کد خبر 26371
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹

«از ابتدا دولت دهم، دولت بر رونق سينماها تأکيد داشته است؛ اما اين امر نياز به حرکت جهشي دارد و اجراي حرکات لاک‌پشتي به تحقق اين اهداف کمک نمي‌کند.»

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه خبري اصحاب فرهنگ و هنر در دور سوم سفر رييس جمهور به گيلان در خصوص سالن سينماها در کشور با بيان مطلب بالا خاطرنشان کرد: ما حداقل به 400 سالن سينما نياز داريم و مهم‌تر از آن اين است که بايد فيلم‌هاي خوب و ارزشمند سفارش دهيم. کارهاي خوبي در اين خصوص صورت گرفته و امسال تعداد فيلم‌هاي مناسب در جشنواره فيلم فجر بيش‌تر از سال گذشته است.

او با اشاره به اين‌که مبلغ پيشنهادي در کارگروه فرهنگ و هنر 440 ميليارد ريال بوده و با ساير بررسي‌ها، اين اعتبار به 550 ميليارد ريال رسيده است، عنوان کرد: اعتبار اختصاص‌يافته در وهله اول متعلق به اهالي فرهنگ و هنر خواهد بود و به زيرساخت‌ها و توليدات فرهنگي نيز تعلق خواهد گرفت.

سيدمحمد حسيني اظهار کرد: امروز انواع تلويزيون‌هاي فارسي‌زبان و غيره براي تهاجم فرهنگي به کشور وجود دارد و ضمن آن 30 ميليون کاربر اينترنتي نيز در کشور داريم که ممکن است موجب نگراني براي خانواده‌ها باشد؛ اما نبايد فراموش کرد که ما از مردمي قوي و سلحشور با فرهنگ غني برخوردار هستيم که در جبهه‌هاي نرم و سخت غيرتمند و ديني عمل خواهند کرد و وظيفه ما نيز اين است که با ارائه محصولات فرهنگي خوب جوانان را تغذيه کنيم و هر کم‌کاري در اين خصوص به جامعه لطمه مي‌زند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هنر در کشور بايد به سمت آرمان‌هاي انقلاب باشد.

سيدمحمد حسيني در جلسه خبري اصحاب فرهنگ و هنر در دور سوم سفر رييس جمهور به گيلان، استقبال مردمي را شکوهمند توصيف و اظهار کرد: بحث‌ها در کارگروه فرهنگ و هنر گيلان نيز همچون استقبال آن فوق‌العاده بود.

او افزود: ايران فقط تهران نيست و دولت ثابت کرده در همه استان‌ها حضور فعال دارد.

حسيني در پايان با اشاره به اين‌که هنر بايد به سمت آرمان‌هاي انقلاب باشد و امروز مي‌توان در کشور خدمات گسترده‌يي در اين زمينه انجام داد، ادامه داد: اين دولت در حمايت از هنرمندان و خبرنگاران از هيچ حمايتي دريغ نمي‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس