کد خبر 266153
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰

فیلم سینمایی "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار هم اکنون در مرحله ساخت و طراحی جلوه های ویژه رایانه‌ای است.

گروه فرهنگی مشرق به نقل از مهر - نرگس آبیار درباره مراحل ساخت دومین فیلم بلند سینمایی‌اش که برای جشنواره فجر آماده می‌شود به خبرنگار مهر گفت: هم‌اکنون آرش قاسمی کار صداگذاری را انجام می‌دهد و به طور همزمان فرید ناظم فصیحی نیز کار ساخت جلوه‌های ویژه را برعهده دارد اما هنوز با آهنگساز خاصی قرارداد نبسته‌ایم.
 
وی افزود: به تازگی فرم جشنواره فجر را هم پر کردیم و اولین نمایش "شیار 143" در جشنواره فجر امسال خواهد بود.
 
این مستندساز که دو سالی است وارد حوزه فیلمسازی بلند شده است، عنوان کرد: خوشبختانه تا این لحظه از نتیجه کار راضی هستم و فکر می‌کنم کار متفاوتی در ژانر دفاع مقدس است. ما در این فیلم از حضور بازیگران حرفه ای سینمای ایران، بازیگران تئاتر کرمان و تعدادی نابازیگر استفاده کردیم به همین دلیل نسبت به فیلم اولم کار متفاوتی به شمار می رود.
 
آبیار همچنین درباره اکران عمومی "اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند" گفت: در تلاش هستیم تا قبل از جشنواره فجر این فیلم را اکران کنیم. هم اکنون در حال مذاکره با چند پخش‌کننده هستیم ولی ترجیح می دهم فیلم اولم حتما امسال روی پرده برود.
 
"شیار 143" توسط ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه شده است و در آن بازیگرانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، سامان صفاری، محیا دهقانی... به ایفای نقش می پردازند.
 
این فیلم اولین فیلم سینمای ایران است که تمام فیلمبرداری آن در معدن مس سرچشمه کرمان انجام شده است. این منطقه به دلیل فضای امنیتی که دارد تا کنون به عنوان لوکیشن در اختیار هیچ فیلمی قرار نگرفته و برای اولین‌بار است که یک اثر سینمایی به طور کامل در این شهر فیلمبرداری می شود.
 
نرگس آبیار را بیشتر به عنوان نویسنده می‌شناسند ولی وی در مستندسازی هم سابقه دارد. آبیار سال گذشته نخستین فیلم بلند سینمایی خود را با نام "اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند" در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآورد.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس