کد خبر 268264
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

کمیته سیاست خارجی پارلمان انگلیس با صدور اطلاعیه‌ای از تصمیم خود برای ارزیابی سیاست دولت در قبال ایران خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پارلمان انگلیس به زودی قصد دارد سیاست دولت این کشور در قبال روابط با تهران را مورد ارزیابی قرار دهد.

کمیته سیاست خارجی پارلمان در اطلاعیه‌ای که دیروز منتشر کرده، ضمن اعلام این خبر، از افراد مطلع در این رابطه خواسته است اطلاعات مربوط به روابط تهران-لندن را برای این کمیته ارسال کنند.

در بخشی از این اطلاعیه روابط تهران-لندن از زمان انقلاب اسلامی ایران «دشوار» ارزیابی شده است. این کمیته با اشاره به اتفاقات سال 2011، نوشته است از آن زمان روابط انگلیس و جمهوری اسلامی ایران به پایین‌ترین سطح ممکن رسید.

این کمیته به انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران اشاره کرده و نوشته است وی «تعهدی علنی» برای دستیابی به توافق با جامعه بین‌الملل داشته، که همین موضوع «امیدها برای روابط بهتر و عادی‌تر میان ایران و غرب را بالا برد». توافق هسته‌ای موقت میان ایران و گروه 1+5 موضوعی است که به گفته این کمیته، نشانه‌ای از تحقق بخشی از این امیدها است.

این بیانیه به انتصاب کاردار غیرمقیم در ایران هم اشاره کرده و آن را اولین گام برای ارتقای روابط با تهران دانسته است.

ایران و انگلیس اخیرا روابط خود را به سطح کاردار غیرمقیم ارتقا دادند. «آجی شارما» به عنوان کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران انتخاب شده است.

با این وجود، این کمیته تاکید کرده است که انگلیس همچنان نگرانی‌هایی جدی در مورد وضعیت حقوق بشر و سیاست خارجی ایران دارد. این بیانیه همچنین تصریح کرده است که برخی از همسایگان ایران در مورد هر توافقی با ایران، ناراحتی‌هایی دارند.

وضعیت کنونی روابط دوجانبه با تهران، منافع حاصل از ارتقا روابط، زمانبندی ارتقا روابط، هدف ایران از پیگیری برنامه هسته‌ای، بندها و جزئیات احتمالی توافق دائم با ایران، سیاست آمریکا در قبال تهران، نحوه برخورد با ایران و نهایتا وضعیت حقوق بشر در ایران از جمله موضوعاتی هستند که قرار است در نشست کمیته سیاست خارجی پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس