کد خبر 264144
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

پایتخت لیبی در اعتراض به خشونت‌های خونبار روزهای اخیر در اعتصاب عمومی به سر می برد و در همین حال رئیس کمیسیون آفریقا خواستار حل اختلافات سیاسی طر‌ف‌‌های درگیر از طریق گفت‌وگو شد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: مردم پایتخت لیبی از دیروز یکشنبه در اعتراض به خشونت‌ها در این شهر که منجر به کشته شدن دستکم ۴۳ نفر شد، اعتصاب عمومی برگزار کردند.

در پی این اعتصاب بیشتر مغازه ها، بانک ها، مدارس و حمل و نقل عمومی در طرابلس تعطیل شدند.

ابراز نگرانی اتحادیه آفریقا از تشدید خشونت ها در لیبی

انکوسازانا دلامینی زوما، رئیس کمیسیون آفریقا از حملات خونین اخیر در طرابلس، پایتخت لیبی که ده ها قربانی گرفت، عمیقا ابراز تاسف و تاثر کرد.

بر اساس بیانیه ای که کمیسیون آفریقا در این باره منتشر کرد، دلامینی زوما از بالا گرفتن خشونت ها، درگیری، ناامنی و هرج و مرج در لیبی به ویژه پایتخت این کشور در هفته های اخیر به شدت نگران شده است.

رئیس کمیسیون آفریقا در این بیانیه توسل به زور از سوی گروه های مسلح علیه غیرنظامیان در لیبی را به شدت محکوم کرد و توقف اقدامات خشونت بار را در این کشور خواستار شد.

دلامینی زوما در این بیانیه از همه طرف های درگیر در لیبی خواست اختلافات سیاسی خود را از طریق گفت‌وگو و در چارچوب نهادهای دموکراتیک حل و فصل کنند.

رئیس کمیسیون آفریقا بار دیگر بر تعهدات اتحادیه آفریقا برای حمایت از تلاش های دولت لیبی به منظور برقراری ثبات و آرامش در این کشور تاکید کرد.

در روزهای اخیر خشونت ها در پایتخت لیبی افزایش نگران کننده ای یافته است.

در حالی که دو سال از سقوط رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، می گذرد مقامات این کشور هنوز نتوانسته اند گروه‌های شبه نظامی فعال در کشورشان را که همان انقلابیون سابق هستند، منحل کنند.

عناصر مسلح جمعه گذشته به روی تظاهرات کنندگان در طرابلس که خروج گروه های مسلح را از پایتخت خواستار شده بودند، تیراندازی کردند و بنا به اعلام وزارت کشور لیبی، دست کم 42 نفر را کشته و 460 نفر دیگر را زخمی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس