده در این مطالعه به این ترتیب است:
1- درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با کدام گزینه موافق هستند؟
اجرای سریع و یکباره (4 درصد)، اجرای با شیب ملایم و تدریجی (63 درصد)، توقف اجرای هدفمندی یارانه‌ها (33 درصد)،
2- فوری‌ترین توقع اعضای تشکل شما از رئیس‌جمهور آینده چیست؟ مهار نقدینگی و تورم (56 درصد)، متعهد کردن دستگاه‌های دولتی به پرداخت به موقع بدهی‌های خود (4 درصد)، ثبات در سیاست‌ها (12 درصد)، افزایش بودجه‌های عمرانی (4 درصد)، اصلاح منافذ فساد (11 درصد)، اجرای هدفمندی یارانه‌ها (3 درصد).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مثل اینکه تا مردم نگن غلط کردیم، ول کن ماجرا نیستن!
  • فلاح ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    بخدا قسم یارانه فقط به درد از کارافتاده ها وکوه نشینها خورد به جز تنبل بار اوردن مردم نفع دیگری برای اقتصاد کشور نداشت در گیلان مردم تنپرور بار اورد تمام زمینها بدون کاشت ماند وبه جنگل تبدیل شده است در ساعات اولیه شب شغالها به خیابانها می ایند چرا همین پول را به تعاونیها ندادند تا به کشاورزان به عنوان وام قرض الحسنه بدهند تا زمینشان را کشت نمایند لعنت خدا بر دستهای ناپاک باد یارانه دادند پول اب برق وگاز سه برابر شد کرایه مسافرکشها چند برابر شد چه کسی میتواند کرایه های زیاد شده را پائیین بیاورد لعت بر دست ناپاک
  • ناشناس ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    تنها راهی که میتواند اقتصاد کشور را نجات دهد اقتصاد برخاسته از اسلام است که روی آن حتی لحظه ای فکر نشده است خود غربی ها هم به این مسئله اذعان دارند که مبانی اقتصادشان فروپاشیده است
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا میدونه اینبار دیگه چه بلایی میخوان به سرمون بیارن یارانه برای ایران نحس شد تا خوب بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس