کد خبر 267660
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای کویتی خود ضمن اعلام تمایل کشورمان برای افزایش همکاری‌ها با عربستان سعودی تصریح کرد که توافقنامه ژنو هزینه‌ای برای هیچ یک از کشورهای منطقه در بر نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، پس از دیدار با مقامات کویتی اعلام کرد که ایران خواهان همکاری بیشتر با عربستان است و در صدد است تا نگرانی‌ها در میان همسایگان‌اش در خلیج فارس را درباره افزایش نفوذ کشورمان پس از دستیابی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی کاهش دهد.

ظریف اعلام کرد که هنوز تاریخی برای سفر وی به عربستان سعودی تعیین نشده است.

وی در ادامه افزود که توافق هسته‌ای ژنو نباید به عنوان یک تهدید قلمداد شود. ظریف پس از دیدار با شیخ صباح آل حمد آل صباح، همتای کویتی خود گفت: «توافقنامه ژنو هزینه‌ای برای کشورهای دیگر نخواهد داشت.» وی در ادامه افزود: «ما به عربستان سعودی به عنوان یک کشور منطقه ‌ای مهم و تأثیرگذار می‌نگریم و در تلاش هستیم تا همکاری با این کشور را به نفع منطقه تقویت کنیم.» وی در پاسخ به سؤالی در باره جزایر سه‌ گانه ایرانی مورد ادعای امارات متحده عربی اعلام کرد که تهران آماده گفت‌و‌گو درباره این جزایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ظریف چکار میکنه ؟ این چه کاریه !؟ همین 1 هفته پیش خبرش به بیرون درز کرد که عربستان 1 میلیون دلار داده اسراییل برای ساخت یه ویروس قوی تر از استاکسنت که به سایت های اتمی ایران حمله کنه !
  • میترا1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    اقای ظریف مثل اینکه عادت دارن راجع به حق ما صحبت کنند !!! اخه مگه میشه ادم راجع به یه تیکه از سرزمین خودش مذاکره کنه !!!
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چرا اینقدر دربرابر عربستان خاضعانه برخورد میکنید این سلفی های از خدا بی خبر سرتا پا درحال نیرنگ و خیانت به اسلام وشیعه هستند باید محکم زد در دهان نجسشون
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    شما برو ظرفاتو بشور
  • عباس بابایی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    به آقای ظریف بگویید این زحمات نفس گیر و رفت وآمدهای متعددژنو و غیره بعلت دخالتهای عربستان مخصوصاً شخص پادشاه سوسمار خوران و بندر بن سلطان وزیر ملخ خوران بوده و ما نیازی به رابطه با وهابیهای کثیف وحرام زادگان سلفی سعودی نداریم که خونهای پاک شیعیان را در سوریه و بحرین ویمن و شرق عربستان و پاکستان وعراق می ریزنداینها همه شیطنتهای این سوسمارخوران تازه به دوران رسیده است ضمناً آقای ظریف! آیا شما در مورد منزل ملکی وشخصی خود با کسی گفت و گو می کنی؟ این حرفها از شما بعیده آب درآسیاب دشمن ریختنه به فکر اقتدارکشورمقتدرباشیداعراب عددی نیستند!!!
  • احمدخواجوند ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    ولي در عوض عربستان خواهان همكاري بااسرائيل است .سياست دولت فعلي همون سياست دولت خاتمي است فقط زمان تغيير كرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس