رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرش دستباف از تلاش براي کسب بازارهاي هدف صادراتي خبر داد و گفت : بازاريابي در کره جنوبي و ژاپن انجام شده است و تلاش مي کنيم چين را نيز به يکي از بازارهاي هدف صادراتي فرش دستباف تبديل کنيم.
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، اکبر هريسچيان، کاهش هزينه تامين مواد اوليه توليد فرش را ضروري دانست و افزود: بازاريابي سنتي از مشکلات و موانع صادرات فرش ايران است که در صورت ادامه اين روند ؛ بازار را به رقباي خارجي خواهيم داد.
رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرش دستباف، نقشه و کيفيت فرش ايراني را متمايز با ديگر توليدات جهان دانست و گفت: قانون قاليبافي متمرکز بايد مورد حمايت جدي دولت قرار گيرد تا توليد فرش در کشور ساماندهي و از حالت سنتي خارج شود.
وي تاکيد کرد : به بازاريابي نوين و راهبردي فرش در تمامي مراحل از تهيه مواد اوليه، بافت فرش تا عرضه به بازارهاي جهاني نياز داريم.
هريسچيان گفت : امروزه کشورهاي بسياري به توليد فرش رو آورده اند و ما هم بايد با کاهش قيمت تمامشده، ارتقاي کيفيت و نقوش زيبا ؛ همچنان در توليد فرش در دنيا حرف اول را بزنيم.