کد خبر 269000
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

30 هزار کامنت در صفحه شخصی لیونل مسی در فيس‌بوک آن هم در نخستين دقايق اعلام نتايج قرعه‌کشي گروه‌بندي جام جهاني فوتبال.

به گزارش مشرق، در چندسال گذشته هر وقت سایت‌های بین المللی اقدام به نظرسنجی یا رای‌گیری درباره مسائل ورزشی کردند که در آن یک نماینده از ایران هم حضور داشت، ورزش‌دوستان ایرانی با هجوم خود به سایت مربوط، ورزشکار ایرانی را انتخاب می‌کردند.

شاید نخستین بار این اقدام در انتخاب حسین رضازاده به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هایی که قهرمان اردبیلی هنوز وزنه می‌زد سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود تا قوی‌ترین را انتخاب کند. در آن زمان هنوز اینترنت مثل الان بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود اما همه با اطلاع‌رسانی به یکدیگر و حرکت گروهی کاری کردند که هجوم زیادی به سایت فدراسیون جهانی انجام شود و در نتیجه انتخابات مخدوش شد.

در سال‌های بعد هم این اتفاق تکرار شد و سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و ارقام فوتبال اقدام به نظرسنجی برای انتخاب محبوبترین بازیکن جهان کرد. یک بار مهدوی‌کیا و یک بار هم علی کریمی و فرهاد مجیدی در جمع محبوبترین بازیکنان جهان قرار گرفتند تا حمایت دسته‌جمعی ایرانی‌ها اینجا هم بر واقعیت‌ها چیره شود. نظرسنجی‌ای ‌که مثلا مسی در آن بین 5 بازیکن برتر هم نبود اما با لطف رای ایرانی‌ها نتیجه طور دیگری رقم خورد.

یادمان نرفته در نخستین سالی که فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود به خاطر هجوم بیش از حد کاربران ایرانی، سایت این فدراسیون دچار مشکل و برای یکی، دو روز کاملا قطع شد. اما این اتفاق‌ها برای جامعه ما مثبت بود چراکه نشان دهنده علاقه ایرانی‌ها به ورزش بود. اینکه در همه نظرسنجی‌های اینترنتی فعال هستیم چیز بدی نیست اما اقدامی که به تازگی در شبکه اجتماعی فیس بوک می‌بینیم و شب گذشته هم بار دیگر تکرار شده به هیچ وجه قابل قبول نیست و فقط برای این جامعه "همیشه حاضر در صحنه" بدنامی به بار می‌آورد؛ نامی که حتما نمی‌تواند نماینده فرهنگ والای ایرانی باشد.

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!"

شب گذشته هم این اتفاق تکرار شد و تا لحظه ارسال همین مطلب هنوز در حال ادامه یافتن است. صفحه شخصی لیونل مسی پر شده از نظرات کاربران ایرانی‌نما که با میانگین 10 کامنت در هر دقیقه در حال ارسال نظرات نه چندان مناسب خود هستند. شکی نیست که هر کدام از کاربران ایرانی فیس‌بوک، نماینده فرهنگ این مرز و بوم هستند و وجود توهین و حرف‌های زننده در نظرات هر کدام از آنها تصوری دروغین را از کشورمان می‌سازد.

حالا تصور کنید از شب گذشته تاکنون بیش از 30 هزار کامنت روی صفحه شخصی بهترین بازیکن 4 سال گذشته جهان از سوی ایرانی‌ها ارسال شده که همه آنها با محتوایی مشابه در حال کری و رجزخوانی برای این ستاره فوتبال دنیا آن هم با بدترین ادبیات یا اشاره به تقابل او با هاشم بیگ زاده هستند.

نمونه‌ای از این کامنت‌ها را که قابل انتشار بودند در زیر بخوانید: (بماند که کلی فحش و الفاظ رکیک هم به زبان فارسی و هم انگلیسی نثار مسی و خانواده اش شده است!)

- مسی تو که مسی، اگه طلا هم بودی هیشکاری نمی‌تونستی جلوی ایران بکنی داداش.

- چهارسال قبل کامران نجف‌زاده رفت با مسی مصاحبه کنه، مسی گفت ایرانو نمیشناسه و مصاحبه نکرد. الان باید بیک زاده طوری بزنتش که که قیافش شبیه دفاع راست فوتبال دستی شه.

- مسی جون یک ماه یارانه خودتو بده بیگ‌زاده تا ولت کنه

- مسی تنها نیست

"هاشم اول"

- اگه تیم ملی پشتکار شمارو داشته باشه با این کامنت گذاشتناتون، آرژانتین سهله برزیل رو هم می‌بریم!

- آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!

- مسی، هاشم بیگ زاده را به مناظره دعوت کرد

- بچه‌ها از امروز اینجا پاتوق شد تا شروع جام جهانی. به دوستان خود بگوئید!

این فقط نمونه‌ای از کامنت‌هایی بود که در شب گذشته از سوی برخی کاربران ایرانی در صفحه مسی منتشر شده بود. شاید دیگر نیازی به گفتن هیچ جمله‌ای نیست و با خواندن این نظرات بدانیم که چقدر بد فرهنگ ایرانی را نشان داده‌ایم. ای کاش همه این دوستان انرژی خود را در جای دیگری صرف می‌کردند که به نفع ایران و ایرانی بود. جالب اینجاست که در کامنت‌های آخر کاربران از صفحه مسی خسته شده‌اند و با یکدیگر قرار گذاشته‌اند که حرکت خود را در صفحه ادین ژکو مهاجم تیم ملی بوسنی ادامه دهند.

شاید یکی از کامنت‌هایی که در انتقاد از این نظرات روی صفحه مسی گذاشته شده بود به خوبی حق مطلب را ادا کند:

- واقعا نمی‌دونم منظورتون از این کامنتا چیه، فقط میدونم باعث میشید جهان سومی بودن مون رو به رخمون بکشن

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • محمد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 0
    گوشه‌ای از تمدن هميشه پارس ! !
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 0
    یه مشت علاف بیکار بی هنر که فقط باعث ابروریزین !!! آبروی ایرانو اینا برن بخدا !!!
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خجالت آوره....
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    آزادی جنبه میخواد با فیل ت ر شک ن از هر 50نفر یکی رد میشه حالا اگه فیس بوک آزاد بشه چیکار می کنید قوم متمدن چند هزار ساله ...!
  • ایرانی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    البته با ناخالصی های مغولی!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    وقتی شخصیت ملتی سرکوب شود نتیجه همین می شود
  • احمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    جهان اولی ها بدترین فحش ها به ما میدهند مشکلی نداره حالا ما یه شوخی کردیم بی فرهنگ شدیم!!؟
  • حاجی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خلاقیت جوانان برای پر کردن اوقات فراغتی که همیشه خالیه
  • علی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    عزیزم وقتی روزنامت میزنه شیران پارسی مقابل مسی نتیجش میشه این. این همه زوق زدگی برای دیدن مسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    و عربی
  • حرف حق و تلخ ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    نگید مردم بی فرهنگ شدن! بگین چرا بی فرهنگ شدن؟ بگین مقصر بی فرهنگ کردن مردم کیه؟! هرکس بگه ماهواره این 4 تا استخونو میکوبم تو دهنش! مشکل داخلیه .وقتی وزیر فرهنگ حسینی باشه و رئیس جمهورش بگه آب رو بریز اونجا که میسوزه و ... مردم بی فرهنگ میشن!
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    و عثمانی
  • عماد جعفری پور ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کامنت من برای مسی. ازش عکس هم گرفتم و گذاشتم توی وبلاگ اگه حسش بود منتشر کنید. خیلیا انگلیسی متوجه میشن. البته به طور اختصاصی برای شما اینجا ترجمه فارسیشو هم مینوسم که کارتون راحت تر بشه : سلام به لیو مسی یکی از بزرگترین ستارگان فوتبال در همه زمان ها. من برای شما از رامهرمز در جنوب ایران این کامنت را مینویسم. قبل از هر چیز ببخشید که تعداد زیاد کامنتهای هموطنان من باعث افزایش فشار کاری برای کارمندان تیم اینترنتی شما شده است. اگر امکان داشته باشد من میخواهم یک خواهشی داشته باشم. لطفا توجه داشته باش که ما ایرانیها یک ملت شوخ و باحال و ریلکس هستیم و تمایل داریم با همه چیزهایی که در اطرافمان هست شوخی کنیم و جوک بسازیم. لذا تقاضا دارم به این قضایا مثبت نگاه کنید و اگر موافق هستی به زبان فارسی هم به کامنتها پاسخ بده. بگذار حتی بیشتر از این سرگرم باشیم و خوش باشیم. در ضمن باید بگویم که تعداد کمی از کامنتهای ایرانیها کلمات توهین آمیز دارد و بابت آن تعداد کم از شما پوزش میخواهم. امیدواریم شما در آینده به کشور ما سفر کنی و از مکانهای تاریخی و منظره های طبیعی شگفت انگیز لذت ببری. عماد جعفری پور/ نویسنده یک وبلاگ
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مرسی از شما و از مشرق که چاپ کرد
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مقصر خودمان هستیم با این رفتار ها میگن تروریست هستیم ،بی فرهنگ وآدمکش هستیم .
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    از فحش دادنشون معلومه که دیپلم ها ندارند ! شخصیت ؟!؟؟؟؟ برو صفحه مسی رو بخون چی نوشتن هموطنای با فرهنگمون بعد بیا حرف بزن !
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شاید بدتون بیاد ولی از دلایل اصلی بی فرهنگی ها ماهواره و عدم نظارت والدین بر اینترنت رفتن فرزندانشونه. که نتیجش میشه اینی که الان باعث خجالت بقیه ایرانیا میشن !
  • سید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    یکی از اون کامنت ها رو کژی می کنم براتون: "مسي جون اينجا همه ايراني هستيم.داش فارسي بنويس ماهم بدونيم.چه مرگته. به جون ننم الان داره تو گوگل هاشم بيگ زاده رو سرچ ميکنه."
  • وحيد ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    به خدا آبرومون رفت. مسي پيغام گذاشته كه متاسفم براي اين مردم. تورو خدا مسولين كاري كنند تا بيشتر از اين آبرومون تو دنيا نرفته.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ولمون کن بابا شما یه چرت بزن
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شما هم یه آب بزن صورتت بیدار شی
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اگه اینطوریه یه زمانی یونانی ها هم ایران رو گرفته بودن...... کلا فکر کنم ایرانی خالص خالص دیگه خیلی کم گیر بیاد !!! بعد از اینهمه قتل و کشتار که تو تاریخمونه....
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بی فرهنگ ترین همونایی هستند که فقط بلدند 4 تا استخون تو دهن مخالفشون بکوبند و بهش انگ و تهمت بزنند، زنده با مخالف مرده من شعار واقعیشونه
  • حسین ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    یک عده‌ دارای عقده‌های روحی‌ و مشکلات فرهنگی‌ و اجتماعی هستند که این نتیجه کم کاری یا کارهای غلط نهادهای فرهنگی‌ و اتمأی دولتهای مختلف بوده. این افراد در عرصه‌های مختلف خودشون را تخلیه میکنند که این ممکنه اینترنت باشه و یا در سطح شهر و دنیای واقعی‌. این مشکل امنیتی هست تا حدودی چون سرویسهای امنیتی با مهسوره کارشناس‌هاشون روی این عده‌ و پتنسیلهیی که دارند کار می‌کنن. در درگیریها و اغتشاشات خیابانی همین تیپ افراد بالاترین تخریبها و رفتارهای تهاجمی را نسبت به مردم نیروها و اموال عمومی‌ داشتند،چه در سال ۷۸ یا سال ۸۸ ،پس نباید این را دست کم گرفت و فکر کرد به توهین در یک صفحه فیسبوک محدود هست.
  • آرزو ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    واقعا متاسفم فرهنگ و تمدن یک ملت رو زیر سوال بردن !
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ماهواره :)))))
  • روح الله م ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خلایق هر چه لایق...
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    وقتی با کسی که مخالف نظر شماست می خواهید با کوبیدن مشت برخورد کنید، مدعی کدام فرهنگ و منطق هستید؟
  • نظرم ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    جو گیر شدن...مسی که نمیدونه ایران کجاست شاید نتونه اینا رو ترجمه کنه!!! امیدوار باشیم...
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 1
    ولی من کامت هاشون رو اکثرا قبول دارم مسی کیه وقتی تیم ایران هست
  • Behnam ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ما ایرانی ها عادت داریم به همه چیز و همه کس توهین و مسخره کنیم به چهره افراد به قومیت ها به طرز لهجه به همه چیز آخه دلقک بازی تا کی بیچاره یه پیرمرد لهجه داشت ببین باهاش چیکار کردن ( دوشواری ) واقعا که
  • ریحانه ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    وای...خداااا..اینا کی میخوان بزرگ بشن؟‏!‏ چرا جنبه استفاده هیچی رو ندارن.. لامصبا آبروی مارو بردین با این کار.. حالا مسی راجع به ایران و ایرانی چجوری فکر میکنه ؟ خدا...
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    وزیر شما اقای مهجرانی رو هم دیدیم
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اخه اون بنده خدا برای این معروف شد که تو اون همه بدبختی که اطرافش بود می گفت کدوم دشواری؟!خیلی هم خوبه!والا لهجه که تمسخر نداره
  • اسمال ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    یک مشت ا دم علاف (الاف) ریختن تو فیس بوک چه تو خارج و چه داخل ایران بی جهت همه چی و هر کسی رو مسخره میکنن و میخندند بهشون هم تذکر بدی فحش خواهر و مادر بهت میدن :)))
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ایرانی نما؟ ؟ نه اقا ایرانی بودند چرا به خودمان دروغ بگوییم وضع فرهنگ ما همین است لابد میخواهید بگویید انگلیس یک عده را اجیر کرده که در فیس بوک بنام ایرانی کامنت بذارند خدا شفا بدهد
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    فیسبوک فیلتره و هر کسی که از فیلتر شکن استفاده کنه جاهای دیگه اینترنت هم سری میزنه پس اینا بد اخلاقی تو خونشون حالا فکر کن فیسبوک آزاد شه
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    قشر فرهیخته و باسوادمون اینه ! دریغ از یه جو فرهنگ . باباهامون از ما با شعورترند بخدا با اینکه نه سواد درست و حسابی دارند نه اصلا کاری با کامپوتر و فیس بوکو .. دارند . حداقلش باعث سرشکستگی یه ملت نمیشند .
  • صابری ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینقد همه مشکلات و ضعف ها رو گردن این نهاد و اون نهاد نیندازید،والا منم عضو این جامعه ام،پس چرا من از این کارا نمیکنم.یه ذره عقل و شعور هم خوبه والا...بد میگم‏!‏
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    فیس بوکین دیگه
  • علی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شبکه 3 در این جریان بی تقصیر نیست که دیشب در مصاحبه با بیگ زاده این شخص را از الان دچار توهم کرده که در آن بازی فیکس تیم ملی است و روبروی مسی بازی می کند این در حالی است که در تیم ملی ایران دو بازیکن در پست بیگ زاده یعنی پولادی و حاج صفی هستند که از بیگ زاده بهتر هستندو تا این دو نفر هستند جایی برای بیگ زاده نیست.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شوخی!!!!!!!!! با کی؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بی فرهنگاش توی این چیزان دیگه
  • sara ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کاش مسی فیسبوک نداشت!:( تا کاربرای ایرانی نامحترم فیسبوک ابروی ایران رو نمیبردن..
  • سرباز کوچک ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    امیدوارم این خبر به گوش ظریف هم برسه و بدونه خیلی از اونهایی که واسش لایک میذارن، هویت واقعیشون اینه! شاید دست ازین دیپلماسی عمومی! تو فیسبوک برداره. مگر اینکه ایشون جز اونهایی باشه که رو لمپن هایی که تا 2 تا بوق واسشون میزنن شروع میکن تشویق کردن، حساب باز کرده. واقعا فرق آدم ها رو ببینید. یکی مثل امام خمینی و حضرت آقا چقدر روی معنویت و تقوای جوان ها حساب باز میکنه، یک سری دیگه هم هستن که کاری ندارن طرف چقدر بی شخصیته، فقط تحویلش میگرن که در مواقع مقتضی (مثل ژنو و غیره) بیان هورا بکشن و کف بزنن
  • امیر ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    یک مشت الاف و بیکار تو این فیس بوک میچرخند
  • Behnam ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اونم خیلی محترمانه گفته برین برا خودتونو خونوادتون جوک بسازین و توهین کنین به جای حل مشکل صورت مسئله رو پاک کردی
  • سرباز کوچک ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    جالبه که اونهایی که تو فیسبوک هستن، تقریبا همشون جزء مخالفهای احمدی نژاد و حسینی هستن. همون هایی که طرفدار تیم مذاکره کننده ای هستن که فرق درّ و آبنبات و تشخیص نمیده و براشون تو فیسبوک لایک میذارن و واسشون تو دانشگاه ها سوت میزنن. فهمیدی حق نگفتی؟ اگه دیدی حرفم تلخه بدون که حقّه
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    تو ایران در هرموردی بدون کمترین علمی اکثرا جوگیر و صاحب نظر هستن.
  • حمید ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ممنون از احساس مسولیتت
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    مگر جهان سومی نیستید!!! و دارین تبدیل میشید به جهان چهارمی این که به وضوح به همه ایرانیها مشخص هستش
  • محمد ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شما که به نقد این ها رو از نژادشون شروع کردید! بدونید اسلام 1400 سال پیش این طرز تفکر شما رو نقد کرده. به ایران و مغول و ترک بودن نبوده و نیست. به انسانیته که تو پیامبر اوجش رو میشه دید
  • Jafar ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    دست اورد
  • پدرام ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    این مسی همونیه که به اسرائیل رفت و در قلب دشمن ایران و اسلام سر نیزه رو به سمت ما گرفت. این همونیه که شما تو گزارشات سال قبلتون سفرش به اسرائیل و توهین به محور مقاومت رو منتشر کردید. چی شده حالا سنگش رو به سینه می زنید !
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    يكي از اصول ما ايرانيها هجوم هست: از هجوم به صف مرغ گرفته تا هجوم به اينترنت هجوم به فيس بوك هجوم به مسي ... راستي چرا!!!!!!!
  • میمندی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بفرما ! مالدینی کم بود،مسی هم اضافه شد‏!‏ همه فهمیدن چی هستیم.
  • علی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینایی که اسم از هاشم و بیگ زاده میبرن، اینایی که همیشه عادت دارن به داخلی و خارجی فحش و ناسزا بگن، معلومه که غیر از استقلالی جماعت بر نمیاد این کارا واقعا مایه تأسفه، اول برا هوادارای استقلال بعدم برا فوتبال ایران، گرچه من علاقه ای به بازی مسی ندارم
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سرباز کوچک حرفت حق نیست حرفت بی منطقه
  • ناظری ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بابا ایرانی کی و کجا ادب داشته که اینجا باشه ایرانیها فقط موقعی با ادب میشن که زور بالا سرشان باشه توی تاریخ هم همش خیانت و توهین دزدیه
  • yaser ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    نویسنده کدام وبلاگ؟
  • رضا ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کسی که شخصیت داشته باشه هیچ وقت نمیره تو فیس بوک
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    به خاطر همین مسخره بازی هاست که میگن فیس بوک رو رفع فیلتر کنید.
  • علی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کسایی که تو فیسبوکن به دو دسته تقسیم میشن . 1 - یا کار دارن و از این طریق تجارت و تبلیغ میکنن و پول درمیارن. 2 - آدمهای بیکار !
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    ببین خودتو تابلو کردی تابلو هس که خودتم جز اونایی احمد جان
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    برادر جان پیامبر برای مکارم اخلاق اومد. نیومد که ایرانیا برن تو فیس بوک یه بازیکن بد بخت توی اون ور دنیا به خودشو خانوادش بد و بیراه بگن . . . آخ که آمریکا داره حال میکنه و وحشی بودن ایرانیارو به دنیا ثابت میکنه!!
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    به نظرم از 50 نفر یه نفر قبول میشه . . .
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    احسنت بجا بود
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    آره واقعا من کار داشتم بی خیالش شدم مشکل اینه بیکار زیاد داریم
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    آره واقعا تبریک
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    نمایش بی‌فرهنگی ايراني‌نماها در فیس‌بوک مسی ؟ یا نمایش بی فرهنگی اعضای فیس بوک فارسی زبان؟
  • لوکا مودریچ ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    شاید مسی تو بازی دوباره جوابمون بده
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    فرهنگ بعد از انقلاب هست دیگه .
  • یه فیس بوکی ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اخ جون امشبم سرگرمیم پس
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    صهیونیست جماعت بیاد تو ایران قلم پاشو میخوریم ! :))
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کاش جام جهانی نمیرفتیم....
  • كاش ايرانى نبودم ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بدترين بي فرهنگ ترين دزد ترين مغرورترين، تنبل ترين، مردم دنياييم، هر چي ام ميشه يا عربارو مسخره ميكنيم يا از فرهنگ ٢٥٠٠!! سالمون دم ميزنيم. البته همه اينطور نيستن ولى ولى...
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بابا این کامنت های که اینجا دیدم که توهین نیستن! اینا شوخی و جک هستن خیلیم خنده دار و باحال بودن
  • ناشناس ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینا عقده های درونی
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    با این کار بالای 10 گل رو شاخمونه
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    فقط بلدیم هندونه زیر بغل همدیگه بذاریم.همین
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خیلی خنده دار بود ولی بی فرهنگیه آبرومون میره
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    گزینه دو :دی
  • کمیل ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اینکه بعضی بی فرهنگی کردن و الفاظ زشت به کار بردند کار غلط و نادرست ،و غیر عقلانیست اما این سئوال هم مطرح است . آیا در دنیایی که فناوری و ارتباطات و اطلاعات حرف اول را می زند و ما در دهکده جهانی زندگی می کنیم ایا می شود نابغه فوتبال حال حاضر دنیا کشوری به بزرگی ایران را نشناسد. و از وجود این کشور ابراز بی اطلاعی کند. ؟ این خود نکته ای است بس قابل تامل و شگفت آیا شیطنتی در پشت این موضوع نیست و اصلاٌ این مطالب به کنار ایا با ابراز احساسات یک ملت باید بازی کرد و آنها را تحقیر کرد.؟ البته ما ارژانتین را خوب می شناسیم کشوری در امریکای جنوبی که متاسفانه مدتهاست الت دست کشورهای غربی شده و هر کاری که می خواهند با او می کنند. کشوری پر از فقر ، مهد قاچاق مخدر، کشوری که مردمانش دیر زمانیست در اسارت نظام سرمایه داری اسیر است. کشوری که قسمتی از خاکش را اشغال کرده اند اما دم بر نمی اورد. کشوری که البته با فوتبالی ناب که سر منشع آن از زمین های خاکی حلبی اباد های اطراف شهرها و زخم شدن پاهای کودکانش متبلور شده به امید روزی که جهان طعمه آزادی و عدالت را بکشد.
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    اونی این کار رو کرد که 12 سال پیش نظام ترمی رو آورد تو دبیرستان .
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    شما برو هر جایی که میخوای باش . من یه ایرانی مسلمونم و هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم با آبروی کشورم بازی کنم .
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    باید به حال این مردم تاسف خورد .......
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    دمشون كرم اين يعني غيرت إيراني خوبه يه خورده ترس تو دلشون بيفته
  • مرضیه ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    بدبختا مسی فکر نکنم اصلا ما رو به رسمیت بشناسه چه برسه به این که بیاد توی زمین بازی کنه به احتمال زیاد همه ی نیمکتی هاشون رو واسه ما می فرستن
  • آدمیزاد ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای محمد ،شما حتما یک"تراختوری" هستید که اینطور استدلال میکنید.
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    فیس بوک همینه دیگه ایرانی نما دیگه چیه؟ این کلمه راخوندم خیلی خندیدم.ایرانی نما؟ جل الخالق آدم یاد آردی وپژو میفته.....
  • سمیرا ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    دمشون گرم وقتی 4 قرن به مردم خاورمیانه می گفتند وحشی اینجوری باید تلافی کرد . در کل اینترنت چیز بدی است الان 4 صبح و من پای اینترنت . باید کاملا" قطع گردد تا مردم به جان هم نیفتند اصلا" فوتبال چیه؟ بهترین ورزش پیاده روی است
  • جمال ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق چرا اینقدر با خودت و مردم تعارف داری؟ چرا میگی تعدادی ایرانی نما؟ این نشانه ی فرهنگ امروزیه ما ایرانی ها هست. واقعیت رو قبول داشته باش. مسخره کردن، توهین کردن و خیلی دیگه از رذیله های اخلاقی تو پوست و گوشت و استخنمون لونه کرده و با همین ها شاد و خوش هستیم. یک نگاهی به جمع دوستان، خانواده ها، محیط کار، مدرسه و دانشگاه، تلویزیون، برنامه های جلف مثل خنده بازار و .... بینداز. فرهنگ امروزی ایرانی دستت میاد. من قبول دارم که گذشته ی فرهنگ ایرانی درخشان بوده، ولی الآن نه! باید قبول کنیم تا این مشکل رو حل کنیم. لیونل مسی بازیکن بااخلاق و بزرگی هست، باید محیط رقابتیه زیبایی رو تو جام جهانی با آرژانتین فراهم کنیم تا اگر هم باختیم، مفتخرانه بگیم اخلاق رو نباختیم.
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آیم ساری مستر مسی
  • اکبر ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    ما کلا عادت داریم قبول نکنیم هرچیزی که بهتر و بیشتر و بالاتر از ماست ، چشمامون خیلی تنگه ، چون آرژانتین و مسی خیلی خیلی قویتر از ما هستن نمی تونیم بپذیریم که قراره ما رو ببرن . مسی بازیکن خیلی بزرگیه ... وقتی لیگای اسپانیا تعطیلات نیم فصلش رسید ، خیلی از بازیکنای فوتبال رفتن دنبال خوشگذرونیشون تو بهترین سواحل دنیا(همون کاری که فوتبالیستهای ملی پوش ما میکنن!) اما مسی رفته بود به یه موسسه خیریه نگهداری کودکان سرطانی ، با اونا عکس میگرفت و فوتبال بازی می کرد و....، عکساش هم تو نت هست.... ما باید یاد بگیریم که به شخصیت هم احترام بذاریم....وقتی تو خیابون یه ماشین ویا یه عابر که از جلومون رد میشه هزارتا فحش نثارش می کنیم................... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
  • سارا ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    جناب محمد تراختوری دنیا اول تو رو ایرنی میدونه بعد تازه هر وقت ایرون رو نمیشناسن تراختور رو هم ....
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    mahavare:)))))
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    onaei ke miran shabake hay ejtemaei ye mosht osgol va allafan.az on taraf messi mage bazikone .faghat ronaldo ke tanhaie timesho bord jam jahani
  • کیوان ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا مشکل از احمدی نژاده . کدو آبرو رو بردند . مگه ابن آقا با این ادبیات افتضاحش توی سازمان ملل و جوامع بین المللی آبرو برامون نگه داشت که حالا جونا بخواند نگه دارند . من فهش دادن رو تایید نمی کنم ولی فکر کنم مسی هم الان داره ترجمه می کنه و می خنده . و فکر کنم این عادت ایرانیها باشه که از هر وسیله ای اونطور که دلشون می خوار استفاده کنند نه اونطور که برنامه ریزی شده .
  • pesar ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    boro baba oghdehei mage messi kie.khoda hame mariza ro shafa mide.vaysa ta nobatet berese
  • مهم نیست ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    یه تحلیل دیگه از این اقدام زشت: جو غالب جامعه ایرانیان عضو فیس بوک رو میرسونه که بعضا خودشون رو خیلی های کلاس و... میدونن و به افرادی که عضو فیس بوک نیستن با دید تحقیری نگاه می کنن.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    پیشنهاد میدم حالا یک موج عذر خواهی از مسی راه بیندازیم تا آمارش همه جا ثبت بشه
  • م ص ر ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    ربطی به تمدن و ترک و مغول و فارس و کردی و گیلک و لر و عرب و غیره نداره.... مساله اینه که بعضیا بی شخصیت هستن یا اینکه در محیط سایبر بی شخصیت میشن...
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    هموطن گرامی . این اتفاق ربطی به انقلاب نداره.اگر امثال این افراد همراه با انقلاب اسلامی دچار تغییر و انقلاب انفسی نشدند و روح خودشون رو پرورش ندادند، مشکل از خودشونه ونه از انقلاب. ایراد از مسلمانی ماست و نه از اسلام. بیشتر مطالعه بفرمایید.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    چیز بدی نیست زیاد بزرگ نکنید این ماجرا هار ور
  • جمال ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    کمیل جان یک سوال ازت دارم؟ شما از فوتبال کشور هندوراس اطلاعی داری؟ یا اکوادور؟ هر دوتاشون در امریکای جنوبی واقع شدن و به جام جهانی راه یافتن. به نظرت از علی کریمی ستاره ایران بپرسن با فوتبال اکوادور آشنایی داری، چه جوابی میده؟ مطمئن باش، یک شهروند اکوادور همین احساساتی که شما به کشورت داری رو داره. ولی به نظرت خیلی تعصبی نظر ندادی؟ مسی نباید هم فوتبال ایران رو بشناسه. اون الآن درگیر فوتبال تراز اول دنیا تو اروپا و جام جهانی هست، واقعا به نظرت باید بیاد فوتبال تک تک کشورهای دنیا رو بشناسه؟ اونم این فوتبال ما رو؟ البته باید ما آرژانتین رو خوب بشناسیم، چون همواره فوتبال تراز اولی رو به دنیا معرفی کرده.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    تو ام یکی از همونایی
  • محسن ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    شما انگار فیس بوک نبودید ! اگر بچه های ایران حرفی نزنند هم اونا به ما بد نگاه میکنن . خداییش دم بچه های ایران گرم من رفتم صفحه ی مسی انقدر خندیدم که نگو.... :)) بذارید بترسوننشون بابا و بذارید جوونا حال کنن و فحش رو قبول ندارم ولی شوخی هاشون خیلی باحال بود
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    کدوم فرهنگ اگه تا حالا کر میکردین فرهنگ مابالاست تو خواب بودید یادگاری نوسیس روی دیوار و درخت فحش نویسی روی دیوارها فحش های 100 هزار نفری رکیک که تو استادیوم ها همه با هم به خانواده ها می دن اشغال هایی که همه جا می ریزیم بی فرهنگی در مصرف که بریز به پاش بی خود داریم آب، برق و ... فقط توی نظافت فکر کنم سرامد باشیم همین
  • فاطمه ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    توی فیسبوک اگه یادمون باشه به امام دهم بسیار بیشتر توهین کردند. مسی که جای خود داره!!!
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    بدبختی اینه که ما به هر کی بلده فارسی حرف بزنه میگیم ایرانی بعد به دردسر میافتیم اینا 80 - 90 درصد ایرانی نیستند نه از نژاد آریایی هستند نه صاحب فرهنگ و اصالت اقوام بیابانگرد که به زور ساکن شده اند و افکار خود را به زبان ما بیان می کنند.
  • مهمان ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    عده ای از مردم ما بی فرهنگن
  • پرهام ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا حیفه ما ایرانیا اینگونه بی فرهنگی کنیم جایی که دنیا ازمسی به عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد میکنند وبابزرگانی چون مارادونا وپله مقایسه اش میکنند چشم پوشی ازاین همه هنر وخلاقیت حماقت محضه!!! دراسرائیل هم (که برخی ازدوستان اشاره به این مطلب داشتند)مسی به حمایت ازبچه هاوآوارگان فلسطینی حاضرنشد بااونا عکس بگیره که جریانهایی مانند عدم پرداخت مالیات ازطرف دولت اسپانیا به همین دلیل بود!!!فرهنگ اسلامی ایرانی ما حکم میکنه که درهمه جا متین باشیم واقعا متأسفم که یکسری بااین حرکات وقیحانه آبروی کل ایرانی هارو زیر سوأل میبرند من به نوبه خودم ازجناب لیونل مسی ازبابت این توهین ها واقعا عذرخواهی میکنم وامیدوارم بافراهم شدن مقدمات سفرایشون به ایران ازنزدیک باواقعیت های فرهنگ ایران آشنا بشند
  • سرهنگ ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    آدميزاد و ساراي عزيز شما از كجا فهميديد كه محمد تراختوري هست نكنه علم غيب دارين الان فرهنگتون به خودتون ثابت شد شما مي توني بگي من تراختوري ام چون يا افتخار اعلام ميكن كه تراختوري ام اما محمد كه نگفته اول برين ياد بگيرين پيش داوري نكنين تا مطمئن نشدين بعد بياين هواي فرهنگتونو داشته باشين.
  • علي ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    منم تو ايران زندگي مي كنم ميون اون ملتي كه بقول جنابعالي سركوب شخصيتي ميشن ولي عقلم سر جاشه ، شعور و ادب و تربيتم هم سرجاشه از اين كامنتها هم براي كسي نميزنم ... ايراني يعني يك تمدن بزرگ و يك دين زيبا
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    مغز سیاست زدتون همینه دیگه.فوری بهره برداری سیاسی و جناحی میکنید.
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    حق توحش کمترین چیزیه که ایرانیها باید پرداخت کنند.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    زمانی که دو بازیکن ان حرکت شنیع را در انظار تمام ملت ایران و ناموس تمام ملت ایران و حتی خودشان انجام..زمانی که یک فحش زشت و رکیک را در کل ورزشگاه همزیمان فریاد می کشیم... شما فکر کردی اینا ایرانی نما هستند نه برادر من اینا همین جوانان ایرانی هستند که در چنین جوی و با این نوع ادبیات بزرگ شدن میدونید با واکنش نشان ندادن در داخل به بی حرمتی و مجازات در خور و مایه عبرت دیگران انتظار برون داد چنین واکنش هایی در برون را حتما باید داشت چرا که بیچارگان تصور کردند که عجب پس فحش دادن اشکال نداره.. اینجا اسب هم صاحابش رو نمیشناسه
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    من یک احتمال هم میدم راجب کسانی که رفتن و در پیج مسی و سایر بازیکنان از الفاظ رکیک استفاده کردن... که شاید گروهی در خارج از کشور وابسته به دولتهای تشکیل شده که بدین صورت عمل میکنند و چهره مردم ایران رو در خارج از کشور مخدوش میکنند احتمالش بسیار زیاد هستش. هرچه قدر در مورد این مسئله فکر میکنم واقعا دلیلی بر انجام این کار از خودمان نمیبینم!!!
  • يه نفر ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    اين تازي ها هميشه بحث هاي نژادي رو پيش مي كشن ، ميشه علت نزديكي تركيه و اسراييل رو بگين ؟ جواب هر دو نژاد پرست هستند
  • محمد ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    من نه تیم بارسا رو دوست دارم تیم ملی مسی وخودم طرفدار رونالدوام و رئال مادرید واقعا شرم آوره
  • علی ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    این حرکت ها واقعا زشت است و فقط فرهنگ و تمدن خودمان را زیر سوال می برد. اتفاقا ما باید از این فرصت استفاده کنیم و برخلاف چیزهایی که در دنیا می گویند، فرهنگ خودمان را نشان بدهیم. من نمی دانم با نوشتن این چیزها دنبال چه هستیم؟ می خواهیم روحیه مسی را تضعیف کنیم؟ شما شک نکنید اتفاقا با این کارها او تحریک می شود و خدای ناکرده به ما ۵،۶ گل می زند!
  • نهضت سرخ ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    رسانه های عزیز! الان شما و دوستانتون وظیفه رسانه ایتان را باید به خوبی انجام دهید. شما باید یک متن رسمی و زیبا آماده کنید و قید کنید که همه کامنتهای صفحه اینترنتی "لیو مسی" توهین آمیز نبود و بقیه حتی یک درصد مردم ایران هم نیستند. و با امضا یا کامنتهای ایرانیها و بازدیدکنندگانتون در تایید این مطلب برای سایت مسی ارسال کنید ؛ یا هرکار دیگه که فکر میکنید به اصلاح ذهنیت مسی و همه دنیا نسبت به ایران و ایرانی می انجامه. متاسفانه این حرکت ایرانیها خودش بزرگترین ایران هراسی بود که خود آمریکا هم نمیتونست انجام بده. فوتبال یک ورزش تاثیر گذار در جهان هست. باید اقدامی کرد...
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    بعد تو دنيا داد ميزنيم ما با فرهنگيم كدوم فرهنگ اين جورى ؟اينا نه ايرانى بودنه نه مسلمون بودن
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    کاش اینقدر ادعای متمدن بودن نداشته باشین بی فرهنگها
  • حسن ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا که بعضی ها بی فرهنگ هستند
  • ایمان ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتی مهناز افشار که مثلا نماد یک هنرمنده و اون همه هم ادعا داره میاد اون حرف و میزنه،دیگه چه انتظاری میشه از بقیه داشت؟!این حشرات و دو زیستان باعث میشن که قطعا بازیکنامون نتونن راحت در مقابل اونا بازی کنن.آخه نمیدونم چرا جور نفهمی های این حشرات و باید بقیه آدم های درست و بافرهنگ این کشور که این همه هم دارن زحمت می کشن،بکشن!!
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    0 0
    ایرانی نما چیه دیگه !!!!!! ایرانین دیگه قبول کنیم که وضعیت فرهنگی مردم اصلا در سطح مطلوبی نیست
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    قاطی کردیا حسابی
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    ایرانی نما تماشاگر نما عزیز من فرهنگ ما در همین حده ما واقعا دچار سقوط فرهنگی شده ایم از فرهنگ رانندگی تا بقیه چیزامون جز سرافکندگی چیزی نیست
  • رئوف ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    جناب ناشناس هر چند کامنت من پخش نمیشه اما بدون که شما فقط تا نوک دماغ خودتو دیدی. اون از هم زبان های شما که فیس بوک را به گند کشیدند این هم از شما با این افکار نژادپرستانه شما! واقعا متاسفم متاسفم متاسفم برای این فرهنگ!
  • محمد جواد ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    من که وقتمو باارزش تر از اون میدونم که راجع به مسی صحبت کنم....ولی دشنام دادن رو هم تایید نمیکنم
  • بابک ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    یکی از دلایل مهمی که اینهمه قشر تحصیلکرده و جوان و پویای مملکت قصد مهاجرت از ایران دارند، امثال همین مورد بی فرهنگی ها در سطح جامعه است. جامعه ایران رو به زوال است چه از بعد فرهنگ و چه از لحاظ جمعیت و چه از بعد اقتصاد. همه منتظر معجزه اند!! غافل از اینکه ما باید در درون خودمان آن معجزه را به وجود آوریم.
  • حسنا ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جدا که هیچی نمیفهمی اینجوری از ما ترس تو دلشون باشه؟ اره دیگه فوتبال که نداریم بایدم با توهین ترس بندازیم تو دلشون !!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا مریضی به خدا
  • مهدی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جناب اقای مسی من ازشمابه شدت عذرمیخواهم.خواهش میک نم ازگناه ایرانیان بگذرید.
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خیلی حال داد.مرسی
  • فرشته ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه وقت حرف زدن کتبی یاشفاهی فقط کمی فکرکنیم ویادمون باشه زیرنگاه خداییم هیچ وقت این اتفاقا نمی افته..
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    آقا برید یه جو موافق مسی راه بندازید تو صفحه اش یه کم فضا آروم شه ما که فیلتر شکن نداریم
  • ناراحت ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    خیلی ناراحتم...کاش بشه یجوری همونایی که این کار مسخره رو کردن برن تو صفحه ی خود مسی ازش عذر خواهی کنن..اگه مردن وگرنه میشن.......بگن که ایرانی با فرهنگش زنده اس.
  • مریم ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    نظرات اکثرا رو خوندم اما باور کنید "ایرانی" رو دنیا بهش غبطه میخوره واین کار 90درصدش دسیسه ست. ومتاسفانه برخی نادان ها هم در این مهلکه گرفتار میشن
  • رضا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    من تو را دوست دارم
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مسی نون بربری با خط گش بخور قدت به هاشم برسه هد بزنی خخخخخخخخ
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    شوخی با فرهنگ خودمون؟ شوخی با آبروی یه ملت؟
  • علی ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    بی سواد اون که منظورت خط کش دیگه همین امثال تو هستن ایران اباد کردن (خط گش)
  • Reza ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    وقتی بی احترامی ها رو دیدم از ایرانی بودنم خجالت کشیم
  • علی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    خیلی ما تو رادوست داریم
  • نا شناس ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    خیلی خوب استی مسی ولی مردم ما خیلی دیوانه هستند
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    مسی را نمی شناسم
  • rmz ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    0 0
    سلام. آقا من از یک حرفی که بعضی از ایرانی ها میزنم خیلی بدم میاد.!!.(البته خودم هم ایرانی هستم.ولی جزو اون بعضی ها نیستم.!!.) میگند که ایرانی ها با فرهنگ ترین و با عقل و با شعور ترین مردم جهان هستند.!!.خب ولی به نظر من فرهنگ و شعور و عقل ربطی به کشور نداره.
  • ReZa ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    پرسپولیسی عزیز، بهتره یکم با ادب باشی و توهین نکنی.
  • ایمان مازنی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهم تر است (رهبر انقلاب اسلامی).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس